שאלה לאסנת-אמא לילד פדד

תירתיר2

New member
וואו...

באמת מרשים. מה שאותי מתסכל עוד לפני ש"טבלנו רגל" בבית הספר (יש עוד שנה וחצי בררררר) היא הרמה הנמוכה כל כך של המורים בכלל וגם של מורי החנ"מ באזורנו, ואני מדברת מניסיון כי אני עובדת בבית ספר. יש כמובן אנשי מקצוע מעולים, אבל הם נדירים וכאן עוד לא פגשתי בהם. כשאני מהרהרת בשאלה איפה ילמד בני, אני נתקפת יאוש. מעניין אגב לציין, שדווקא רמת החנ"מ בגני ילדים גבוהה בהרבה, ושם אני מרגישה שנעשית עבודה רצינית ומושכלת עם הילדים. הלוואי שהמצב ישתנה. תירתיר.
 

doroniz

New member
כל הכבוד לכם

אני חייב להגיד שהצעד שעשיתם מעורר הערכה והשתאות - צריך הרבה אומץ לעבור למדינה זרה ועוד עם ילד עם צרכים מיוחדים. למרות הכל, אני סבור שניתן למצוא בתוך מערכת החינוך, ובמיוחד החינוך המיוחד, אנשי מקצוע טובים ואפילו מצוינים. אני מצאתי כמה כאלה - ואולי זה מפני שההתיחסות בפריפריה שונה מאשר בערים הגדולות. בשנתיים האחרונות נפתה כיתת גן לילדי PDD וכיתה א´ מיוחדת לילדי PDD בתוך בי"ס רגיל. שתי הכיתות נפתחו מתוך ראיית המפקחת על החינוך המיוחד את הצורך בכיתות. ואני יודע שהיא ממשיכה ושוקדת...... בתחילת שנה"ל הנוכחית עבר ביה"ס של הבן שלי מקיבוץ חניתה למיתחם החינוכי נעמן (ליד עכו) בעיקר מסיבות של גידול במספר הילדים (גם מסיבות בטחוניות). נכון - יש עוד מה לשפר ולשנות. אבל תמיד כדאי להסתכל על חצי הכוס המלאה. בהצלחה לכם, אסנת. דורון. נ.ב. - תירתיר, למיטב זכרוני את מאזור חדרה, נכון?
 

Diana M

New member
אכן וואו

למיטב זכרוני גם את שייכת לחינוך המיוחד תירתיר, גם אם אינך מורה. ואמירה כגון "מן הסתם יש אנשי מקצוע מעוליםאך אני עדיין לא פגשתי בםהיא אמירה כוללנית ולא מכבדת. לעצרי הרב, לא אחת מי שמוציא דיבתם של אנשי חינוך, בכלל, רעה הם דווקא אנשים מתוך המערכת שלרוב כלולים תחת אותה קטגוריה. חבל. היות ואני אישית מגיעה מהפריפריה, כמוך דורון, קל לי להסכים עם דבריך. יש המון מקום לשיפור בחינוך המיוחד, ואמירה זו נכונה תמיד ולגבי כל תחום גם כאשר מדובר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אך ללא ספק עשיה ענפה ומקצועית ביותר קיימת. דיאנה
 

אמא מ1

New member
חינוך מיוחד בגן ובבית הספר

גם אני חשתי שבגן העבודה הנעשת עם הילדים נכונה יותר. עם המעבר לבית הספר (כיתה מיוחדת ,בית ספר רגיל ) הרגשתי שהנושא של הטיפול בילד על פי צרכיו מוזנח ואילו ה"שילוב" והרצון שהילדים יהיו "כמו כולם" מביא לבזבוז זמן יקר (כמו למשל ניהול מחברת תורה כולל העתקת משפטים מהלוח בשעה שהילדים לא סיימו רכישת קריאה ) .אני יודעת שחלק מזמנה המורה מושקע במטלות הקשורות לשכבת הגיל (כמו ארגון טקסים)ואני הייתי מעדיפה שהיא תהייה כל כולה מושקעת בילדים שלנו. מצד שני ברור שעדיפה כיתה בבית ספר רגיל על בית ספר מיוחד ויש גם הרבה מעלות לניסיון לקיים גם בכיתה המיוחדת סדר יום ועיסוק בתכנים דומים ככל האפשר לכיתות המקבילות. אני יכולה לומר שבמהלך השנה וחצי שבני נמצא בבית הספר אני מזהה שיפור רב שניתן לזקוף אותו,בן השאר,לזכות קלינאית התיקשורת שהצליחה להביא לשינוי בכמות ואיכות ההשקעה בילדים שבטפולה . (אשמח לספר בהזדמנות...) בקשר לחשש שלך ממסגרות הלא מתאימות לבנך. אני מבינה שההכרות מקרוב עם המערכת מקשה, אבל יש לך גם יתרון עצום. יש סיכוי שהמורות יכבדו אותך ויתחשבו בדבריך שכן את קלינאית ולא עוד אמא שחושבת שהיא מבינה.. הם ילחצו מהידיעה שיש מי שעוקב ומבקר אבל... שילחצו העיקר שהילד ירוויח !(למעשה "לחץ" מהסוג הזה טוב לקידומה של כל מורה) מאחלת לכם שתמצאו בית ספר מתאים ומקווה בשבילכם שהילד יתקדם כך שעוד שנה וחצי המעבר לבית ספר לא יעורר אצלך כאלו חרדות. (אני הופתעתי עד כמה המעבר היה "חלק" ) ולאוסנת -תמשיכו להצליח ! מיכל
 

תירתיר2

New member
שאלה לאסנת-אמא לילד פדד

מתקופת שהותי ומעורבותי בפורום זה, הצלחתי להבין כי את ומשפחתך עברתם לארה"בבגלל ניסיון רע עם מערכת החנ"מ בארץ. הייתי רוצה לקבל קצת רקע על סיפור לא שיגרתי זה, וכן לדעת איך פועל החינוך-מיוחד בכלל "שם" והטיפול בילדי PDD בפרט. תודה, תירתיר.
 

תירתיר2

New member
תגובה לדיאנה

באומרי "מן הסתם יש אנשי מקצוע מעולים" התכוונתי שישנם כאלו. ישנם מקומות בהם נעשית עבודה רצינית ומעוררת הערכה, וכדוגמה ציינתי גנים שפתיים למשל. אני מאמינה שישנם גם בתי ספר טובים, אבל לצערי הרב באיזור שלי הם נדירים, ואני העברתי ביקורת נוקבת מתוך הכאב האישי שלי. אני מוצאת את עצמי לעיתים ממש מעבירה תסריטי אימה של "מה יקרה לבני ביום בו ילמד בבית הספר"-וסיוטים בלילה. לא, אני מגזימה, כך אני מרגישה. ואגב, במקרים רבים ישנם מורים שדווקא יכלו לעשות עבודה מצויינת, אך להרגשתי אין להם מספיק הדרכה והכוונה מתאימה. אשמח לדעת ע"י דורון והשאר איך מקבלים מידע על מסגרות יותר מותאמות הנמצאות באיזור מגורי. ודיאנה, ממש לא התכוונתי להכעיס ולהכפיש, אבל דיברתי מתוך מצוקה.
תירתיר.
 
למעלה