שאלה לגבי גלגל אחורי+נאבה

noamwax

New member
שאלה לגבי גלגל אחורי+נאבה

אהלן הוצע לי היום גלגל אחורי קומפלט: סינגל טרק שבנוי על שפיצים בעובי אחיד של 2 מ"מ (אם אני לא טועה) עם נאבת פורמולה - מייסבים סגורים בכ- 650 ש"ח. הגלגל זהה לזה שבא על מונגוס בלאק דיימונד דאבל 2006 מול זה אני שוקל לבנות חישוק שיש לי במצב חדש גם הוא סינגל טרק 32 חורים על נאבה מייסבים סגורים גם כן. ההתלבטות שלי היא אם למכור את החישוק שכבר יש לי ולקנות את הקומפלט או לבנות גלגל עם נאבה טובה יותר. נניח שהתקציב לנאבה בודדת (שצריכה להיות כאמור 135, 32 חורים, מתאימה לדיסק 6 חורים, ציר קוויק רליס ומייסבים סגורים מתחלפים) הוא כ- 500 ש"ח (האם בסכום הזה אני מקבל גם נאבה שאפשר לתחזק את הפריילאוף שלה?) האם יש למישהו הצעות לגלגלים שלמים אשר יהלמו יותר את צרכי? סגנון הרכיבה הוא כ- 60-90 ק"מ xc במהלך השבוע ורכיבות בעיקר בחורשים בסוף שבוע עם קפיצות של דרופים מידי פעם (לא יותר מחצי מטר) האופניים הם kona coiler 2005. הדגש הוא על נאבה שלא תעשה בעיות למשך השנה וחצי הקרובות..... תודה מראש לכל העונים נועם
 

nintense

New member
נאבות פורמולה...

במילים עדינות לא הכי איכותית, אך גם כל נאבה אחרת בתקציב שלך. "מיסבים סגורים" זה לא מילת הקסם לנאבות איכותיות, ודווקא בתקציב דל הייתי מעדיף נאבה עם כדורים כדוגמת ה XT.
 

noamwax

New member
תודה על התשובה.... ושאלה....

האם נאבת xt תחזיק מעמד בכבוד? הדאור האחרונה שהייתה לי החלה לפתח בעיות תוך כ- 5 חודשים....
 

nintense

New member
שלי כבר בת שנה...

נרכשה כנאבה זמנית בשל חוסר תקציב, עד היום אין כל בעיה.
 

roirosenthal2

New member
לגבי נאבות עם מיסבים סגורים

עד כמה משפיעה איכות הנאבה בנושא? כלומר במה יבדלו הנאבות האיכותיות מאלו שלא ומה יהיו ההשפעות הישירות מכך ברכיבה. מהן נקודות הכשל בנאבה? כדי לפשט את העיניין נתייחס לנאבות קידמיות בלבד, להן אין פריילוף שצריך לתחזק. נצא מהנחה כי אם המייסבים המקוריים באיכות נמוכה הרי שבהחלפת מייסבים הראשונה אפשר להחליפם במייסבים באיכות גבוהה יותר ולכן איכות המיסבים אינה שיקול.
 

noamwax

New member
דווקא עם מייסבים אין בעייה

אבי הוא בעל עסק לעיבוד מתכת ולכן אני יכול להסיג כל מייסב סטנדרטי ולא- סטנדרטי שקיים בשוק. הבעייה היא בהכרח במנגנון הפריילאוף. הסיבה שאני רוצה להחליף לנאבה עם מייסבים סגורים נעוצה בנושא שחיקת הקונוסים בנאבות הפתוחות והחשש שלי מעמידתן ברכיבה אגרסיבית. אני אשמח לקבל הסבר במידה ונאבות פתוחות טובות לי כולל הערכה כמה נאבה כזאת תחזיק ברכיבה מהסוג שלי...
 

roirosenthal2

New member
אני הצגתי את הדבר בתור שאלה לninten

אך עד חלק מהדברים אני יכול לענות לך - במייסבים פתוחים אפשר להשתמש במייסב בכדוריות גדולות יותר לעומת מייסב סגור ככל שהכדוריות גדולות יותר הן יותר עמידות בעומסים ובמכות זה היתרון של המיסב הפתוח כמו גם תחזוקה פשוטה וקלה - למעט הנושא של סגירת הנאבה בכוח הנכון כדי שלא יהיה בה חופש אבל שהיא גם לא תהיה סגורה מידיי. במייסב סגור היתרון הוא שהמייסב פחות חסוף לבעיות שנובעות מלכלוך אך את האמת.. בכל פעם שפתחתי ציר של נאבה אם הוא היה מאיכות טובה - דיאור ומעלה(זה מה שפתחתי למעט נאבת מדבקה אחת) לא היה בפנים שום קצה גרגיר של לכלוך והכל היה מגורז טוב ויפה בפנים. היתרון במיסב סגור הוא שממש קל להחליף את המייסבים כאשר בנאבה עם מייסבים פתוחים בשלב כלשהו הקונוס עליו הכדוריות מתגלגלות עשוי להישחק ואז לרוב זורקים את הנאבה למרות שהבנתי שיש לDAA סט לחידוש נאבות - שאמור להיות בו המיסבים והקונוסים וכל מה שצריך - אם אני לא טועה זה עולה באיזור ה100 ש"ח לסט לחידוש נאבת שימאנו.
 

DHDror

New member
אי אפשר סתם כך לדחוף כדוריות גדולות

הכדוריות במיסבים פתוחים (וגם בסגורים) תואמות את רדיוס הכוסיות שבתוכן הן סובבות. החלפת רדיוס הכדוריות יגרום לשינוי אזורי המגע בין הכדוריות לכוסיות - ותמיד לרעה ! יש מידה אחת לכדוריות - שימוש במידה אחרת = בלאי מואץ ללא אפשרות שיקום. אני לא חושב שצריכה להיות בעיה עם הפריילוף של הפורמולה - אני ממליץ על ניקוי יסודי של שאריות גריז ישן וגירוז מחדש בגריז איכותי יאריך מאד את חיי הנאבה.
 

roirosenthal2

New member
ברור ברור...

פספסת את הכוונה שלי - הכוונה לא הייתה שאפשר להחליף את הגולות לגדולות יותר אלא שנאבות המשתמשות במיסבים פתוחים יכולות להיות מתוכננות עם כדוריות גדולות יותר כי אין את הcasing שיש במייסבים סגורים. בין שני מייסבים סגורים שונים אולי כן יש מקום לשיפור - אני לא מכיר את השוק אבל עשוי להיות שקיימים מייסבים באותו הגודל(חיצוני) כשחלקם עם כדוריות וחלקם עם גלילים, בנוסף יכול להיות שמייסב סגור מסויים ייוצר בעובי דפנות קטן יותר בcasing שלו בכדי ליצור יותר מקום לכדוריות/גלילים שבתוכו. אם הייתי מתוקצב הייתי הולך על פורמולה או שימנו בתור נאבה אחורית, כשהייתי לוקח בחשבון שאני אצתרך לדעת לטפל בנאבה הפורמולה בעצמי כדי לשמור אותה במצב פעיל כמה שיותר זמן וגם שברגע שהפריילוף ילך הלכה הנאבה - כאן השאלה כמה זמן צופים שהנבה תשאר איתך ואם אורך החיים שלה אמור להיות ארוך יותר או קצר יותר מאורך חיי מנגנון הפריילוף שלה.
 

timon1

New member
לא תהיה לך בעיה של חוזק בנאבה

מיסבים פתוחים טובה, הבעיה היחידה של נאבות אלו היא שחיקת בית המיסב. קונוסים, כדוריות וציר ניתן להחליף בלי בעיה אבל אין ח"ח לבית הכדוריות בנאבה עצמה וכשהוא נשחק למעשה הלכה הנאבה, במקרה דומה בנאבה סגורה פשוט מחליפים לאגרים ויש לך נאבה חדשה. אם זאת, בנוסף ליתרון המחיר של שימנו, קיימת גם זמינות חלקים [טרם נתקלתי בחלק שלא היה במלאי] ובתוכם בעיקר הלב עצמו= הפריילוף שאותו בשאר הפירמות, במקרה הטוב, קשה להשיג בארץ... הבחירה שלי היא נאבה אחורית דאור [סדרת הסיינט מיועדת לפרירייד אם אתה מתעקש] ונאבה סגורה איכותית מלפנים [HADLEY במקרה שלי].
 

DHDror

New member
דווקא לא הייתי משקיע בנבה קידמית

על כל האופניים שהיו לי הנאבה הקידמית הייתה תמיד מתוצרת פשוטה ולא ידועה ותמיד ללא בעיות. אם כבר הדלי אז לאחורית ! אני אומר נאבה קידמית - לקנות את הזול ביותר . בנאבות 20 מ"מ לקנות את הזול ביותר מהסוג שבו הספייסרים שבצדדים נשארים צמודים לנאבה ולא צריך להאבק עם הציר בעת השחלתו דרכם.
 

timon1

New member
אז זהו, הסיבה שבחרתי בנאבה קדמית

איכותית היא שדווקא בקדמית נשבר לי הציר [דאור], תמיד חשבתי שהאימפקט באחורית יהיה יותר חזק אבל כשהתבדתי החלטתי ללכת על איכות ללא פשרות מקדימה. פעם, כשח"ח לנאבות איכותיות יהיו נפוצים בארץ כמו אלו של שימנו, אשקול בחיוב החלפת נאבה אחורית כרגע זה פשוט לא רלוונטי לגבי.
 

nintense

New member
נאבות נחלקות לשלושה חלקים:

1. גוף - צריך שיהיה חזק וקל, נתקלתי בנאבות שנשברו מעומס השפיצים. 2. מיסבים - הסגורים דורשים פחות תחזוקה, אך החלפות לעיתים תכופות, הכדוריים מחזיקים זמן רב אך דורשים ניקוי וגירוז. נאבות אחוריות איכותיות, משלבות 4 מיסבים סגורים איכותיים (כאלה שלא מקבלים חופשים כל חצי שנה) והאיכותיות יותר משלבות גם מיסבים גליליים. 3. פריילוף - ברוב הנאבות מדובר במערכות דומות מאוד אחת לשניה, כשהנאבות היקרות מתהדרות בפטנטים ייחודיים לאריכות חיים, שמירת משקל, ונקודות עיגון רבות. *בנאבות קדמיות יש חשיבות רק לגוף ולמיסבים. דבר אחרון שבעיקר קיים בנאבות עם QR, זה איכות הציר, צירים לא איכותיים מתעקמים תוך זמן קצר.
 
למעלה