שאלה כללית אבל מנסה

אולגה007

New member
שאלה כללית אבל מנסה

אבא שלי בן 87, עד לפני כמה שנים היה עצמאי וחזק מאוד. בשנים האחרונות בריאותו הידרדרה.
הגשתי כמה תביעות לביטוח לאומי ורק לפני כשנה אישרו לו כ-9 שעות שבועיות ובשבוע האחרון אישרו לו עוד מנת שעות (סה"כ כ-18-21 שעות).

הוא חי בדירה שלו עם אשתו שגילה ומצבה קצת יותר טוב ממנו.
לצערי מצבו כבר מוגדר "תשוש" ולדעתי כבר כמעט סיעודי (כלומר הוא קם לאט, הולך למטבח, לשירותים אך נופל הרבה, מאוד מבולבל, סובל מתחילת אלטצייהמר).
איש כמוהו היה כבר אמור להיות עם עובד זר.

פה ישנה בעיה - אימי לא מוכנה להכניס לביתה עובד זר (או לחילופין, עובדת שתנקה/תבשל). בקושי, לאחר הרבה נסיונות, הצלחתי להכניס עוזר של כמה שעות מהתביעה ביטול לאומי... אימי לא מהסוג שניתן לכפות עליה....

אפשרות נוספת היא להעביר את אבי למוסד חצי סיעודי לבד.
הוא בפירוש מעוניין בכך!

מצד שני, יש כמובן את העניין הכלכלי.
בשבוע הבא אתקשר לכמה מוסדות שקראתי וניראים רלוונטים (אזור חיפה - לא יודעת אם מותר להגיד את שם המוסדות).
1. האם ניתן לדעת עלויות של מוסד כזה - אבי מאוד צנוע ולא צריך יותר מחדר עם שירותים/מקלחת ומטבחון - העיקר שתהיה לו השגחה, ארוחות, פעילויות.
2. במקרה של עובד זר ניתן להמיר את שעות הסיעוד מביטוח לאומי לכסף - האם ניתן לעשות כן גם אם הוא עובר למוסד כזה?

תודה מראש
 
ממה שהבנתי את מתכוונת לבית אבות

ולא לדיור מוגן. אם הוא סיעודי- הוא אולי יוכל לקבל מימון ממשרד הבריאות. אבל כדי לקבוע את זה משרד הבריאות עורך מבחן הכנסה, שבו, בין השאר, נבדקים גם החשבונות וההכנסות של הילדים, כלומר את ואם יש לך עוד אחים או אחיות אז גם הם.
באופן עקרוני מי שלא עובר על תקן סיעודי, משלם מכיסו. ברגע שאביך נכנס לבית אבות אז מבחינת המדינה הוא כבר לא צריך עובד זר שיטפל בו, כי המימון לעובד זר בעצם ניתן לעובד זר שנמצא בבית. אז יקחו לו את הקצבה של עובד זר.

העלויות של מוסדות כאלה לא תלויות ב"פאר" של החדר, כמו בשאלה האם זה בית אבות פרטי או עירוני, ממשלתי או של עמותה, ועוד. אבל מה שלא פחות חשוב מהמחיר זה כמובן היחס ואני מציעה לך כן לחשוב קדימה ולבדוק גם האם קיימת אפשרות לאישפוז המשך באותו מוסד על תקן סיעודי מלא, במידה ואביך יצטרך זאת יום אחד, על מנת שלא תצטרכו לטרטר אותו ואת עצמכם בחיפוש מקום נוסף.

אם אביך בעצם שוכר חדר או דירה קטנה בבית אבות- הוא ישלם גם דמי כניסה (הרבה כסף, מאות אלפים של שקלים, אנשים מוכרים דירה בשביל דבר כזה) וגם תשלום חודשי קבוע שהוא קטן יותר. אם הוא נכנס כסיעודי למחלקה סיעודית צריך לבדוק האם הוא באמת יכול לקבל מימון ממשרד הבריאות, כי זה עולה סביב לפחות 15000 ש"ח בחודש למוסד שמכבד את עצמו.
 
לקבל את ההחלטה הנכונה הטיפול בבית לעומת סדור מוסד

תשובה לאולגה,
על מנת לגבש את ההחלטה הנכונה, מה עדיף? הטיפול בבית או סדור מוסדי , ואם סדור מוסדי, מה הכי נכון עבורו.
לצורך קבלת החלטה נכונה, מציעה לערוך לאביך בדיקה פסיכוגריאטרית, באמצעותה, ניתן יהיה לבדוק את מצבו הקוגנטיבי, מידת הצלילות והיכולת שלו לקבל החלטות , מידת בוחן המציאות, באיזה שלב של אלצהיימר נמצא, בהתאם לתוצאות הבדיקה, ניתן יהיה לגבש החלטה מה הכי נכון עבורו.
האם הסטטוס הסעודי שקבל, האם זה על רקע קוגנטיבי או סעודי.?
אשמח לעזור
בברכת שבוע טוב
טובה יששכרי עו"ס - מנהלת הפורום
 
בתי אבות סעודיים/תשושי נפש

בתי אבות סעודיים/תשושי נפש עלות נעה בין 14000 ומעלה.
עלות קוד של משרד הבריאות (למעוטי יכולת, ששידם לא משגת לשלם באופן פרטי)
= 14,500 ש.ח לחודש.
ניתן להמיר שעות סעוד לכסף. כאשר החולה נמתא בבית/בקהילה, הבטוח הלאומי הוא הסמכות המטפלת בו, ורק כשהוא בבית, וזכאי למלוא שעות הסעוד - בין 18 ל22 שעות סעוד ניתן להמיר את הגימלה בכסף, ובתנאי שהוא מעסיק עובד זר או עובד ישראלי במשך כל שעות היממה.
במסגרת בית האבות, בפקוח משרד הבריאות, לא ניתן לגרור שעות סעוד על פי חוק סעוד. כאמור , מעוטי יכולת יכולים לפנות למשרד הבריאות לקבלת קוד.
לשרותיכם בכל עת,
בברכת שבת שלום ומבורך
עו"ס טובה יששכרי - מנהלת הפורום
 
למעלה