שאלה חשובה לגבי המפד"ל

S h a y D u

New member
שאלה חשובה לגבי המפד"ל

מה המדיניות הכלכלית-חברתית שהמפד"ל (לא כולל האיחוד הלאומי) תומכים בה? האם המפד"ל תומכים בשוק כלכלי חופשי ובמדיניותו הכלכלית של נתניהו? או שהמפד"ל נוטים יותר לאג'נדה החברתית של מפלגת העבודה (סוציאליזם)?
 
אז ככה...

בס"ד שבוע טוב
. למפד"ל יש רגישות לאוכלוסיות החלשות/נזקקות,דהיינו,זקנים,נכים וקשי יום. שאול יהלום(ח"כ לשעבר מטעמה),היה "בולדוזר" של חקיקות בנושאים שכאלה. המפד"ל כאמור היא מפלגה ימנית,מאמינה בשוק חופשי,אך כידוע הוא שזבולון אורלב מבקש שיהיה יום ללא מסחר,והוא מכווין ליום השבת כמובן-היום הסוציאלי מימים ימימה של עם ישראל. המפד"ל נוטה לראות בבנימין נתניהו מועמד לראשות הממשלה...רק אינני בטוח שזה סופי! מקווה שעניתי לך ומאחל לך יום נעים ושבוע טוב:)
 

S h a y D u

New member
שבוע טוב.. בעיקרון

האם חוץ מהצעת השבת שהציע לאחרונה ח"כ זבולון אורלב, ישנם דברים אחרים שהמפד"ל דוגל בהם שנחשבים לסוציאליסטים יותר? בנוסף רציתי לשאול, האם המפד"ל נוטה להסכים עם המדיניות הכלכלית-חברתית של מפלגת העבודה?
 
למפד"ל יש את האחות התאומה-מימד

בס"ד שבראשה עומד כבוד הרב מיכאל מלכיאור יבדל"א. אני מניח רק שהמפד"ל מדברת על: 'אחדות ישראל',ושטובת אזרחי ישראל עומדת לנגד עיניה. עפ"י התורה היחס הוא גם לגר שבתוכנו. יש קוים מקבילים...רק שהמפד"ל איננה ששה לויתורים על חלקי מולדת,בעוד שכנתנו בעבודה מוכנה לנסיגות כאלה ואחרות. הכוון הסוציאל דמוקרטי משותף...אך שוב הנני מדגיש,המפד"ל רואה בעם ישראל את הריבון על א"י ושזו תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית. ותודה לך S h a y Du.
 
למעלה