שאלה לבעיה..חוג תאטרון בובות לחינוך מיוחד

שאלה לבעיה..חוג תאטרון בובות לחינוך מיוחד

הילדים בני 12 ומעלה, אך נמוכים מאד מבחינת תפיסה ומבחינה מוטורית. מצד אחד אמרו לי לא לעשות איתם בובות שיראו ילדותיות מידי, מצד שני הם לא מסוגלים ליותר. איך ואיפוא מוצאים את האמצע? על מה לשים את הדגש על העשיה או על ההפעלה? איזו בוובת מתאימות להפעלה לידיים גדולות כאלה? יש כאלה.. בובות כפפה רגילות הן קטנות מידי. בובות אצבע-ילדותיות מידי. מריונטות מסובכות מידי.. חשבתי על בובות מגלילי נייר טואלט אז יש מקום ליד -אבל התנועה בהם מוגבלת. אנא עזרתכם ויעוצכם.. בהמון תודה
 
בובת כפפה וגליל נייר טואלט

יש לי רעיון בשבילך- לוקחים גליל נייר טואלט יוצרים עליו פרצוף לוקחים כפפה, לובשים על כף היד גליל הנייר יושב על שלושת האצבעות במרכז, הזרת והאגודל הן הידיים והרי לך בובת כפפה מקסימה, מתאימה לכל יד, פשוטה להפעלה ומרשימה מה דעתך? מצרפת לך תמונה של בובה כזאת שירו ילדים בחוג שלי בהצלחה! רוני.
 
תודה רוני אז אני צריכה ככפה לכל ילד?

חשבתי אולי להשאיר את הבובות בכיתה ולא לתת להם הביתה.. כי ההורים חושבים שזה תינוקי מידי..כך אמרה לי הסייעת שלהם.. הבובה מקסימה באמת תודה אאמץ
 
גם אני חושב שהרעיון של רוני מצויין!!!

אני חושב שהתוספת של הכפפה הופכת את הבובה מ"פשוטה" יותר למעניינת יותר ( ולפי מה שאת כותבת, שחרזדה, ביקשו שהבובה לא תהיה פשוטה מדי...
) אפשר גם לקשט את הכפפה כגוף ולהוסיף עניבה\ פפיון\ כפתורים\ שימלה ועוד כיד הדימיון הטובה. ולכן ממליץ לך שחרזדה לדאוג שתהיה גם כפפה אם אין לך זמן לתפור להם כפפות במיוחד, את יכולה לקנות כפפות שונות בחנות ( בד, צמר, מבריקות ועוד... ) תודה רבה רוני
בהצלחה שחרזדה
נשמח לשמוע מה החלטת ואיך עבר.
 
תודה דודי, ו...

בהחלט רעיון מצויין לקשט גם את הכפפות (וכן שחרזדה, צריך כפפה לכל ילד
) רעיון נוסף, כדי שיהיה יותר קל אפילו לא להתעסק בכלל עם גואש וצביעה, אלא רק עם הדבקות אפשר להדביק לבד מסביב לגליל ולהכין להם כל מיני סוגים של פה/אף/עיניים זזות - והם בוחרים ומרכיבים להם בובה ועוד רעיון- לגזור מעתונים תמונות של אפים/עיניים/שפתיים ולהרכיב דמות בהצלחה
 
הי שחרזדה

גם אני עבדתי ועודני עובדת עם חינוך מיוחד ואנסה לקבץ כמה טיפים ורעיונות שעשויים לסייע לך: 1. ברגע שמצפים גרוטאות בגרביים ובפרוות - הן פתאום נראות כמו מיליון דולר! לכן, אספי כמה שיותר גרביים צבעוניים ויחד עם הילדים צפי איתם בקבוקי פלסטיק, אקטימל, קופסאות קרטון וכו'. עליהם מדביקים עיניים ושאר איברים מפקקים וכפתורים. 2. את יכולה לייחד חלק ניכר מהשיעור ללמד אותם לצייר עיניים עצובות/כועסות/עייפות, לגזור את העיניים הנבחרות ולהדביק על גרב/קופסא. זה יתן לבובה אופי מיוחד, וזו הזדמנות נפלאה לדבר עם הילדים על רגשות, שיביעו אותם דרך הבובה. 3. אפשר ליצור פרצוף לבובה מכל דבר: עיגול של קרטון, מכסה, גוש ספוג וכו' ולהצמיד אותו עם חוט גומי למפרק כף-היד. האצבע והאמה יהיו הרגליים (שאפשר להכין להן נעליים, מפלסטלינה למשל) והזרת והאגודל - ידיים. זו בובה שמלהיבה את הדימיון ועשויה לעזור לילדים עם בעיות מוטוריות דווקא לחזק את אצבעות הידיים! 4. יש ספר מעולה באנגלית שרכשתי דרך האינטרנט שנקרא PUPPET TALK. יש בו המון רעיונות להכנת בובות קלות עם ילדים וכמעט אין בובה משם שלא הכנתי. אפילו מצאתי עכשיו קישור לספר בגוגל, שכולם יוכלו להנות ממנו: PUPPET TALK. אני מצרפת תמונות עם דוגמאות ממש קלות להכנה שהכינו תלמידים שלי. בהצלחה! ושיהיה לך כיף איתם!!! נעמה
 
יכול להיות שהתמונות שאת לא מצליחה להעלות

גדולות מדי או בפורמט שאינו מתאים... בכל מקרה אשמח להכנס לבלוג שלך בהמשך ולהתעדכן דרכו.
 
למעלה