שאלה חשובה מאוד-צריך תשובה מהר

pertal

New member
שאלה חשובה מאוד-צריך תשובה מהר

אני יודע שבכל שאלות המאגר יש בחירה בהפרש של 2, זתומרת 1-3 או 3-5 וכו, ככה שלא צריך ללמוד שתי שאלות, נכון?? (בלי הימורים ובלי כלום, פשוט לא צריך) עכשיו מה בקשר לשאלות נושא?? ראיתי שיש 1-2, האם אני יכול לא ללמוד סעיף אחד בכל אחת מהשאלות?? ופשוט לוותר על אחד מ4 הסעיפים ולהקדיש יותר זמן ל3 האחרים??
 

אביגל ג

New member
אני ממליצה לך ללמוד את הכל או לפחות

כמה שיותר. אבל בעקרון מומלץ הכל. עד אתמול חשבתי שיכולים לשאול שאלות מאגר מדוייקות ובלי לשלב אבל הופתעתי וכן יכולים לשלב. ככה שאם למדת לדוגמא רק את מסקנות ועדת פיל ועל הספר השלישי לא למדת, ונותנים לך שאלה על שניהם ביחד או ההבדל בין הספר הלבן הראשון (צ'רצ'יל) לספר הלבן השני (פספילד) ולמדת רק את הספר הלבן הראשון נדפקת... אז אני ממליצה לך ללמוד את הכל... תאמין לי שזה רק יועיל וממש לא יזיק...(בסוף אני מאמינה שהכל יכנס לראש
)
 

pertal

New member
אבל אני לא מדבר על זה:

אצלנו זה מחולק נגיד החלק הראשון על הסיבות לעלייה וכו, החלק השני כולו על המרד הערבי, השלישי על הנוטרים וכל זה כבר שכחתי..... והרביעי על הספר הלבן וועדת פיל וכו...... זתומרת אי אפשר לשלב בניהם.
 

pertal

New member
אה: ואנחנו לא לומדים אותו דברL

השאלות מאגר שלך, הם השאלת נושא שלי, שכוללת הכל. וההפך
 

אביגל ג

New member
מה ז"א השאלות מאגר שלי הם שאלות

נושא שלך? תן דוגמא בבקשה. אצלנו המורה נתן פירוט מלא על הכל מפני שכששאלנו אותו איך לענות לשאלת נושא ולשאלה רגילה הוא אמר שהוא סיכם לנו את הכל בהרחבה-כמו לשאלת נושא. אז דווקא נראה לי שגם מה שלא היה צריך להרחיב (כמו לשאלת נושא) עניתי כמו לשאלת נושא...
 

pertal

New member
אצלי השאלות מאגר על שנות ה-20

והשאלת נושא על שנות ה30, והיא כוללת את השאלות מאגר שלך על שנות ה30, אבל ב4 סעיפים. בשאלת נושא ה1 על שנות ה30,לא אומרים לנו פשוט לכתוב את השאלת נושא, אלא לענות על אחד מהסעיפים (נראה לי בחירה מ2 ובגלל זה אני שואל אם לא צריך ללמוד 1) אצלכם בטח חילקו את זה בשאלות מאגר ל6 שאלות, לא?
 

אביגל ג

New member
אכן אצלנו חילקו את שנות ה-20

לשש שאלות ואת שנות ה-30 לשש שאלות. אבל אני חוזרת ואומרת שכדאי ללמוד את הכל. ההנחות לפעמים מזיקות. אצלנו הייתה שאלת נושא לבחור 1 מתוך שתיים ושתי שאלות מאגר.(נתנו לנו 4 אופציות אם אני לא טועה או 5 אפילו) גם אני חשבתי בהתחלה לפעול כך עם האיסלאם, כיוון שזו שאלת נושא אחת ונותנים לי מתוך 2. התחלתי ללמוד, ואת השאלה הראשונה זכרתי, אבל לאט לאט לא הצלחתי לקלוט את שלושת השאלות האחרות ולא יכולתי להסתכן. מה גם שאם נגיד יש לך במבחן בלאק אאוט? מה תעשה? תנסה ללמוד כמה שיותר וכמה שאתה יכול. אני לא אומרת את זה לרעתך, רק לטובתך.
 

אביגל ג

New member
הכוונה שלי בלשלב דברים זה מכל

התחומים ומכל הנושאים בחומר לבגרות. למשל ההתחייבות של המנדט הבריטי הייתה להקים לעם היהודי מדינה בא"י. לא מצויין להקים מדינה גם לערבים, כפי שמצויין לדוגמא בועדת פיל. כנ"ל גם לגבי העלייה וההגבלה שלה בהמשך... ודווקא מצאתי קשר בין הגורמים לעלייה (החמישית בשנות ה-30) למרד הערבי: בעקבות העלייה החמישית והגדולה ביותר הערבים נבהלו שבכל עלייה גדלים מספר האנשים העולים לארץ, היה ברור להם שאם היהודים יעלו לארץ בקצב שכזה תוך בערך 10 שנים הם עלולים להפוך מרוב למיעוט וזה אחד מהגורים מדוע הם פרצו במרד. תלך עפ"י זה...
 

zahico

New member
יש לי שאלה...

דיברתם על זה שאפשר לשלב שתי שאלות ביחד... אז מה יוכלו לשלב לי למשל את תוכנית באזל עם הישגי היישוב היהודי או את מלחמת העולם הראשונה(המאפיינים והצדדים שנלחמו) והצהרת בלפור??
 

אביגל ג

New member
הנושאים ששילבת כאן לדעתי לא ניתנים

לשילוב ביחד. תחשוב על שאלה הגיונית שניתן לשלב אותם ביחד (אולי יש מי יודע). אפשר לשאול, במה המסקנות של ועדת פיל (לדוגמא) שונות מהספר השלישי של מקדונלד. או מה ההבדל בין הספר הלבן הראשון של צ'רצ'יל לבין הספר הלבן השני של פספילד וכאלה. זה יותר הגיוני וגם ניתן אצלי היום בבחינת המתכונת. תחשוב שכל דבר יכולים לשלב ביחד... אם תלמד את כל החומר, תדע את המאפיינים של זה, ואת התרומות של זה, ובקיצור הכל-גם אם ישלבו לך מאה נושאים שאותה השאלה תוכל לפתור... זה נשמע קשה, אני יודעת, ככה גם אני חשבתי אתמול אבל עובדה שהיום עשיתי את המתכונת ולא הייתה לי בעייה כ"כ קשה. (רק להזכר ולענות על השאלות כפי שנשאלו)
 

pertal

New member
אבל שוב- אולי הוא למד כמוני ואז

השאלה על השוואת שני הספרים לא רלוונטית, כי יש לנו שאלה אחת שאומרת הצג את נסיגתה של בריטניה מהצהרותיה בספר הלבן הראשון, ובספר הלבן השני. אני לא מאמין שישלבו כי הרי כבר אמרו לנו בכיתה שזה יהיה במבנה של: 3 שאלות מ5 שאלה מ3 2 שאלות מ4 וגם כנראה בחירה בשאלות נושא.
 

אביגל ג

New member
אתה מתאר את הסדר של מה שהסבירו לנו

תקופה ראשונה: לבחור 3 מתוך 5 תקופה שנייה פרק ראשון: 1 מתוך 3 תקופה שנייה פרק שני:(שתי קבוצות) קבוצה א': שאלת נושא משנות ה-20 (נתנו לנו שתי אופציות שבתוכן יש א' וב'!!! שתדעו) ושתי שאלות קטנות משנות ה-30 (מתוך 4 שאלות אם אני לא טועה) או קבוצה ב': שאלת נושא משנות ה-30 (ושוב נתנו שתי אופציות שבתוכן א' ו-ב' אז תלמדו טוב!) ושתי שאלות קטנות משנות ה-20 (ושוב מתוך 4 אם אינני טועה) תקופה שנייה פרק שלישי: 1 מתוך שניים (אם אני לא טועה וגם כאן היה א' וב') ושאלתי אותו עכשיו איך, כלומר באיזו צורה לימדו אותם אז נחכה לתשובה ממנו... ואגב, השאלה שכתבת כאן בהודעתך נתנו לי אותה היו בבחינה. (אבל דווקא עליה לא עניתי י פחדתי לשכוח ואז לאבד נקודות)
 

zahico

New member
לאביגל

עשית היום בחינת מתכונת והיה שילוב של כמה שאלות???????
 

אביגל ג

New member
כן...אל תקח את זה בהסטרייה...

תאמין לי שאני הייתי בהסטרייה ויצאתי די רגועה (רוצה לדעת כבר כמה קיבלתי) אבל הייתה גם שאלה נחמדה: הייתי צריכה (במסגרת 2 השאלות הקטנות ושאלת הנושא) להסביר מהן התחייבויותיה של בריטניה בטופס המנדט או לכתוב את הגורמים לעלייה השנייה. זאת הייתה דווקא שאלת מתנה בשבילי. הייתה לי גם שאלה לכתוב על ההתיישבות, הבטחון, כינון המוסדות הלאומיים ועל ההסתדרות (שכחתי את המילה...אני מחפשת...מצאתי...מסגרות כלכליות וחברתיות) אבל מה? את ההתפתחות בכפר ובעיר (שראיתי בכל מיני מקומות שהוסיפו לשאלה הזו) דווקא כאן בשאלה במתכונת לא הוסיפו והייתי מאוד שמחה כי בזה דווקא הייתי מאוד חלשה. עכשיו לי יש שאלה: איך לימדו אתכם? שאלת נושא משנות ה-20 ושתיים משנות ה-30? או ההפך?
 

Marsha Figg

New member
מזתומרת?

ישנו את שאלות המאגר ככה שהן יהיו שתי שאלות בשאלה אחת? או שאולי את מתכוונת שישאלו בשאלות הנושא גם על נושאים מתקופות אחרות? כלומר אם יש שאלת נושא על שנות השלושים יישאלו על התקופה השנייה למשל?
רחלי
 

zahico

New member
דבר ראשון

אני בן... והתכוונתי לזה שאביגל אמרה שיכולים לשאול על: במה המסקנות של ועדת פיל (לדוגמא) שונות מהספר השלישי של מקדונלד
 

אביגל ג

New member
תראה,

אני מסתכלת עכשיו לדוגמא במחברת כדי להזכר בשאלות. אז על האיסלאם נגיד נתנו לי שתי אפשרויות לשאלת נושא (ולבחור אחת) אבל נגיד אלו היו שאלות מספר 21 ו22 אז היו: 21. א. ב. 22. א. ב. אז בשאלה אחת שלהם הייתה בסעיף א'-מי היו המדינות הקולוניאליות באילו איזורים הם שלטו ומה ההבדל בדרכי השליטה שלהם (תן דרך שליטה אחת...משהו כזה) ובסעיף ב' היה משהו כמו: תן שתי תמורות (שינויים) בחיי היהודים (דמוגרפיה, כלכלה, חוקי ומשפטי, חינוך...) ונגיד שני הסעיפים האלו הם בעצם שונים. אלו הן שאלות מספר 1 ושאלה מספר 2 באילסאם. ככה שאתם מסתכנים בזה שאתם לומדים חלק כי הם יכולים לשלב...גם אני לא חשבתי על זה שהם יעשו א' וב'...אבל הנה הם עשו. והיו אצלי ילדים בכיתה שחיפפו ולמדו חלק ורק הציצו בבחינה נבהלו כי מכל פרק הם הורידו חלק מהשאלות... אני מנסה להזכר בשאלות נושא משנות ה-20 וה-30 אבל בינתיים אני לא מצליחה להזכר...אם אני אזכר אני מבטיחה לכתוב. אבל בכל אופן לא הייתה שאלת נושא אחת בבחינת המתכונת שלי היום שלא היו לה שני סעיפים (א' וב') ז"א שהם שילבו שתי שאלות לפחות. והיו גם שאלות שהם לא שאלות נושא שהיה בהן א' וב' אם אני לא טועה. אבל מה שבטוח לא היה בתקופה הראשונה א' וב'. פשוט היה את השאלה עצמה, השאלה מהמאגר.
 

pertal

New member
רגע אבל לא הייתה לך בחירה בשאלות נו

נושא?? זה לא פייר.... כי אמרו שיש בחירה, ומליוני ילדים מתכוננים אחרי המיקוד שהם הורידו לעצמם :) זתומרת זה פשוט יותר מידי חומר ללמוד, ואני מאמין שהם לא רוצים להכשיל סתם אז הם יתנו בחירה..... אבל לא הייתה לכם בחירה בשאלת נושא??? זה ממש לא פייר.......
 

pertal

New member
אה כן היה לך...... אז מה הייתה האפש

האפשרות השנייה של השאלות??
 

pertal

New member
אה רגע, אם היה לך את שתי השאלות

האלה בסעיף הראשון, אז פשוט בסעיף השני היה לך שאלות 3 ו4?? (מהשאלת נושא)*
 
למעלה