שאלה לאחיי היהודים, מה דעתכם על הויתור של ראש יהודי על התפילה בגן בכיפור

marabo

Well-known member
האם זה מהלך טקטי נכון שהופך את בריוני השמאל שאיימו עליהם להפריע בתפילה בכיפור להיות הרעים בסיפור ונותן לנו היהודים את הנקודות בדעת הקהל או שאסור היה לוותר לחלאות הללו וללכם מולם ראש בראש?

אני אישית חצוי, יש שיקולים טובים לכאן ולכאן.
 

DANIAVNI

Well-known member
האם זה מהלך טקטי נכון שהופך את בריוני השמאל שאיימו עליהם להפריע בתפילה בכיפור להיות הרעים בסיפור ונותן לנו היהודים את הנקודות בדעת הקהל או שאסור היה לוותר לחלאות הללו וללכם מולם ראש בראש?

אני אישית חצוי, יש שיקולים טובים לכאן ולכאן.
אני לא מבין בכלל את כל הסיפור כאן

בוא נתחיל מזה שאני לא מתייחס בכלל למשמעות של יום כיפור וזה לא מעניין אותי
אבל אם יש מי שזה חשוב לו, אני מכבד את זה .
ראשית, אפשר היה להקים שני שטחי תפילה אחד לתפילה מעורבת ואחד לתפילה בהפרדה
ושכל אחד או אחת יבחרו היכן יעדיפו להתפלל .
שנית, למה בכלל צריך תפילה בשטח פתוח ? אין מצווה כזאת למיטב ידיעתי
כשהיתה קורונה יכולתי להבין. היום יכלו פשוט להתפלל בבתי הכנסת .
במסילת ישרים כתוב שאם קיום מנהג יוצר מחלוקת ולעג מוטב שלא יקיים את המנהג
אלא אם כן זו מצווה מפורשת .
ושלישית, כל התקהלות מסכנת חיים לפי הוראות פיקוד העורף
אז למה בכלל לסכן אזרחים ???
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני לא מבין בכלל את כל הסיפור כאן

בוא נתחיל מזה שאני לא מתייחס בכלל למשמעות של יום כיפור וזה לא מעניין אותי
אבל אם יש מי שזה חשוב לו, אני מכבד את זה .
ראשית, אפשר היה להקים שני שטחי תפילה אחד לתפילה מעורבת ואחד לתפילה בהפרדה
ושכל אחד או אחת יבחרו היכן יעדיפו להתפלל .
שנית, למה בכלל צריך תפילה בשטח פתוח ? אין מצווה כזאת למיטב ידיעתי
כשהיתה קורונה יכולתי להבין. היום יכלו פשוט להתפלל בבתי הכנסת .
במסילת ישרים כתוב שאם קיום מנהג יוצר מחלוקת ולעג מוטב שלא יקיים את המנהג
אלא אם כן זו מצווה מפורשת .
ושלישית, כל התקהלות מסכנת חיים לפי הוראות פיקוד העורף
אז למה בכלל לסכן אזרחים ???
אלא שהעירייה סירבה לאפשר תפילה בהפרדה ללא כל קשר לכמות המקומות בה יתפללו ללא הפרדה. כך שמה שאתה מעלה כאפשרות, לא היה רלוונטי בדיוק מאותה סיבה שכל האירוע היה בעייתי (מבחינת העירייה).

שנית זה לא משנה מה הסיבה. היה קהל גדול של מבקשים למתווה הזה. הקהל הזה, כל כולו חילוני או בכל אופן לא דתי פר הגדרה. העירייה בחרה לשים עליו פס ולנהוג בדווקנות כוחנית, אבל זו זכותה המשפטית, לטוב ולמוטב.

שלישית אין כאן שום עניין של סיכון לציבור כמובן. אם פיקוד העורף היה מודיע שיש בעיה, האירוע היה מבוטל מסיבה זו, בדיוק כפי שבוטלו אירועי סליחות המוניים בערב ראש השנה בגלל הוראת פיקוד העורף. לא צריך להמציא סכנות ותירוצים במקום בו אינם נמצאים.
 

Henry0

Well-known member
האם זה מהלך טקטי נכון שהופך את בריוני השמאל שאיימו עליהם להפריע בתפילה בכיפור להיות הרעים בסיפור ונותן לנו היהודים את הנקודות בדעת הקהל או שאסור היה לוותר לחלאות הללו וללכם מולם ראש בראש?

אני אישית חצוי, יש שיקולים טובים לכאן ולכאן.
האם גם תהיה חצוי
כאשר אלפי מוסלמים יפרשו שטיחונים על המדרכה,
5 פעמים ביום כדי להתפלל?
(להזכירך - יש חוק אחד לכולם)

מתפללים מוסלמים בצרפת
1728573682735.jpeg
 
נערך לאחרונה ב:

marabo

Well-known member
האם גם תהיה חצוי
כאשר אלפי מוסלמים יפרשו שטיחונים על המדרכה,
5 פעמים ביום כדי להתפלל?
(להזכירך - יש חוק אחד לכולם)

מתפללים מוסלמים בצרפת
צפה בקובץ המצורף 118114
קודם כל השאלה הייתה ליהודים
ובאשר למוסלמים, לא ראיתי שזה הפריע למי מהשמאלנים בתל אביב
1728574900523.jpeg
 

Henry0

Well-known member
קודם כל השאלה הייתה ליהודים
ובאשר למוסלמים, לא ראיתי שזה הפריע למי מהשמאלנים בתל אביב
צפה בקובץ המצורף 118121
זה עד כדי כך הפריע לעירית תל-אביב
עד שהיא הוציאה תקנה האוסרת על תפילה במקום ציבורי.

כיון שאתם חושבים רק על עצמיכם,
היתם מטומטמים מדי ללכת על הנושא לבג"ץ,
וכעת אף עיריה לא תוכל לעצור אף דת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה עד כדי כך הפריע לעירית תל-אביב
עד שהיא הוציאה תקנה האוסרת על תפילה במקום ציבורי.

כיון שאתם חושבים רק על עצמיכם,
היתם מטומטמים מדי ללכת על הנושא לבג"ץ,
וכעת אף עיריה לא תוכל לעצור אף דת.
אין כרגע שום מידע לגבי סיפא דבריך. את זאת נדע רק כאשר יפורסמו נימוקי פסק הדין, מה שנכון לרגע זה לא קרה כידוע. בינתיים כל שאנחנו יודעים שעיריית תל אביב לא יכולה לאסור על תפילת יום כיפור בהפרדה, כאשר זה מתבצע בגן מאיר. הא ותו לא.
 

Henry0

Well-known member
אין כרגע שום מידע לגבי סיפא דבריך. את זאת נדע רק כאשר יפורסמו נימוקי פסק הדין, מה שנכון לרגע זה לא קרה כידוע. בינתיים כל שאנחנו יודעים שעיריית תל אביב לא יכולה לאסור על תפילת יום כיפור בהפרדה, כאשר זה מתבצע בגן מאיר. הא ותו לא.
אתה צודק.

יכול להיות שהנימוקים יסבירו,
שזה נכון אך ורק אם יום הכיפורים נופל ב-12 לאוקטובר.
 

marabo

Well-known member
זה עד כדי כך הפריע לעירית תל-אביב
עד שהיא הוציאה תקנה האוסרת על תפילה במקום ציבורי.
תלמד את הנושא ואל תקשקש
עירית תל אביב לא הוציאה תקנה האוסרת תפילה במקום ציבורי אלא על פעילות של מחיצה בין אזור של נשים לשל גברים.
ובכל מקרה תפילת המוסלמים הייתה לאחר הוצאת התקנה
כיון שאתם חושבים רק על עצמיכם,
היתם מטומטמים מדי ללכת על הנושא לבג"ץ,
וכעת אף עיריה לא תוכל לעצור אף דת.
העיריה לא עצרה ולא תעצור תפילת ערבים ולא מעלה בדעתה לעשות כן. לכן הפניה לבגץ לא משנה דבר לגביהם
 

Henry0

Well-known member
עירית תל אביב לא הוציאה תקנה האוסרת תפילה במקום ציבורי אלא על פעילות של מחיצה בין אזור של נשים לשל גברים.
אני מצטט את העיריה:
'בהתאם לכך כלל הבקשות לקיום תפילה/התכנסות בכיכרות וכדומה אינן מאושרות ומשכך לא ניתן לאשר את בקשתכם'
כך שזה לא דווקא רק לגבי תפילה יהודית.

העיריה לא עצרה ולא תעצור תפילת ערבים ולא מעלה בדעתה לעשות כן
זה שנעשו עבירות על התקנות העירוניות
לא מוכיח שזה הותר.

וזה שאתה יודע מה העיריה תעשה בעתיד,
דומה לשאר הפרניות שיש לך, ולשאר החרדים,
כאילו אנו מנסים לאמר לכם איך לחיות את חייכם.

אני מבין את הפחדים ההיסטוריים שלכם,
אך הגיע הזמן שתצאו מטראומות העבר,
ותבינו שלנו בישראל, אין שום עניין איך אתם מנהלים חייכם,
כל זמן שיהיה בינינו שיוויון בזכויות וחובות לאומיים.
 

marabo

Well-known member
אני מצטט את העיריה:
'בהתאם לכך כלל הבקשות לקיום תפילה/התכנסות בכיכרות וכדומה אינן מאושרות ומשכך לא ניתן לאשר את בקשתכם'
כך שזה לא דווקא רק לגבי תפילה יהודית.


זה שנעשו עבירות על התקנות העירוניות
לא מוכיח שזה הותר.

וזה שאתה יודע מה העיריה תעשה בעתיד,
דומה לשאר הפרניות שיש לך, ולשאר החרדים,
כאילו אנו מנסים לאמר לכם איך לחיות את חייכם.

אני מבין את הפחדים ההיסטוריים שלכם,
אך הגיע הזמן שתצאו מטראומות העבר,
ותבינו שלנו בישראל, אין שום עניין איך אתם מנהלים חייכם,
כל זמן שיהיה בינינו שיוויון בזכויות וחובות לאומיים.
שוב אתה ממציא המצאות, הבעיה של העיריה זה לא התפילות אלא ההפרדה.
אני לא יודע מה העיריה תעשה בעתיד וגם אתה לא.
אבל אני כן יודע מה עשתה בעבר. לא הפריע לערבים בשטח להתפלל בהפרדה גם אחרי שקיבלה את ההחלטה בנושא.
לא שלחה פקחים ולא אכפה עליהם דבר.
 

Henry0

Well-known member
שוב אתה ממציא המצאות, הבעיה של העיריה זה לא התפילות אלא ההפרדה.
אני לא יודע מה העיריה תעשה בעתיד וגם אתה לא.
אבל אני כן יודע מה עשתה בעבר. לא הפריע לערבים בשטח להתפלל בהפרדה גם אחרי שקיבלה את ההחלטה בנושא.
לא שלחה פקחים ולא אכפה עליהם דבר.
היגיון של אדם חסר כל היגיון

מחד אתה כותב: "העיריה לא עצרה ולא תעצור תפילת ערבים"
ומאידך אתה כותב: "אני לא יודע מה העיריה תעשה בעתיד".

אנא התייעץ עם אדם שלא ניוון הגיונו בלימוד הגמרא,
לפני שאתה כותב דבר והיפוכו.

אני יכול רק לרחם על הטראומות בהם אתה חי,
אבל בניוון הגיונך אתה אשם,
כשהעדפת את "תורת הפילפול" על פני "תורת ההיגיון".
 

marabo

Well-known member
היגיון של אדם חסר כל היגיון

מחד אתה כותב: "העיריה לא עצרה ולא תעצור תפילת ערבים"
ומאידך אתה כותב: "אני לא יודע מה העיריה תעשה בעתיד".

אנא התייעץ עם אדם שלא ניוון הגיונו בלימוד הגמרא,
לפני שאתה כותב דבר והיפוכו.

אני יכול רק לרחם על הטראומות בהם אתה חי,
אבל בניוון הגיונך אתה אשם,
כשהעדפת את "תורת הפילפול" על פני "תורת ההיגיון".
קשקשן
אתה רואה את עיריית תל אביב שולחת פקחים לסלק את המחיצות בתפילת ערבים בעיר?
בחלומות לא יקרה ולא משנה מה יהיה החוק
 

Harrington

Well-known member
מנהל
האם זה מהלך טקטי נכון שהופך את בריוני השמאל שאיימו עליהם להפריע בתפילה בכיפור להיות הרעים בסיפור ונותן לנו היהודים את הנקודות בדעת הקהל או שאסור היה לוותר לחלאות הללו וללכם מולם ראש בראש?

אני אישית חצוי, יש שיקולים טובים לכאן ולכאן.
לא רואה בזה מהלך טקטי. לא חושב שמארגני התפילה עד כדי כך מתוחכמים או ערמומיים.

נתחיל מזה שלא מצאתי כל סיבה שלא לקבל את ההצהרה הרשמית בעניין, קרי שהאירוע בוטל לאור הדיווחים במרשתת על כוונת מחבלים לפגוע בו. כעת נותרה השאלה האם כניעה לטרור היא הצעד הנכון. בשביל לדון בשאלה זו נחזור להצהרה ונבחן את הסיבה לכניעה. ככל שהמטרה היא אכן למנוע חזרת תמונות כמו יום כיפור התשפ"ד, אני לגמרי יכול להבין את המארגנים שיעדיפו להימנע מכך (והרי האחריות לכך תירשם גם על שמם, על אף שכמובן אין להם כל אחריות ממשית לעניין).

אמנם ככלל אני נחרץ בהתנגדותי לכניעה לטרור. אך הפעם, גם מדובר בפניה של הרב הראשי לישראל ויש לזה משקל וגם הסיבה לכניעה מכובדת וכשלעצמה ראויה.

בנסיבות אלו ועל אף שגם אני די חצוי ולא נעול על עצמי בעניין, אני כן מוצא את עצמי מכבד את החלטת המארגנים, גם אם אישית הייתי כנראה מקבל החלטה אחרת אילו הדבר היה תלוי בי.
 

marabo

Well-known member
לא רואה בזה מהלך טקטי. לא חושב שמארגני התפילה עד כדי כך מתוחכמים או ערמומיים.

נתחיל מזה שלא מצאתי כל סיבה שלא לקבל את ההצהרה הרשמית בעניין, קרי שהאירוע בוטל לאור הדיווחים במרשתת על כוונת מחבלים לפגוע בו. כעת נותרה השאלה האם כניעה לטרור היא הצעד הנכון. בשביל לדון בשאלה זו נחזור להצהרה ונבחן את הסיבה לכניעה. ככל שהמטרה היא אכן למנוע חזרת תמונות כמו יום כיפור התשפ"ד, אני לגמרי יכול להבין את המארגנים שיעדיפו להימנע מכך (והרי האחריות לכך תירשם גם על שמם, על אף שכמובן אין להם כל אחריות ממשית לעניין).

אמנם ככלל אני נחרץ בהתנגדותי לכניעה לטרור. אך הפעם, גם מדובר בפניה של הרב הראשי לישראל ויש לזה משקל וגם הסיבה לכניעה מכובדת וכשלעצמה ראויה.

בנסיבות אלו ועל אף שגם אני די חצוי ולא נעול על עצמי בעניין, אני כן מוצא את עצמי מכבד את החלטת המארגנים, גם אם אישית הייתי כנראה מקבל החלטה אחרת אילו הדבר היה תלוי בי.
לא הבנתי אם אתה מדבר על כניעה לטרור ערבי או טרור שמאלני
 

certified.woke

Well-known member
האם זה מהלך טקטי נכון שהופך את בריוני השמאל שאיימו עליהם להפריע בתפילה בכיפור להיות הרעים בסיפור ונותן לנו היהודים את הנקודות בדעת הקהל או שאסור היה לוותר לחלאות הללו וללכם מולם ראש בראש?

אני אישית חצוי, יש שיקולים טובים לכאן ולכאן.
ההסבר ברור:
שום נקודות בדעת הקהל, אלא שגיאה טקטית מביכה שלכם הערלים, העלולה ליצור תקדים לא פיבוריטי לכם.

"הראש היהודי" רצו בהתרסה דווקא את ככר דיזנגוף, בבחינת "אצבע בעין חילונית", ומשנכזבה תוחלתם וקבלו את גן מאיר בלבד, ועוד נאסר עליהם למנוע תנועה חפשית בשטחו - חזרו בהם בנסיון נואש לטשטש התבוסה, כאילו לא עתרו כלל...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ההסבר ברור:
שום נקודות בדעת הקהל, אלא שגיאה טקטית מביכה שלכם הערלים, העלולה ליצור תקדים לא פיבוריטי לכם.

"הראש היהודי" רצו בהתרסה דווקא את ככר דיזנגוף, בבחינת "אצבע בעין חילונית", ומשנכזבה תוחלתם וקבלו את גן מאיר בלבד, ועוד נאסר עליהם למנוע תנועה חפשית בשטחו - חזרו בהם בנסיון נואש לטשטש התבוסה, כאילו לא עתרו כלל...
רק נציין ונזכיר, שוב, לחובבי העובדות ודברים מוזרים כאלה, שהיה זה ארגון 'ראש יהודי' שהציע את גן מאיר. תחילה הציע זאת לעירייה ומשזו סירבה, העלתה הצעתה זו גם בפני בג"צ שכידוע קיבל אותה.
מגוחך אם כן לטעון שראש יהודי לא מעוניינים לקיים את התפילה בגלל שאינה מתקיימת בכיכר דיזנגוף. אבל העובדות הרי לא יהרסו סיפור טוב ;-).

יש אגב עניינים נוספים שמלמדים על אפסיות הנאמר כאן למעלה. אבל מעייף מכדי לחזור עליהם שוב ושוב. נדמה שאפשר לומר בשקט שכל המפעיל מוחו או מסתכל על המציאות, יודע שהדברים מחורטטים מן היסוד. אלו החמוצים שטופי השנאה שחטפו זבנג רציני עם פסיקת בג"צ, ימשיכו בפיזור רעלם ונסיונם לפלג. ברוך ה' מארגני 'ראש יהודי' היו חכמים יותר ולא איפשרו להם זאת ביום כיפור הקרוב. נותר רק לקוות שעד לפעם הבאה, המחבלים המפלגים יהיו אלה שיחלפו מהעולם והתודעה הציבורית, ומבקשי האחדות, התפילה המשותפת והאהבה יגברו.
 
למעלה