שאלה לגבי אכילת בשר בשבוע שחל בו תשעה בא

dor1611

New member
שאלה לגבי אכילת בשר בשבוע שחל בו תשעה בא

האם לבני עדות המזרח/ספרד גם חל איסור בשר בשבוע שחל בו תשעה באב או שהחוק תופס רק לגבי אחינו האשכנזים ? ועד כמה החמירו/הקפידו בנידון? ז"א האם זה איסור לאכול בשר או רק המלצה/מחלוקת
אמר לי פעם רב שתשובה לכל הלכה מדרבנן התשובה עליה היא "מחלוקת"
השאלה על מי ניתן לסמוך (אם בכלל) אם קרה ואכל/החליט לאכול בשבוע שחל בו
תודה ושבוע טוב
 
תגובה

אל תכנס להגדרות כרגע זה סתם יבלבל אותך, תדע שצריך לקיים את ההלכה בפשטות וההלכה היא שלא אוכלים בשר מב' באב עד אחר הצום ונוהגים להמנע מבשר עד יום אחרי הצום.
אם מישהו מחליט לפעול בניגוד להלכה אין לו על מי לסמוך, די בידיעה הזו כעת.
 

REALI

New member
אופירה אל תתרגשי כ"כ, זה רק בדיחה.

אף פעם לא היה לך "תימני של שבת" שחימם לך את המרק בשבת בבוקר?
אבל את צודקת שהתמונה קודם יצאה קטנה ולא ברורה ולא מצליחים לראות את ההתלהבות של הילדים ה"תימנים" החמודים.
אולי אני אנסה תמונה אחרת רק שלהם בנפרד.
(וזה לקוח כמובן מהעמוד של דוסים מצייצים).
 

איתי179

New member
בדיחה? לעניות דעתי זה חילול ה'

מה רואים בתמונה? אשכנזים סובלים בפסח, וספרדים סובלים בסליחות...
יש הרבה תמונות שמפרסמים שם שלא נראים לרוחי.

כמו כהן גדול שבמקום האבנים שיש לו על הבגדים שמו טאבלט.
 

REALI

New member
קוראים לזה הומור עצמי.

יש הבדל גדול בין מישהו שצוחק עליך מבחוץ ובעצם מזלזל בך, לבין הומור עצמי שאתה מאד מעריך את עצמך ואת המעשים שאתה עושה אך יחד עם זאת צוחק על זה.
זה מאד בריא לדעתי.

ידוע לי שהרבה חושבים שבדיחות שונות הם חילול השם ולכן גם נמנעתי מלשים פה קישור לאתר וטרחתי להעתיק לפה את התמונה. ועדיין כמו שאמרתי, אני אישית חושב שהומור עצמי זה מאד בריא.
זה כמו שהשר הרב שי פירון נקרע מצחוק מעל דוחן הנואמים בכנסת והיו הרבה שטענו שזו בושה וזילות לכנסת ולשרים, ולעומתם הרבה טענו שזה נהדר לראות סוף סוף מישהו צוחק בכנסת ושלא רק כועסים שם כל הזמן. ואגב, מישהי גם כתבה על זה שזה נחמד לראות אדם דתי שצוחק ולא דכאוני כמו שאר הדתיים, לתשומת ליבנו על איך שאנחנו ניתפסים בציבור, ואולי גם - ובעיקר - בעיני עצמינו.
 

אופירA

New member
מנהל
יש רגעים שאני כל כך שמחה שאני קצת אוטיסטית

שברוך ה', לא מתחילה להבין סוג כזה של בדיחות דוחות וזרות לנפש היהודית.
גם אחרי שמסבירים לי!

אני גם מאוד שמחה שיש לי קמטים בצוואר, שמעידים שאני כבר לא צעירה ומפגרת...
כגון ה"דוסים המצייצים" (שרק כרגע, ממך, נודע לי על קיומם הדוחה), שכנראה זחוחים ומרוצים מעצמם, ולא מודעים שבעולם העליון הכל הפוך - עליונים למטה, ותחתונים למעלה.
אדם שנולד חרדי ומקיים מצוות מתוך החינוך שקיבל, וגם התרגל לצייץ בבהמיות (ועוד בחברה!), ימצא עצמו בעולם העליון במקום שפל ביותר כראוי לו, ויופתע לגלות בגבהים שמיימיים, יחד עם צדיקים וקדושים, לא רק את ננס הקצב, אלא גם הרבה חילוניים שלא למדו ולא שנו.

יש סוג של בדיחות שהוא לא קביל. כגון להתלוצץ על השואה, להשוות אנשים להיטלר, ויהודים תימנים טהורים לגויים שחורים מבחילים.
זה מחליא ומרעיד את הנפש.

ונכון, זה בריא מאוד לצחוק - אבל בטעם, לא בגסות. עם רתיעה נפשית תקינה (כגון זו שתהיה לכל יהודי נורמלי אם יספרו בדיחות גסות על חז"ל או על אלוקים!)
ואגב, גם בריא מאוד לשחרר גזים ממערכת העיכול, אבל חשוב לא לעשות זאת בנוכחות אנשים! (וטוב יותר למנוע אותם...).
 

REALI

New member
זה אשמתי, שאני כותב כאן רוב הזמן

ברצינות תהומית ואז פתאום מכניס בדיחה בלי להזהיר מראש.

אבל חבל שאת שופטת אנשים בצורה כזאת.
את מודה שאת לא יודעת על מי מדובר ולמרות זאת את קובעת שהם דוחים.
אין לי מושג מאיפה הקביעה שלך שמי שמתבדח ירד למקום שפל. גדולי התנאים היו יושבים בתוך בית המדרש ופותחים את דרשותיהם במילתא דבדיחותא.
אז את אומרת ובצדק שהבדיחות חייבות להיות נקיות וראויות. אין לי מושג מאיפה לקחת את זה שהם לא. בגלל שיש שם ילדים שחורים? ועוד את קוראת להם מבחילים? מדוע? ההערה שלך כאילו משווים תימנים לגויים היא פשוט קטנונית. וזה גם בכלל לא הנושא של הבדיחה. הנושא זה שהאשכנזים "סובלים" בחלק ממעגל השנה והספרדים "סובלים" בחלק ממעגל השנה, אך התימנים תמיד חוגגים. וכבר הרגנו את הבדיחה עם כל ההסברים והדיונים מסביבו.
לטעמי זו בדיחה מצויינת שאין בה שום בעיה. ואם יש בעיה אז זה אולי במידת הכעס שיש בנפשו של מי שמתעצבן על בדיחות כאלו.
יש אנשים שחסר להם אמונה ביהדות שלהם ולכן מאד קשה להם לצחוק על הקטעים היהודיים של עצמם, שמא זה יתפרש באמת ברצינות וכזילזול ביהדות. אך מי שמאמין בתורה ובפרטי מצוותיה אין לו גם בעיה לצחוק על זה בלי חששות.
וכמובן שאת לא חייבת להסכים איתי.
 

אופירA

New member
מנהל
לא נעשה סימפוזיון בנושא, אבל אל תלכלך

רק משום שלא הבנת מה אמרתי.

אמרתי שאלו אנשים דוחים?
אמרתי שהבדיחות דוחות, ושקיום ה"דוסים המצייצים" דוחה. הכוונה לתופעה ברשת.
זה דוחה לחלוטין, שאנשים יודעי תורה, לא מרגישים כמה תרבות הציוצים מסואבת, ומחברים עצמם גם לחווייה חילונית זו, ללא שום תכלית או צורך רוחני.

אמרתי שמי שמתבדח ירד למקום שפל?
אדם שנהנה משפלות (התרגלות לציוצים ברשת בצוותא "חרדית" להנאה, ע"י דוסים שקיבלו חינוך למצוות ולא קולטים מה רע בזה = שפלות) - אני מבטיחה לך שהוא יקבל את מקומו הראוי לו בעולם האמת - המהות שממנה נהנה בעולם הזה!
ואגב גדולי התנאים - תנסה לא לנתק את המעשים שלהם מהעיקרון/הסיבה/התכלית. כי כך לומדים רק את הטפל ולא את העיקר. מילתא דבדיחותא בפתיחת הדרשה זה בשביל להטעים את הדרשה לשומעים. זה קידוש ה' גדול מאוד, כי כך גורמים למי ששומע את דברי תורת ה' לקבל אותם בהנאה.

הבדיחה מתה עוד לפני שנולדה. לא ארחיב.
ואגב - לא, אי אפשר להבין את הבדיחה מהתמונה המכוערת. במקור היא כנראה הובאה בהקשר לנושא שדובר בציוצים, ואז אפשר היה להבין מה מתכוון המשורר.
אבל כך, כתשובה לשאלה "למה מושחת" על התימני, ובלי להכיר את הראש של הצייצנים הנ"ל (חסדי ה'!) - אי אפשר להבין למה הכוונה. וזו למעשה הסיבה למה זה לא מצחיק.
אז באמת, אל תחפש כעסים אצל אחרים. אם אין לך חוש ריח ואינך מריח ריח רע, אל תגיד שאני מגזימה...

ועדיין לא הבנתי: "למה מושחת"? מושחת כי הוא נהנה? מושחת כי הוא תימני? ומה הרעיון של תימני-של-שבת שמחמם לי את המרק? (וזה לא השוואה של תימני לגוי?...)
 

dor1611

New member
תגובה

אמנם הויכוח לא נוגע אלי
אבל יש דברים שאפשר לפתור ביותר קלות בלי מחלוקות
מחלוקת=אותיות חלק-מוות
התורה דרכייה דרכי נעם ונתיבותיה שלום
יכלת פשוט להגיד בתמצית:
REALI היקר, אנא אל תציין מילים כגון תימני מושחת עם תמונות של אפריקאים כמו שלא היית רוצה שיקראו לך "יהודון" עם תמונות שואה (אני חי בחו"ל כך שאם ריאלי היה בחו"ל לא היה רוצה שיקראו לו יהודון לדוגמא)
ולעניות דעתי אין שום דבר רע בלהגיד תימני מושחת. הייתי בהרצאות של רבנים גדולים וראשיים מבני עדות המזרח וקרה לא פעם שאמר רב תימני מושחת, או אשכנזי מושחת, בהומור, ובערך 90% מהקהל לפי מה שהספקתי להבחין ושמעתי הצטרפו להומור
זהו בעקרון
כולנו אחים וצריך לפחות פעם ראשונה לנסות בנועם, אח"כ אם לא תפש פעם ראשונה אפשר אולי אחרת תלוי מי עומד מולך
רק לא לשכוח את השייכות חבר לרעהו לפני שפולטים מילות גנאי כמו דוס מציית וכו'
רבי אליעזר אומר: עין הרע ויצר הרע ושנאת הבריות, מוציאין את האדם מן העולם.
ורציתי להוסיף שמreali למדתי הרבה בפורום והוא ענה לי על שאלות בהרחבה מה שכמה וכמה רבנים ששאלתי לא ידעו לענות בקצרה, וגם מחיפושים בפורום החכמתי ממנו ולמדתי והדעת שהוא זיכה אותי גם עברה לאחרים
אז סה"כ אני אישית דן אותו לכף זכות אם אני מסתכל על חצי הכוס המלאה
חכם ראשי תיבות=חצי כוס מלאה
קודם להסתכל על חצי הכוס המלאה לפני ששופטים, איך הוא בפורום, תורם/לא תורם. לדעתי הוא מועיל דווקא
אבל זוהי רק דעתי
 

אופירA

New member
מנהל
מה הקשר לשאלה הפשוטה ששאלתי: למה מושחת?

לא אמרתי שזה רע. מותר להגיד מושחת בהומור. אבל שאלתי למה. לא הבנתי למה. באיזה הקשר זה נאמר?
ועדיין לא הבנתי למה. עדיין לא קיבלתי הסבר. למה מושחת? מה מושחת?

במקום הסבר, קיבלתי תמונה עוד יותר לא מובנת (שבכלל לא מובן מה הקשר בינה לבין השאלה, ועד לרגע זה היא לא ענתה שום דבר על השאלה: למה מושחת?)
שאלתי שוב - למה? אתה מוכן לענות לעניין?
ושוב לא קיבלתי תשובה.

מה הבעיה להסביר למה מושחת?
 

REALI

New member
אז הנה ההסבר המפורט...

אשכנזים לא אוכלים בשר כל תשעת הימים.
ספרדים לא אוכלים בשר כל תשעת הימים.
תימנים לא אוכלים בשר בסעודה המפסקת...
ויש תימנים שמחמירים(!) ולא אוכלים בשר בכל השבוע שחל בו תשעה באב.

הביטוי מושחת בא במובן של נהנתנות ושפע במקום שבו אחרים נאלצים לחיות בסגפנות. והוא נאמר בה-ו-מ-ו-ר.

הרקע לנושא שמחזק את האירוניה והציניות שבבדיחה הוא האופן הגורף למדי בו יוצאי העדה התימנית מקלים ביחס לשאר עדות ישראל.
כגון אין בישול אחר בישול בשבת גם בנוזלים וכד'.
 

REALI

New member
אם התכוונת שאני חושב שאני צדיק יותר בגלל שאני

מחמיר יותר, אז תדעי לך שאני לוקח את התימנים בכיס הקטן בלהקל, כי בעדה שאני יוצא ממנה מחכים רק שעה אחת בין בשר וחלב...
ואני בכלל לא חושב שמי שמחמיר יותר הוא בהכרח גם צדיק יותר.

ואם הבנת ממני שיש לי משהו נגד תימנים אז לא הבנת אותי כלל! אדרבא, יש לי חברים תימנים שאני מאד קרוב אליהם ומשתדל לראות אותם כמעט כל יום אם מתאפשר, אז המחמאות שחילקת לי הם ממש מיותרות. וגם הדגשתי כמה פעמים בשירשור הזה שהתבטאתי מתוך הומור ולא שח"ו יש לי משהו נגדם, אז חבל שלא שמת לב לזה. את יכולה להגיד לי כמו שאחרים כאן העירו לי שלדעתם אין מקום לבדיחות כאלו, אבל מכאן ועד להגיע למסקנה שיש לי משהו נגד אחי התימנים או שאני מזלזל בהם ח"ו הדרך עוד ארוכה מאד.
 
למעלה