שאלה? יש לי ילדה בכיתה ב'
בשיעורי תורה כל פעם כשהם לומדים פרק חדש או קבוצה של פסוקים המורה כמובן מבקשת שיקראו בבית אבל הם קוראים בכיתה דנים על אותם הפסוקים המורה מפרשת להם ולבסוף הם כותבים תקציר (לפעמים קצר לפעמים ארוך) במחברת על מה שלמדו בכיתה. על סמך תקציר זה שהוא ממש מפורט לזכות המורה וקל לקראה ולהבנה המורה נותנת שאלות לבית. איך להסביר לילדה שכל התשובות נמצאות במחברת היא רק צריכה לקרוא. ניסיתי כל מיני דרכים שעלו לי לראש והילדה לא מסתדרת רק אם אני קורא איתה ומראה לה בדיוק היכן התשובה לכל שאלה שמתיחסים אליה היא יושבת ועושה את השיעורים. הילדה היא עם הפרעת קשב מטופלת תרופתית. אני מנסה למנוע ממנה תיסכולים ולעזור לה אבל גם לא רוצה לעשות בישבילה את כל העבודה. לפעמים אני חושבת אולי כדאי לי לעשות לה אבחון לראות אם יש לה לקות למידה? בכל מקרה דיברתי אם מאבחנת שאני מכירה ואכן בחופשת פסח הילדה תעבור אבחון אך בינתים אשמח לקבל עצות איך לעזור לה? לפעמים קשה לה לגשת לטקסטים ולהוציא משם מידע ולפעמים אין בעיה. אני יודעת שחלק מהבעיה היא בגלל הפרעת הקשב אבל לאור הניסיון עם הילד התחלתי לחשוב אולי יש גם לקות מסוימת. בכל מקרה המון תודות ושאלונות לסיום יונלה מה קורה עם הסדנא? הילד שואל חשב אולי פספס איזושהיא סדנה הוא מאוד נהנה להיכנס לפורום כיף לי ובטח גם את תשמחי לשמוע אז שיהיה לכולם סוף שבוע נעים
בשיעורי תורה כל פעם כשהם לומדים פרק חדש או קבוצה של פסוקים המורה כמובן מבקשת שיקראו בבית אבל הם קוראים בכיתה דנים על אותם הפסוקים המורה מפרשת להם ולבסוף הם כותבים תקציר (לפעמים קצר לפעמים ארוך) במחברת על מה שלמדו בכיתה. על סמך תקציר זה שהוא ממש מפורט לזכות המורה וקל לקראה ולהבנה המורה נותנת שאלות לבית. איך להסביר לילדה שכל התשובות נמצאות במחברת היא רק צריכה לקרוא. ניסיתי כל מיני דרכים שעלו לי לראש והילדה לא מסתדרת רק אם אני קורא איתה ומראה לה בדיוק היכן התשובה לכל שאלה שמתיחסים אליה היא יושבת ועושה את השיעורים. הילדה היא עם הפרעת קשב מטופלת תרופתית. אני מנסה למנוע ממנה תיסכולים ולעזור לה אבל גם לא רוצה לעשות בישבילה את כל העבודה. לפעמים אני חושבת אולי כדאי לי לעשות לה אבחון לראות אם יש לה לקות למידה? בכל מקרה דיברתי אם מאבחנת שאני מכירה ואכן בחופשת פסח הילדה תעבור אבחון אך בינתים אשמח לקבל עצות איך לעזור לה? לפעמים קשה לה לגשת לטקסטים ולהוציא משם מידע ולפעמים אין בעיה. אני יודעת שחלק מהבעיה היא בגלל הפרעת הקשב אבל לאור הניסיון עם הילד התחלתי לחשוב אולי יש גם לקות מסוימת. בכל מקרה המון תודות ושאלונות לסיום יונלה מה קורה עם הסדנא? הילד שואל חשב אולי פספס איזושהיא סדנה הוא מאוד נהנה להיכנס לפורום כיף לי ובטח גם את תשמחי לשמוע אז שיהיה לכולם סוף שבוע נעים