שאלה חשובה - מכירות

duncken

New member
שאלה חשובה - מכירות

רבותיי.. שאלה חשובה לי אליכם. התאוריה גורסת שבכול תהליך מכירה המוכר מבין את הצרכים של הלקוח ותופר לו פתרון מתאים במיוחד בשבילו. כשאני נפגש עם לקוח למרות שאני מברר את התנאים הסביבתיים (שואל שאלות על המכירות של המוצרים המשלימים, קהל הקונים וכו') בסופו של דבר אני לא מצליח להשים את האצבע על איזה צורך ספציפי שלו אותו אני אוכל למלא. לי לעומת זאת יש: מוצר אותו אני מנסה למכור. מוצר אשר קיימים לו מתחרים בשוק (אם כי המוצרים שלהם לא טובים כמו שלי
) ולכן אני מעביר את המסר על יתרונותיו לקהל היעד וכו' מחיר (די אטרקטיבי) אותו אני מוכן בתנאים מסויימים להגמיש. צורך דחוף! בלקוחות מכיוון שאני ממש חדש דנדש בשוק. אז יש התענינות חיובית במוצר אבל יש לי הרגשה שאני לא כל כך בשליטה אם הלקוח יזמין או לא. אני מכיר (תאורטית) טקטיקות של סגירות מכירה. אני פשוט רוצה שכול התהליך יהיה יותר קל לשני הצדדים אם אני אוכל להשיב באמת לצרכים של הלקוח. למישהו יש רעיונות איך לברר באמת את צרכי הלקוח?
 
לשאול את הלקוח - לא לקשקש מסביב

הוא יעריך את זה, אתה תעריך את זה. ואחרי העמלה על העצה שנתתי לך, גם אני אעריך את זה.
 

Benkok

New member
מסכים עם יעל...תשאל את הלקוח...

אם המוצר שלך טוב יותר מאחרים בשוק (שווה לך להבליט את הנקודה הזאת), אם המחיר יותר אטרקטיבי (ללא ספק אחד היתרונות החשובים ביותר) אז מה שנותר לך לדעת הוא מה הלקוח צריך... אם מדובר בלקוח נכנס (לחנות או למשרד) אז הדרך הכי טובה היא פשוט לשאול אותו. ז"א להציג לו את בסיס המוצר שלך כדי להשאיר אותו אצלך, ואז פשוט לעבוד איתו ביחד לפי הצרכים שלו. חשוב מאוד לא "ללמד" את הלקוח על העסק שלו או להגיד לו שהוא טועה בראיה שלו...לקוחות לא אוהבים שמתנשאים מעליהם. אתה יכול לתת את זווית הראייה המקצועית שלך בנושא, ולראות איך הלקוח מגיב. בדרך כלל אם חידשת לו משהו, או הראת לו דרך יותר טובה לעשות משהו הוא יעריך את זה ויתפוס אותך כמקצועי יותר. תן לי לספר לך משהו...לאף איש מכירות בעולם התחרותי אין שליטה אם הלקוח יזמין או לא. אלא אם אתה מונופול, בעל פטנט או הרגע המצאת תרופה לסרטן בשתי שקל...
 
יש לי חשש שתצטרך תת קונסיגנצייה

בשלב התחלתי... אין ברירה ! כדי לחדור לשוק מסויים או איזורים בשוק מסויים צריך להשאיר את המוצר בקונסיגנצייה ולהבהיר לבעל העסק שאתה עושה את זה בגלל כמה סיבות : א.שאתה מתכוון להיות בשיווק של המוצר להמון זמן והוא יכול לסמוך על עקביותך ב. שיש לך בטחון מלא ביכולתו למכור את המוצר שלך....וגם אתה לא היית מבזבז זמנך עם המוצר אם לא היה לך בטחון מלא בו ובפוטנציאל שלו. ג.שזה לא סידור לצמיתות ,אלא סידור עד שהוא יהיה משוכנע שהמוצר יימכר בקלות ל CONSUMER ואז תסדרו מערכת תשלומים מסודרים אחרים. ד.לצפות ממנו תשלום מיידי על מוצרים שנמכרו(שהשארת אצלהם בקונסיגנצייה) כשאתה בא לבקר או מדבר איתו בטלפון על המכירות והביקוש של השוק למוצר שלך... תתפלא, אבל בעלי עסקים חוששים מהעובדה שאתה (משווק המוצר)תברח תיעלם להם מהנוף אחרי שקנו ממך סחורה!!! ואז הם פשוט יצטרכו לשאת בתוצאות השליליות שאתה תפסיק לשווק ולתמוך במוצר... אחרי תקופה קצרה (וזה קורה המון פעמים) כשמשווק רואה שלא הולך לו כל כך מהר כמו שציפה למכור (המון אנשים חושבים שיתעשרו בין לילה,חחחח)... ושתשאיר אותם חשופים להפסדים עם מוצר שאין לו אבא ואין לו אמא.. ולא יישאר אף אחד לטפל בהחזרים או פגמים או החלפות... אני(תמיד משמש כדוגמא עצמית) עומד מאחורי כל מוצר שאני מוכר עד שנתיים מלאות על החלפות ותיקונים אחרי שאני מוכר לאופטיקאים.. ולקח לי המון זמן לשכנע אותם שאני לא הולך לשום מקום ושלא איעלם מהזירה... כשתשכנע את האנשים לגמרי שיש לך כושר עמידה והסתגלות ושלא תיעלם להם,והם יתחילו לחבב את האופי הנחוש שלך...רק אז הם יתחילו לקנות ממך. יצר האנוש הפשוט תמיד ינצח (בכל פעם) בכל משוואה של יחסי אנוש כשצריך להבין את מהות עמדתו של האדם שאתה מנסה ליצור איתו מערכת יחסים עסקית. זהו
 
בן ! שאבין, מתי לא חיבבת אותי?

סתתתתםםםםםם....... אני שמח שאהבת את כמה ההגיגים האלו שלי.... זהו
 

duncken

New member
תודה על התגובה

אני פחות או יותר מיישם כך את הדברים (מבליט את יתרונות המוצר שלי, מחיר אטרקטיבי וכו'). אני פשוט מרגיש שאם אמצא דרך להבין יותר טוב את צרכי הלקוח (כרגע, בעלי חנויות קמעוניות או רשתות קטנטנות 2-6 חנויות) אוכל להציג להם את המוצר שלי יותר טוב ולכן למכור אותו יותר טוב. כרגע אני מרגיש שאני יותר "דוחף" את המוצר.
 
מתי תצטרך להפסיק ל"דחוף" המוצר?

מקווה שהיום לא יגיע שתצטרך להפסיק לדחוף את המוצר...
 
למעלה