שאלה טכנית:

  • פותח הנושא LUMA
  • פורסם בתאריך

LUMA

New member
שאלה טכנית:

ברשותי אופניים חדשים. ציר הפדלים עבר חיזוק לאחר שהשתחרר (חיזוק בורק האלן אשר נועל את ציר). לאחר החיזוק הפדלים אינם מסתובבים באופן חופשי, גם כנגד כיוון הדיווש. קיימת תחושת חיכוך, לחץ על המיסב. האם זה טבעי ? האם ניתן לחזק את ציר הפדל יותר מדי ? אם כן, האם יכול להיגרם נזק ? תודה לעונים.
 

nintense

New member
אני מאמין שאתה מתכוון לציר המרכזי..

כל בורג ניתן לחזק יותר מידי על לכדי שבירת ההברגה או הבורג כולו. הציר היחיד שמשפיע בחיזוקו על המייסבים הוא ציר אינטגראלי שיש להתקינו ולחזקו בהתאם להוראות היצרן, אחרת ניתן לעשות נזק שאינו הפיך למיסבים.
 

LUMA

New member
שאלת המשלך

הציר שיש לי הוא ציר חלול של FSA. האם יש צורך לסגור את הבורג ההידוק שעל הפדל השמאלי, בורג אלן 8 מ"מ, עם מד מומונט ? האם הידוק יתר של הבורג עלול לגרום נזק למסבים ?
 

nightjar

New member
אם אתה מתכוון לבורג

שמחבר את הדוושה לזרוע הקרנק, אין קשר בינו לבין קלות הדיווש.
 

LUMA

New member
הסבר

הכוונה לבורג אשר מחבר את הפדל השמאלי לקרנק, בציר חלול זה גם הבורג שנועל את הקרנק. בצידו השני של הציר, היכן שהפלטה, אין כל בורג.
 

nightjar

New member
אוקיי, תיקון מושגים קטן:

הזרוע שאתה מדבר עליה היא חלק מהקרנק ולא מהפדאל, נקראת Crank Arm. הפדאל הוא לא יותר מהמדרך לרגל והציר שמחבר אותו אל זרוע הקרנק.
 

nintense

New member
ל FSA יש שני סוגים של צירים חלולים.

האחד בסגנון שימנו - עם שני ברגי אלן על הזרוע ללא גלגלי השיניים ובורג אחד 8 מ"מ, אותו יש לסגור ממש בעדינות ולהדק את האלנים הקטנים. השני בסגנון רייספייס ומבוסס על ספיסרים, שאם הם לא בכמות ובמיקום הנכון אז התוצאה היא בדיוק מה שאתה מרגיש.
 
למעלה