בגלל ש -
הסרבול של הכלים האנאלוגיים היה כל כך גדול (מה גם שהיה מדובר בכלי אחד לכמעט סאונד אחד בסיסי, הניתן לעריכה - מה שגרם לדוגמא לקית' אמרסון מאמרסון לייק ופאלמר לעלות עם 12 מקלדות לבמה בערך), וגם הבעיות הטכניות הרבות שהיו להם (המוג לדוגמא, היה צריך להיות מונח בחדר עם טמפרטורה מסויימת בצורה מסויימת, בשביל שהסאונד שלו לא יהיה מעוות), שהחליטו שחייבים למצוא פתרון. בעצם, כל סינטיסייזר דיגיטלי, זה בעצם סינטיסייזר עם אותן אופציות אנאלוגיות, רק הרבה יותר נוח לשימוש. וכמובן שלא מגיעים לאותה רמת אמינות, כי זה דיגיטלי בסה"כ. אבל בסינטיסייזר שלי לדוגמא, אני יכול להגיע לרמת דיוק כמעט מוחלטת של סאונדים אנאלוגיים. ואני בעצמי עדיין לא יודע איך לתפעל את כל האופציות האלו כמו שצריך. אז למה זה נשמע זוועה בדיגיטלי? הסינטייסיזר שלי עלה 9000 ש"ח במחיר קמעונאי (7000 אחרי הנחה). לא לכל אחד יש מספיק כסף לקנות דברים ברמה כזאת. בכל אופן, אם יהיה לך 9000 שקל ביד, תמיד תקני כלי טוב. אלה הכלים היותר אמינים שיש (למרות שגם אצלי הם לא תמיד נשמעים אמינים, אבל אין מה לעשות). סמפול מדוייק של צליל זה תהליך שעולה הרבה כסף, בגלל הטכנולוגיה הכל כך מתקדמת שצריך בשביל לעשות את זה, עליו הצרכן משלם כשהוא קונה את הכלי. מן הסתם שאם תקני אורגנית ב-1000 שקל, החליל והכינור יישמעו אותו הדבר לדוגמא. האורגנים שאת מדברת עליהם הם בדיוק אותו הדבר כמו האורגנית, רק בשתי קומות.

והם אפילו יותר נוראיים מהאורגניות. הצליל הטבעי של האורגן - אני מניח שאת מדברת על הHAMMOND ולא על אורגן רגיל. הממ... עקרונית, הHAMMOND למעשה מחקה את העוגב בצורה כמעט אבסולוטית. אני לא מאמין שלHAMMOND יש אותו מספר ידיות שיש לעוגב (מה גם שבהאמונד זה לא עובד על צינורות אוויר כמו בעוגב), ואני לא יכול להעיד כי ההאמונד שלי נקרא הBABY B3. הB3 זה ההאמונד הכי טוב בעולם, שיש לו 2 מקלדות בגודל של פסנתר (ובהתאם לכך, הידיות רבות יותר), כאשר אצלי כל מקלדת היא 4 וחצי אוקטבות. זה דגם יותר ביתי. אבל הנה, עובדה שההאמונד עובד באותה הצורה כמו העוגב,והאמת גם נשמע כמוהו. להאמונד מצורף (מצורף... קונים את זה גם) מגבר שנקרא LESLIE, ועליו רשום מאחורה: THE PIPE SOUND OF THE ORGAN. אני די חושב שזה אומר הכל. אני לא מנגן על ההאמונד שלי בלי הלזלי פתוח. זה פשוט לא זה. וההאמונד הוא כל כך ברור לפעמים, כמו העוגב (ואפילו יותר!) שזה מפחיד. הייתי בהופעה של ג'ימי סמית' לפני חודש אולי (ההאמונדר הטוב בעולם, כמו באך של העוגב בעצם - הסולו HAMMOND בBEAT IT של מייקל ג'קסון זה שלו), והוא בא עם הC3 המדהים שלו, ועם 2 מגברי לזלי מנורות (שלי יש אחד והוא טרזיסטור, מה שאומר סאונד יותר קלאסי), ואני זוכר ששמעתי כ-ל צ-ל-י-ל! והוא הרי ניגן אקורדים. היה אפשר לשמוע כל צליל שהוא רק ניגן. זה כלי יפהפה.

וסליחה שאני מברבר כל כך הרבה.
