שאלה כללית

gaya45

New member
שאלה כללית

התחלתי למכור באיביי,בנתיים ללא הצלחה,אך נקווה שזה ישתנה.ראיתי כאן בפורומים הרבה אנשים מספרים שאחרי הרבה זמן שהם פעילים והכל טוב ויפה,פתאום קורים כל מני מקרים לא נעימים ומשעים להם את החשבון....אז מכיוון שאני מתייחסת לכל נושא האיביי ברצינות,אני מאוד נזהרת,אך בכל אופן הבנתי שלא הכל תלוי בי ואפשר ליפול על קונה בעייתי שמחליט להשאיר פידבק שלילי למרות שאתה מנסה לעשות הכל שיהיה מרוצה ואז אם יש לך על ההתחלה פידבק שלילי,אז זהו נפלת.עכשיו השאלה שלי היא כזאת,אם אני לא טועה היסטוריית הפידבקים נשארת לתקופה של חצי שנה ואז לא רואים את זה.זאת אומרת אם אקלע למצב כזה אז אין לי כוח לכל מיני טריקים של פתיחת חשבון עם שם משתמש אחר,אז השאלה שלי האם יש איזשהי נקודה בזמן שאם מחכים כבר לא יראו את הפידבק השלישי ואם חס וחלילה חשבון מושעה האם פשוט אפשר לחכות איזשהי תקופה (נגיד חצי שנה) ולחזור לפעילות רגילה? ועוד שאלה באיביי ארה"ב הולך לי חלש , העלתי ליסטינג עם מוצר אחר באיביי הצרפתי(יודעת צרפתית ברמה בסיסית )שם אני מודה יש הרבה יותר צפיות מאשר בארה"ב.עכשיו אני חושבת להעלות גם באיביי גרמניה,אך הגרמנית שלי ממש מקרטעת,אז מה אתם ממליצים עדיף לא להסתכן עם זה? ובכלל שאלה כללית ראיתי שיש אנשים שמעלים בזירות שונות של איביי אך עדיין בשפה האנגלית ולא בשפת הזירה,מהכירותי עם גרמניה באופן כללי הם לא אוהבים מה שלא בשפה שלהם ,האם זה נכון או שאפשר לעשות שם ליסטינג באנגלית?יש פה הרבה שאלות ואני מקווה שתעזרו לכוון אותי לגבי הדברים ששאלתי.
 

liranmelzer

New member
כמה תשובות

1. פידבקים שליליים מוצגים ונספרים למשך 12 חודשים. בעיניי זו לא סיבה להפסיק למכור, קודם כל אפשר לפעמים לשכנע קונה לשנות את הפידבק השלילי, ולפעמים אן הוא לא מוצדק אפשר גם לשכנע את איביי להסיר אותו. וגם אם לא מצליחים, פידבק אחד שלילי עוד לא מחרב חשבון (אלא אם הוא חדש ואין בו כמעט מכירות בכלל). איביי לא משעים מיד חשבון על פידבק אחד שלילי, אבל ייתכן שתצטרכי בזמן של 3 חודשים להשיג מספיק פידבקים חיוביים כדי לשפר את אחוז הפידבקים ולחזור להיות Above Standard
2. אפשר להעלות ליסט באנגלית בזירה שאינה דוברת אנגלית, אבל לפחות את הכותרת כדאי לדאוג לתרגם היטב לשפה המקומית כדי שיופיע בתוצאות החיפוש. תמיד עדיף לתרגם הכל, אבל אפשר להצליח למכור גם באנגלית.
 

gaya45

New member
תודה על התשובות

אוקיי ויש לי עוד שאלה,בתור מוכרת מתחילה התחלתי עם כל מיני דברים קטנים של ג'ודאיקה,בזמן שקניתי את המוצרים נתקלתי גם בחוטים אדומים שהבנתי שזה הולך לא רע. הסרטיפקט-זה שהחוטים מקוריים ובאמת מירושלים הוא ברוסית,חשבתי לקנות או לא לקנות והמוכרת נתנה לי ממש בזול אז החלטתי לקחת אותם,עכשיו אני מתלבטת באיזה זירה למכור אותם,אני יכולה נגיד למכור ולכתוב שהסרטיפקט הוא ברוסית לציין את זה בדף המכירה(גם אפשר לראות את זה בתמונה שזה ברוסית) או שעדיף להמנע ממכירת החוטים האלה?.במידה וכן אז באיזה זירה ואיך כדאי לי למכור את זה -אפשר לומר שזה מיועד בעיקר לקהל הרוסי,אז באיזה זירה ואיך כדאי למכור?אוף נראה לי עשיתי טעות שבכלל קניתי אותם.אוף ולמה אין איביי רוסית,אני בתור יוצאת בריה"מ יכלתי ממש להצליח אם הייתה זירה כזאת....
 

liranmelzer

New member
יש הרבה רוסים שקונים באיביי :)

אז אם קהל היעד הוא רוסים, אפשר בכיף למכור ב-ebay.com.
לגבי החוטים ובכלל, כדאי לעשות מחקר שוק קטן לפני שקונים סחורה. למשל ראיתי שהמחירים נעים באיזור ה-5-10 דולר ל-5-10 חוטים (משתנה). אם העלות שלך כולל עמלות ומשלוח נמוכה מזה אז זה משתלם, בטח כשאת מוכרת חדשה והעיקר הוא לפתח את החשבון יותר מאשר להרוויח הרבה...
 

gaya45

New member
המון תודה

אני אנסה למכור ב-EBAY.COM ומבחינת כמה ששילמתי על זה-יוצא לי משתלם
 

אורית810

New member
השעיית חשבון

גם אני כשהתחלתי למכור באיביי הייתי מוטרדת מהסיפורים, אבל היום אחרי 3 שנים ו"קצת" ניסיון אני יכולה להגיד שמי שמתיחס לזה ברצינות ומבין את הראש , אין שום סיבה שישעו חשבון. פידבקים שליליים הם לא עילה להשעייה, וברוב הזמן הם ניתנים לשינוי. הן ע"י הקונה והן ע"י איביי שהסירו לי עד היום די הרבה פידבקים שליליים, כי אני מכירה טוב את החוקים. אם את נותנת שירות מעולה ועובדת לפי הכללים של איביי אין לך מה לדאוג. תהיי טובה במה שאת עושה והכל יהיה בסדר. תתמקדי בלבנות חשבון , ואח"כ בלעשות כסף, אין מה לחשוב על השעייה, זה לא אמור להיות רלונטי. לגבי הזירות, היות ויש היום טרנסלייט לכל דבר, את יכולה להעלות בזירות השונות באנגלית ועדיין תמכרי. אגב, אני מוכרת הרבה לרוסים. לא צריך זירה רוסית כדי למכור להם, הם קונים בזירות שיש. נכון שדף מכירה בשפה המקומית יהיה יתרון, אבל אם לא יודעים את השפה, זה לא נורא. עוד דבר לגבי הזירות, יש מוצרים שתגלי שבזירות מסויימות מבוקשים יותר...אין שום סיבה להתקע בCOM. שיהיה בהצלחה!
 

gaya45

New member
המון תודה

המון תודה לאורית ולכולם -לכל מי שענה פה בפורום.היום עשיתי את המכירה הראשונה שלי-יצאתי קצת בהפסד כי החלטתי לשלוח בדואר רשום-אבל שיהיה שכר לימוד וגם מה שחשוב זה לא לעשות כסף אלא לצבור פידבקים....אז המון תודה נתתם לי ביטחון -אוקיי אז אני רק רוצה לוודא שעשיתי הכל כמו שצריך:
1.בדקתי שאכן קיבלתי את התשלום
2.כתבתי ללקוח תודה על ההזמנה ושזה עוד היום יישלח
3.הלכתי לדואר ושלחתי לכתובת שלו במכתב רשום
4.עשיתי MARKED AS SHIPPED והכנסתי את מספר המעקב כולל הסיומת IL אני מקווה שזה נכון לכתוב עם המספר מעקב עם סיומת IL תקנו אותי אם אני טועה.
5.כתבתי ללקוחה ששלחתי לה וכתבתי לה את מספר המעקב הודתי לה ואמרתי שאם תהיה מרוצה אודה לה על פידבק חיובי ואם לא שתיצור קשר איתי ונפתור את הבעיה.
מכיוון שזאת מכירה ראשונה יש משהו שפיספסתי יש עוד משהו בירוקרטי באיביי עצמו שעליי לעשות,עוד משהו מול הלקוחה?אודה לכל עצה.
 

אורית810

New member
עשית הכל בסדר. בתור מתחילה עדיף לך לשלוח הכל ברשום

רק שתדעי שברגע שאת מסמנת כנשלח הלקוח מקבל הודעה מאיביי.
 

panayotiss

New member
הסרת פידבקים שליליים

לאור נסיונך הרב, היכרותך הטובה את החוקים והמומחיות שצברת בהסרת פידבקים שליליים האם תוכלי לתת כמה טיפים/טיעונים שאת משתמשת בהם מול הנציג הטלפוני של איביי שאת יכולה לאמר בוודאות שהם עזרו לך להסיר פידבק שלילי?
זה מידע חשוב לאור הכח הרב היחסי שאיביי נותנים לקונה שלפעמים אף מוביל לסחטנות ואלימות.
תודה
 

gaya45

New member
אני גם מאוד אשמח לשמוע

אני גם מאוד אשמח לשמוע מאורית,איך אפשר להסיר פידבק שלילי וגם אודה לכם אם תתייחסו למה שאני שאלתי-אם עשיתי הכל בסדר-ואם יש עוד משהו שעליי לעשות
 

gaya45

New member
אצמצם קצת את השאלות שלי

1.האם במספר מעקב,אני מקלידה את כל המספר כולל האותיות RR ו-IL בסוף?
2.האם ברגע שעשיתי MARK AS SHIPPED לקוח מקבל אימייל אוטומטי מאיביי שהמוצר נשלח ואין צורך בכתיבת הודעה נוספת ללקוח לגבי זה שזה נשלח או שבכל מקרה טוב לכתוב הודעה ללקוח מטעם המוכר אחרי שזה נשלח?
 

אורית810

New member
כן וכן

בתקופת המכירות הראשונה שלי שלחתי הודעה קבועה לכל לקוח עם הערכת זמן מתי החבילה תגיע אליו, זה מאוד עזר כי בדכ השאלה איפה החבילה שלי חוזרת על עצמה. וחלק גדול מהלקוחות לא יודעים איך עוקבים אחרי החבילה. תרשמי לך אתרים: TRACK17 ו-AFTERSHIP
שם את יכולה לעקוב אחרי כל החבילות.
כשווליום המכירות שלך יגדל, לא תוכלי לשלוח הודעות לכל קונה כי זה פשוט לא אפשרי....אם יש לך כרגע את הזמן, תשלחי, רק אל תכתבי שאם יש בעיה וכו, פשוט תכתבי שהם יכולים ליצור איתך קשר בכל נושא. להעלות אפשרות של בעיה לדעתי לא כדאי. תהיי חיובית בהודעה.
 

אורית810

New member
אני אתן כמה דוגמאות

לקוח שאיים על להשאיר לי פידבק שלילי, אכן השאיר. התקשרתי לאיביי, הסירו מיידית. לקוח שהשאיר פידבק שלילי על שהחבילה לא הגיעה, והתאריך מסירה עבר, ראיתי במעקב שהחבילה בדרך והתעכבה בגלל כתובת שגויה, התקשרתי לאיביי, הסירו מיידית. לקוח שנתן לי פידבק שלילי על שלקח יותר מדי זמן שהחבילה הגיעה,אבל זה עמד בזמן שהתחייבתי לו. הוסר מיידית. לקוחה שרשמה לי שהמוצר מזוייף, ורצתה לשנות אחכ את הפידבק אבל לא יכלה כי עבר הזמן, איביי הסירו. לקוח שרשם משהו על המוצר שהיה מצויין בליסט, והוא כנראה לא ראה. איביי הסירו. היו עוד כמה שאני כבר לא זוכרת....מניסיוני אפשר להוריד כמעט כל פידבק שהוא לא מוצדק. חייבת לציין שיש להם נכונות בדכ להוריד, והשיחה לא אורכת יותר מכמה דקות ברוב המקרים. כמובן שאם מישהו ישאיר פידבק שלילי מוצדק אין מה להתוכח, אבל יש הרבה דברים שאפשר להוריד בקלות. אגב בחלק מהמקרים אני אפילו לא פונה ללקוח לREVISE כי אני יודעת שאיביי יורידו לי בקלות.
 

gaya45

New member
ואו תודה

ואם כבר מדברים על לדבר עם איביי אז לאיזה מספר מתקשרים(במידה ויהיה צורך)
 
למעלה