שאלה טכנית לגבי חריקה בדיווש בעמידה

שאלה טכנית לגבי חריקה בדיווש בעמידה

שלום לכולם,

לפני חודש רכשתי אופני טרק 1200 ישנות 2006 אבל עובדות פיגוז ומתאימות לי לפי מדידה שעשיתי בעבר אצל רזניק.
לקחתי למכונאי שבדק אותן וחוץ מהחלפת צמיג אמר שהן במצב טוב מאוד.

בימים האחרונים בדיווש בעמידה בעליות בלבד,
האופניים עושות רעש נורא. מעין חריקה כזו כנראה מהקראנק.
אין שום רעש בשאר הזמן, גם לא בדיווש בעמידה במישור.

מה דעתכם? עד כמה זה נשמע דחוף לחזור למכונאי?
והאם כל עוד אין רעש ואני לא מדווש חזק בעליות (בעמידה), אין מה למהר?

תודה מראש על הסיוע

נעם
 
תודה יותם אני אקל למכונאופן בכל מקרה

רק החשש שלי שבינתיים אני לא עלול לרכב על האופניים ולמצוא את עצמי עם שלדה שנשברה לשתיים.
עברתי על השלדה לא מצאתי סדקים.
 

ariasdo

New member
בקנית אופנים ישנות מרכיב המזל גדול ומופעים .

עם הזמן תופעות שלא ניתן לדעת אפילו בבדיקה מוסמכת לפני הקניה .

לי יש כל הזמן בעיות עם קראנקים הם לא אוהבים אך שאני רוכב , במשך 3 שנים החלפתי 2 קראנקים חדשים .
ותופעת רעש מהקראנק מוכרות לי מאוד .

הדבר הכי בטוח כדי לדעת אם הרעש מהקראנק להחליף ורצוי לחדש שעולה יותר מהאופנים שלך .
ניתן לעשות טיפול לקרנאק במידה והוא הבעיה זה עוזר רק באופן זמני מהניסיון שלי .

תיגש למכנופן מקצועי שיבדוק . ( בפורום רוב הרוכבים הם מכונאים חובבים עם ידע טכני רב אבל זה לא עבודתם ביום יום )

במידה ואתה תהיה חייב להחליף קראנק תמיד עדיף חדש , יש מצב שנישאר בחלק מהחנויות קראנקים חדשים .
דאבל קלאסי 52/39- 53 שימנו 105/ ואולטגרה הם נמכרים בסייל במחיר נמוך מאוד . בגלל חוסר דרישה לדאבל .

אני קניתי לפני חצי שנה בסייל 2 חדשיים שימנו 105/ ואולטגרה ואני שומר אותם לרזרווה .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
גם לטריפל אין דרישה ואולי נשאר בחניות בסייל .

במידה שתצטרך קראנאק לאחר שמכנופן יבדוק את האופניים ואין בררה .
תבדוק באופן טלפוני בחניות , אני יודע שבטרק נתניה היה בזמנו טריפל שימנו אולטגרה ומחירו בסייל היה 500 ₪ ב 12 תשלומים .
ניתן גם לקנות בזול באינטרנט באתרים למכירת חלקי אופנים .

(לקנות חדש במחיר מלה זה השקעה גדולה מדי עבור האופנים הישנות שלך )

ואם יש לך מזל והרעש מהפדלים שזה גם סביר והגיוני , אז נפתרה הבעיה אולי ? .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
בדיקת פדלים אתה יכול לעשות לבד וזה פשוט

תחליף ,אם יש לך זוג נוסף ומקסימום תקנה פשוטים ותחליף .

אם אין רעש אז זה הפדלים .

אריה סדובניק
 

elad fa

New member
הכי בקיצור....

1. נקה וצחצח את האופניים.
2. תגרז את מוט הכיסא (אם קרבון אז לא, או משהו אחר מתאים) + גירוז ברגים סטם- מוט אוכף וכו וכו וכו (בכביש שרשרת צריכה להיות יבשה).
3. אם עדיין חורק - גלגל קדמי ? שפיצים ?
4. מזלג ? סדקים ?
5 כל מה שרשמתי שטויות במיץ עגבניות (לא שלא נכון, פשוט לא רלוונטי ברמת הרזולוציה שאתה מחפש).

קח את האופניים אחרי שניקית אותם לטכנאי טוב והוא צריך לתת לך תשובות

בהצלחה
 
אלעד תודה אקח לטכנאי בכל מקרה כמובן מקווה

שלא נפלתי עם הרכישה הזו.
 

elad fa

New member
הזכירו כאן קליטים....אז גם לבדוק ולגרז

שזה לא קשור לאופניים (....למרות שיש ח'ברה עם כזה נפח ברגליים שאפשר בהחלט להתווכח על זה)


(לגרז= לגרז את ברגי הקליטים לאחר ניקיון, לא הכוונה לגרז את הנעל בשמן אוכפי סוסים....)
 

geva

New member
אלעד, אשמח שתסביר

בזמן האחרון מוט האוכף שלי עושה רעשי תקתוקים.
הוצאתי אותו וראיתי שהייתה עליו משחה לבנה שהתייבשה.
ניקיתי את המוט ואת תוך השלדה באופן יסודי.
השאלה מה היא אותה המשחה?
האם חייבים את המשחה או שאפשר להרכיב חזרה גם בלעדיה?
 
רק לעדכן שהאופניים אצל מיגל ברוזן ומינץ

והוא חושב שצריך להחליף קסטה, שרשרת וציר מרכזי. כולם גמורים.
הקראנק תקין, השלדה תקינה.

מתלבט האם להשקיע באופניים שעלו 800 עוד סכום דומה.
 

זכיר

New member
לדעתי

אם בראש שלך להפוך את הזוג הזה לזוג אימון טכנאות אופניים, אז תשקיע כמה עשרות שקלים בשרשרת, סכום דומה בקסטה ועוד איזה 150-200 בציר מרכזי. סה"כ צ"ל 300-400 ש"ח על חלקים לא בסט אבל ממותגים סביר. לקנות באיביי.

הבעיה בעלות הסופית היא כמה כלים יעודיים שעולים עוד כסף. אבל הם לתמיד אם בכוונתך לתחזק לבד והם מחזירים את העלות שלהם לאורך זמן.

מה האלטרנטיבות שלך? לקבל חזרה את ה-800? לזרוק את האופניים לפח? להמשיך ברכיבה עד שהציר המרכזי יהרס סופית ויעמיד את האופניים ואותך ברחוב? אחר?
 

זכיר

New member
דוגמאות לעלויות חלפים בחיפוש קצרצר:

חיפשתי לפי מה שאמור להיות על הדגם שלךכשהוא יצא מהחנות שרשרת ל-9 הילוכים וקסטה 12-25 ל-9 הילוכים:
http://www.ebay.com/itm/New-KMC-X9L...pt=AU_Sport_Cycling_Parts&hash=item3cc760e8bb
http://www.ebay.com/itm/Shimano-HG5...ttes_Freewheels_Cogs&var=&hash=item2ecf6f4359

לא יודע איזה ציר מרכזי יש לך, העלות אמורה להיות פחות מ-90 ש"ח לפי דף התוצאות:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...313&_nkw=shimano+road+bottom+bracket&_sacat=0

סהכ 120+120+90 יוצא 330 ש"ח. לא כולל כלים וצבירת נסיון
 
על הכיפאק תודה רבה על העזרה. מחכה במקביל

להצעה ממיגל לגבי החלפה של הכל.
 

יורם א2

New member
חלקים ועבודה ...

שרשרת וקסטה זה בלאי שלא משנה מחיר האופנים מוחלף אחת לכמה זמן
המחיר המבוקש נשמע לי יקר מאוד.
הרכבת מערכת שלמה לי לפחות עמית לקח 250 שקל
אני מצאתי קצת יותר זול את החלקים
שרשרת 50 שקל קסטה 100 ציר 70
יוצא 220 שקל
 
תודה הבנתי שאצלי זה ציר מיוחד וישן

שהוא די יקר אני אברר מחירים.
בכל מקרה כמובן שאתקן את האופניים.
 

Maxim br

New member
תוך חודש שרשרת\קסטה\ציר

אם נצא מתוך הנחה שלפני חודש אמרו לך שהאופניים במצב טוב מאוד
והיום כבר שרשרת\קסטה\ציר גמורים המממממ הממממ, אין אחריות לבדיקה כמו בקומפיוטסט ???
 
למעלה