שאלה לגבי בנייה ב-gsb

שלום וברכה,
הוצע לי לבנות את שלד הבית בבנייה מתקדמת מסוג gsb. הייתי רוצה לשאול לגבי כמה נקודות:
1) עד כמה באמת שווה את זה. האם מתקבל בידוד משמעותית טוב יותר? האם אין בעיה שכל הבית מבחוץ עטוף בקלקר?
2) עד כמה זה באמת יקר יותר? יש בעיה להשוות מחירים, כי המהנדס מוציא תכנית עבודה או לבנייה רגילה, או ל-gsb, כך שאין לי את שתי התוכניות לקבלת הצעות מחיר מדויקות...
3) החברה טוענת שזה יקר בכ-3 אחוז. אני חושש שהבדל זה הוא אצל קבלן שבונה ב-gsb, אבל מול קבלן בסדר גודל קטן יותר הפער במחיר עוד יותר גדול. עד כמה זה נכון?

אשמח מאוד להתייחסות.
תודה רבה
 
שלום,
כאחד שבנה בשיטה דומה - ICF - לפני 34 שנה אוכל לייעץ רק מניסיוני ואיני בעל מקצוע בתחום הבנייה.
ראשית השיטה כיום מעט טובה יותר בהשוואה לשיטה שאני בניתי בה בעיקר בגלל היכולת לשלב בידוד תרמי ומסה תרמי. בשיטה "הישנה" הקיר מורכב מקלקר גם בצידו החיצוני של הקיר וגם בחלקו הפנימי, מה שמבטל את המסה התרמית. בשיטה "החדשה" יש יכולת ליצור בחלקו הפנימי של הקיר אבן שיש לה מסה תרמית גבוה יותר.
לגבי מחירים - תצטרכו לעשות שעורי בית.
השאלה היחידה, לדעתי, שאתם צריכים לשאול האם ניתן להגיע לאותה רמה של בידוד תרמי ומסה תרמית בשיטות אחרות, לדעתי כן. דוגמאות:
1. בנייה רגילה וציפוי הבית בלוחות קלקר, או לוחות מבודדים אחרים בעובי של לא פחות מ 5 ס"מ. אני אישית לא ממליץ על הבלוקים בהם הקלקר "לכוד" בתוך הבלוק כמו פומיס ואחרים. גם איטונג בעייתי מאחר ואינו מאפשר מסה תרמית.
2. בנייה קלה בסגנון שלד מתכת המצופה בחלקו החיצוני בלוחות מבודדים ובחלקו הפנימי בלוחות בעלות מסה תרמית גבוה ( לוחות בטון ואחרים). יש לשער שבנייה מסוג זה יהיה קשה יותר למצוא בעלי מקצוע מנוסים. חברות שונות כגון מייטק ( יש עוד) בונים בשיטה של שלדת מתכת אבל לא מייצרים אפשרות לשלב בידוד תרמי בחלקו החיצוני של הקיר ומסה תרמי בחלקו הפנימי.

בנוסף וזה לא קשור לשיטה יש חשיבות רבה להתייחס הן לגג והן למשקופי החלונות ולא רק לדבלגלייז ( במחקר נורווגי נמצא שמשקופי מתכת עלולים ליצור איבוד של קרוב ל 30% מיכולת בידוד הבית). כך גם לגבי הגג - גג שטוח מומלץ לעשות גג הפוך. גג רעפים מומלץ ליישם מעל לוחות מבודדים.
בהצלחה
 
למעלה