שאלה לגבי גמילה מהנקה

שאלה לגבי גמילה מהנקה

הוא כבר בן חצי שנה ואני מעוניינת להפסיק להניק.
אני חוששת שהוא יפצח בשביתת רעב כמו שעשה בנה של חברה.
איך עושים את זה נכון?
 
גמילה מהנקה

הי,
סליחה על העיכוב בתשובה, ימי החופש מורכבים

אין דרך אחת לגמילה נכונה לתהליכי גמילה.
נכון להתייחס לתהליך הגמילה כאל תהליך שינוי וככל שינוי בין אם בחרנו ובין אם "נכפה" אלינו יכולות להופיע התנגדויות.... וזה אך טבעי.
בהעדפה כדאי לבחור תהליכי גמילה הדרגתיים, ככל שהזמן מאפשר. כלומר לבחור להוריד הנקה אחת ובכל מספר ימים לאחר שהשינוי התבסס להוריד הנקה נוספת... אם נכון להיום התינוק בכלל לא נחשף לאכלה מבקבוק הייתי מתחילה לפני כניסה לתהליך לבדוק עד כמה המעבר להזנה מבקבוק עובר בצורה חלקה.
יש תינקות יונקים שיכולים לסרב בתוקף להאכלה מבקבוק וזה כמובן הצעד הראשון והחשוב בהתחלת התהליך.
את יכולה לנסות להציע בקבוק כתחליף הנקה אבל אם את מזהה התנגדות לא להמשיך ממקום של בכי ותסכול, להתחיל בהנקה לתת לתינוק להגיע לנקודה של שובע יחסי, לנתק אותו בצורה יזומה ואז לנסות ולהציע את הבקבוק אפשר מעט לחמם את פיטמת הבקבוק או לטבול בחלב אם על מנת להסוות את הריח והתחושה של פיטמת הבקבוק, אם יש אפשרות לתת לבן זוג/ דמות מטפלת להמשיך את האכלה מבקבוק, אפשר בגיל חצי שנה לייצר משחק סביב הבקבוק לתת לתינוק להחזיק , לעשות כאילו גם אנחנו שותים ונהנים מהבקבוק להפוך את המעבר למשהו שמח.... שוב לא בזמן בכי או רעב משמעותי (גם לנו שינויים הם קשיים כשהתנאים אינם תומכים).
אם לא עולה קושי במעבר לבקבוק אז כפי שציינתי לבחור בתהליך הדרגתי ובכל מספר ימים להוסיף האכלה נוספת בבקבוק, לרוב ההנקות האחרונות בתהליך יהיו הנקות הבוקר לאחר שנת הלילה וההנקה לפני הכניסה לשינה ובלילה (במידה ועדיין יש).
אל תציעי הנקה תחכי לזמנים בהם התינוק מבקש.
תנסי לתזמן את זמני ההנקה במהלך היום עם פעילות שמוציאה מהשגרה למשל -
אם מגיעה שעת ההנקה תצאי לחצר לטיול קצר ותציעי את הבקבוק.... חשוב לדעת הרבה פעמים ההנקה אינה רק לצורכי הזנה אלא גם מקור לנחמה, מצב שעמום, עייפות הרעיון בלשנות את השגרה זה גם לשנות הקשרים שהלכו והתבססו סביב ההנקה.
דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו בתהליך הגמילה זה לא להגיע למצבי גודש בשד, כמובן שתהליך הדרגתי יאפשר וויסות והתאמה של תפוקת החלב לצורכי התינוק.
מאחלת לך בהצלחה, מקווה שעשיתי קצת סדר....
ליאת ארנון
 
למעלה