שאלה חשובה מאין כמותה.......

DEATHRUCTION

New member
שאלה חשובה מאין כמותה.......

יש כזה פסנתר עם צליל מיוחד כזה...שאני לא יודע להגדירו.... אבל שמעתי אותו הרבה בערוץ המוזיקה.... להקות פאוור מטאל נוהגות להשתמש עם סינטיסייזר עם אפקט שדומה לזה.. אני יודע שאין הרבה פרטים אבל אם מישהו יכול לעזור זה יהיה נחמד
 

shykedmi2

New member
הממ...

הלוואי וידעתי איך לענות לך... אם אתה מדבר על פסנתר עם סאונד מיוחד, כל מה שעולה לי בראש זה פסנתר חשמלי בשם FENDER RHODES, אבל אם אתה אומר שמשתמשים בזה עם סינטיסייזר ואפקט שדומה לזה בלהקות פאואר מטאל, אז באמת שאין לי מושג. אולי זה סתם אפקט בסינטיסייזר, לא משהו שהוא כלי מוגדר.
 

DEATHRUCTION

New member
אמרו לי שזה נקרא "פסנתר פירטי" או

משהו כזה..... וראיתי כלי כזה....זה כלי אקוסטי... מישהו יודע אם אפשר להשיג כזה דבר
 

shykedmi2

New member
אתה מדבר אולי על?

PIANET או משהו כזה? אם כן, זה כמעט בלתי אפשרי להשיג את הכלי הזה היום. משהו מאוד נדיר. מצד שני, אני לא יודע אם על זה אתה מדבר.
 

shykedmi2

New member
יש כאן תמונה שלו -

מבאנר שמוצא למכירה בEBAY. אולי אתה בכל זאת מדבר על זה. זה מהמשפחה של הCLAVINET והSPINET. כל הכלים המדהימים האלה מחברת HOHNER. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2536252292&category=34292
 

N a V e

New member
ממ להוא שמחפש את הפסנתר הנדיר הזה..

אולי תיכנס לאיזה אתר של להקת פאואר מטאל שאתה מדבר עליה ותחפש תמונה של הפסנתר/קלידים האלה? ככה יהיה יותר קל לעזור...
 

DEATHRUCTION

New member
הם משתמשים בסיטיסזייר..אני ראיתי את

זה בערוץ המוזיקה..... וכנראה זה מה שאתה מדברים.... נדיר..חבל...למה?
 

shykedmi2

New member
אני בספק אם זה מה שהם משתמשים...

כי זה לא סינטיסייזר. זה כל הדברים האנאלוגיים שקדמו לסינטיסייזרים. הסינטיסייזרים החלו מיוצרים החל משנות ה-80 נדמה לי (תקנו אותי אם אני טועה). כל אלו הם כלים חשמליים המנסים לחקות צלילים אקוסטיים. אני לא מכיר את המכאניקה של הכלים של HOHNER. אם הייתי יודע, אולי הייתי יודע איזה סאונד זה יותר, ויכול לעזור לך. למה הם נדירים? כי כל החברות האלה פשטו רגל, ולא היה ביקוש. אפילו המלוטרון, אחד הכלים הכי מדהימים שנוצרו אי פעם, נדמה לי שיש רק 2000 עותקים שלו בעולם. מה גם שכל הכלים האלו יוצרו בעבודות יד, כך שהיה הרבה יותר קשה לספק את הסחורה. מה גם שאלו כלים שהם לא תמיד אמינים (בCLAVINET לדוגמא, אתה צריך להחליף מיתרים, כמו בגיטרה. לכל כלי יש את השגעון שלו),ומסורבלים מאוד. זאת הייתה אחת הטענות כנגדם. במלוטרון הראשוני, לדוגמא, לא יכולת להחזיק אקורד מסויים מעל 10 שניות נדמה לי. או 5 שניות. האקורד היה מפסיק, כי נגמר לו הסרט (מכאניקה מדהימה של סימפול. אתה יכול לקרוא על זה בWWW.MITKADEM.CO.IL). זה למה הם נדירים. לי יש האמונד בבית ואני נדלקתי על כל הכלים האלה חזק. אני מנסה לשכנע את דוד שלי שימכור לי את הפארפיסה שלו. אני עכשיו חוסך כסף לפנדר רודס אולי. יהיה לי את כל הכלים המטורפים האלה בסוף. :)
 

דניעל

New member
מאחר שחברת HOHNER ידועה במפוחיות

אולי זה עובד על טכניקה שדומה למפוחית פה או לאקורדיאון? משהו עם אוויר ותנודות בעלי מתכת? (
האם כך עובד גם אקורדיאון?)
 

shykedmi2

New member
אולי זה יגיד לך הרבה יותר מאשר לי -

חיפשתי, ואני ממשיך לחפש פרטים, ולאו דווקא סכמות, אבל זה מה שמצאתי בינתיים. זה של כל הכלים של HOHNER. http://www.gti.net/junebug/clavinet/schematics.html
 

shykedmi2

New member
לא אמרתי שזה כלי אקוסטי

זהו כלי אלקטרוני המתחקה אחר צליל אקוסטי. הCLAVINET הוא הצ'מבלו החשמלי. אפשר לשמוע אותו בקט עים של סטיבי וונדר וEMERSON LAKE & PALMER בין השאר. באחד הלינקים יש שם רשימה של קטעים עם קלאווינט. פיאנט אני לא יודע בדיוק. אבל כמובן שלא מדובר בכלים חשמליים בצורה אבסולוטית, כי אנחנו מדברים על שנות ה-60 בסה"כ. זאת הייתה המגמה אז, לקיחת כלים אקוסטיים ישנים ומוזרים ולאפשר את השמעתם בצורה חשמלית ואמינה, מה שנקרא סימפול. המלוטרון לדוגמא, עשה בדיוק את זה. המלוטרון הוא סימפול של כלים תזמורתיים, בצורה הכי אותנטית שיש (זה מדהים, החום והעומק של הצלילים האלה!), בצורה חשמלית.
 

דניעל

New member
אבל השואל המקורי ציין כי הוא מחפש

כלי אקוסטי, אז ניסיתי לתת הסבר אקוסטי לכלי נגינה עם קלידים, שמיצרת חברת HOHNER. אם בשנות השישים הצליחו ליצור כלי חשמלי עם צליל חם ועמוק, למה בשנות השמונים האורגנים היו איומים כל כך? אני זוכרת שהמורה למוסיקה בבי"ס יסודי הביאה לנו אורגן לכיתה, ועשתה לנו חידון כלי נגינה. לחצה על כפתור של כינור, לחצה על חצוצרה, חליל, פסנתר... לא הצלחנו לזהות אף כלי נגינה. האיכות היתה איומה. (היא דוקא נגנה יפה באקורדיאון. חבל שלא חזרה אליו). פתאום הסתקרנתי - האם הצליל ה"טבעי" של האורגן הוא סתם צליל אלקטרוני שיצא להם, או שהוא חיקוי של עוגב?
 

shykedmi2

New member
בגלל ש -

הסרבול של הכלים האנאלוגיים היה כל כך גדול (מה גם שהיה מדובר בכלי אחד לכמעט סאונד אחד בסיסי, הניתן לעריכה - מה שגרם לדוגמא לקית' אמרסון מאמרסון לייק ופאלמר לעלות עם 12 מקלדות לבמה בערך), וגם הבעיות הטכניות הרבות שהיו להם (המוג לדוגמא, היה צריך להיות מונח בחדר עם טמפרטורה מסויימת בצורה מסויימת, בשביל שהסאונד שלו לא יהיה מעוות), שהחליטו שחייבים למצוא פתרון. בעצם, כל סינטיסייזר דיגיטלי, זה בעצם סינטיסייזר עם אותן אופציות אנאלוגיות, רק הרבה יותר נוח לשימוש. וכמובן שלא מגיעים לאותה רמת אמינות, כי זה דיגיטלי בסה"כ. אבל בסינטיסייזר שלי לדוגמא, אני יכול להגיע לרמת דיוק כמעט מוחלטת של סאונדים אנאלוגיים. ואני בעצמי עדיין לא יודע איך לתפעל את כל האופציות האלו כמו שצריך. אז למה זה נשמע זוועה בדיגיטלי? הסינטייסיזר שלי עלה 9000 ש"ח במחיר קמעונאי (7000 אחרי הנחה). לא לכל אחד יש מספיק כסף לקנות דברים ברמה כזאת. בכל אופן, אם יהיה לך 9000 שקל ביד, תמיד תקני כלי טוב. אלה הכלים היותר אמינים שיש (למרות שגם אצלי הם לא תמיד נשמעים אמינים, אבל אין מה לעשות). סמפול מדוייק של צליל זה תהליך שעולה הרבה כסף, בגלל הטכנולוגיה הכל כך מתקדמת שצריך בשביל לעשות את זה, עליו הצרכן משלם כשהוא קונה את הכלי. מן הסתם שאם תקני אורגנית ב-1000 שקל, החליל והכינור יישמעו אותו הדבר לדוגמא. האורגנים שאת מדברת עליהם הם בדיוק אותו הדבר כמו האורגנית, רק בשתי קומות. :) והם אפילו יותר נוראיים מהאורגניות. הצליל הטבעי של האורגן - אני מניח שאת מדברת על הHAMMOND ולא על אורגן רגיל. הממ... עקרונית, הHAMMOND למעשה מחקה את העוגב בצורה כמעט אבסולוטית. אני לא מאמין שלHAMMOND יש אותו מספר ידיות שיש לעוגב (מה גם שבהאמונד זה לא עובד על צינורות אוויר כמו בעוגב), ואני לא יכול להעיד כי ההאמונד שלי נקרא הBABY B3. הB3 זה ההאמונד הכי טוב בעולם, שיש לו 2 מקלדות בגודל של פסנתר (ובהתאם לכך, הידיות רבות יותר), כאשר אצלי כל מקלדת היא 4 וחצי אוקטבות. זה דגם יותר ביתי. אבל הנה, עובדה שההאמונד עובד באותה הצורה כמו העוגב,והאמת גם נשמע כמוהו. להאמונד מצורף (מצורף... קונים את זה גם) מגבר שנקרא LESLIE, ועליו רשום מאחורה: THE PIPE SOUND OF THE ORGAN. אני די חושב שזה אומר הכל. אני לא מנגן על ההאמונד שלי בלי הלזלי פתוח. זה פשוט לא זה. וההאמונד הוא כל כך ברור לפעמים, כמו העוגב (ואפילו יותר!) שזה מפחיד. הייתי בהופעה של ג'ימי סמית' לפני חודש אולי (ההאמונדר הטוב בעולם, כמו באך של העוגב בעצם - הסולו HAMMOND בBEAT IT של מייקל ג'קסון זה שלו), והוא בא עם הC3 המדהים שלו, ועם 2 מגברי לזלי מנורות (שלי יש אחד והוא טרזיסטור, מה שאומר סאונד יותר קלאסי), ואני זוכר ששמעתי כ-ל צ-ל-י-ל! והוא הרי ניגן אקורדים. היה אפשר לשמוע כל צליל שהוא רק ניגן. זה כלי יפהפה. :) וסליחה שאני מברבר כל כך הרבה. :)
 

shykedmi2

New member
מה לגבי המוג?

הסאונד שהוא מדבר עליו? אני בספק גדול אם יש הרכבי מטאל קיצוניים שמשתמשים במוגים למיניהם. :) ואם טעיתי, עימך הסליחה.
 
למעלה