מנועים מופחתי כח
ראשית, למען הדיוק, המנועים אינם "מופחתי כח" אלא "מופחתי הספק". כאן אולי המקום להסביר מה ההבדל בין הכח לבין ההספק. כאשר מישהו לוחץ על הקיר בידו, הוא מפעיל עליו כח. ככל שעצמת הלחיצה גדולה יותר, הכח רב יותר. אך, אפילו אם ילחץ בכח של עשרות טונות (אם הקיר לא יקרוס, כמובן) לא יקרה כלום. כאן הופעל כח ולא בוצעה עבודה. אם נקח חפץ כלשהו ונעבירו ממקום למקום, בצענו עבודה. ע"מ להעביר את החפץ יש להפעיל כח. מידת הכח שהופעל תלויה במשקלו של החפץ וגם בחיכוך הפועל בעת העברתו. העבודה המושקעת תהיה כמות הכח שהופעל כפול המרחק שהחפץ הועבר. מזה, עבודה = כח X דרך . אנו יכולים להעביר את אותו החפץ לאותו המרחק במהירות גבוהה או במהירות נמוכה. בכל מקרה, כמות העבודה זהה, ההבדל הוא בהספק. ע"מ להעביר את החפץ במהירות גבוהה (בזמן קצר) יש צורך להשקיע הספק רב יותר. ובמילים אחרות, ההספק = עבודה \ זמן . ולענין המנוע. הכח שהמנוע מפיק נמדד באמצעות ה"טורק" (נמדד ביחידות ניוטון מטר) וזהו המומנט המתקבל בציר המנוע. מאחר ולמנוע מחובר מדחף והמדחף "מעביר אויר ממקום למקום" הרי שמתבצעת עבודה. ככל שהמדחף יסתובב מהר יותר יתקבל הספק רב יותר. לכן, אותו מנוע בעל כח נתון (הנמדד בטורק על הציר שלו) ייתן הספק גבוה יותר בסל"ד גבוה יותר. מנוע "מופחת הספק" הוא מנוע שהסל"ד שלו מוגבל ואינו מאופשר להגיע לסלד המירבי. הסיבות להפחתת הספק יכולות להיות סיבות שונות, כמו, למשל, הארכת חיי המנוע או חוזק מבני של כלי הטייס. לא תמיד רוצים לקבל את ההספק המכסימאלי. כלי הטייס מתוכנן למנוע בעל הספק מסויים. שימוש במנוע בעל הספק מופחת נותן מנוע בעל הספק אליו מתוכנן הכלי אך חיי מנוע ארוכים יותר (בלאי המנוע הוא פונקציה של הסל"ד). אריאל אריאלי