שאלה לגבי גן טיפולי

גולשת 100

New member
שאלה לגבי גן טיפולי

שלום,
בני בן ה4.5 אמור להתחיל גן טיפולי למעוכבי התפתחות.
עד עכשיו היה בגן פרטי רגיל ( בקבוצה קטנה והשתלב מצויין).
בנוסף היה בטיפול של מרפא בעיסוק וקלינאית תקשורת ( טיפול פרטני ומאוחר יותר בקבוצה) ורשם התקדמות גדולה.
באבחון האחרון שעשו קיבל ציונים בכל הפרמטרים למעט יכולת גרפומוטורית ( אך גם שם הפער לא היה משמעותי).
הומלץ לנו על גן טיפולי לשנה הקרובה בעיקר בגלל בעיות השפה. אתמול קלינאית התקשורת אמרה לי שנכון לעכשיו הוא השלים
את הפערים בתחום השפה והקושי שלו רגשי ונראה שיש לו פוביה חברתית. לאור הדברים האלה אני מבולבלת לגמרי. האם יש טעם לשלוח אותו לגן טיפולי? האם בגנים האלה יש טיפולים רגשיים? אולי הפתרון הנכון שילך לגן רגיל ויקבל טיפול רגשי. הפסיכולוגית שמלווה אותו חוזרת רק עוד שבועיים ובגלל שתחילת שנת הלימודים כבר מעבר לפינה אני חוששת שנצטרך לקבל החלטה מבלי להתייעץ איתה. בגדול אנחנו שוקלים לוותר על השיבוץ לגן טיפולי .
יש כאן למישהו ניסיון עם הגנים האלה?
 

3מרגו

New member
נסיון לא טוב,אבל זה אישי לגמרי

אחרי שנה (מגיל 3) נאמר שבני הדפיק את הפער לגבי העיכוב,אבל קשיים רגשיים נשארו.במקום להיזכר ב"מגפת אוטיזם" המליצו על "גן רגשי".שנה נוספת חצי "רגשי" וחצי טיפולי שהיה שם שנה ועוד שנתים שהה ב"גן רגשי" שזה פשוט מדרגה למסגרת המשך שלהם עם בעיות נפשיות.אחרי ביזבוז של 5 שנים בכל המסגרות האלה ובעקבות המלחמה כדי לצאת מהמסגרת הסתבר שבני פשוט אוטיסט.לא מעוכב ולא חולה נפש.
אז אפשר ללכת על זה,טיפולים יש,אבל בשום אופן לא לקבל חוות דעת של הצוות.לעשות אבחונים בחוץ/פרטי ולא לסמוך על אף אחד.כלומר,אם עדיין המצב לא ברור,עוד אבחון.עם יד על הדופק.
 

SMADAR55

New member
מרגו , צריך להיזהר מלהסיק מהמקרה שלכם. מה שאתם עברתם בשנים

האחרונות מאוד יוצא דופן- טעויות חוזרות ונשנות באבחון של הילד ולאורך מספר שנים.

במקרה שמוצג כאן, אם נעשה אבחון מקצועי לא הייתי רצה לאבחונים נוספים בשלב זה.
 

3מרגו

New member
אולי לא הייתי מובנת

ממש לא בשלב זה.אלא עם יתפתח לסיפור דומה.אז לרוץ ולעשות.אולי לפני כניסה לכיתה א'.
 

גולשת100

New member
השאלה , מה כדאי לעשות כרגע?

דרך אגב, שאלתי את הצוות אם אולי הוא אוטיסט בתפקוד גבוה והם אמרו לי שזה בכלל לא בכיוון ואין שום חשד לאוטיזם. הוא התקדם בטיפולים אבל בעיות רגשיות יש לו. הוא ילד שקט , אוהב לעזור, הגננת מאוד אהבה אותו והיא דרך אגב בדעה שאין לו עיכוב התפתחותי בשום תחום. נראה שכשהוא מרגיש בנוח הוא מתפקד מצוין וכשנמצא בסיטואציה לא מוכרת או אנשים שלא מכיר נכנס לפאניקה ולא מתפקד כמו שצריך.האם כדאי להכניס לגן רגיל ולראות איך יסתדר שם? אני מאמינה שהוא יכול להיות בגן רגיל. עד עכשיו הוא היה .
 

3מרגו

New member
אני מהמרת על גן רגיל

כמו שנלחמתי שנים על מסגרת רגילה לבני-וצדקתי.שאין כמובן,קשר בין המקרים.רק דוגמא.
זה בסדר,גם לי אמרו,שללו אוטיזם אלף ואחד מומחים כולל הרופאה המטפלת אחרונה שכתבה לועדת השמה:"שוללת בעיות תקשורת".
רק צריך להיות עם היד על הדופק.
התיאור די מתאים גם לבן שלי...כמובן,זה לא אומר שגם שלך אוטיסט.
 
אל יתהלל חוגר כמפתח

הבן שלך עוד לא התחיל כיתה רגילה. עוד אי אפשר לדעת איך יהיה לו שם, למרות שהמליצו על כיתה רגילה בשבילו באבחון.

אני במקומך הייתי מחכה לראות איך יהיה לילד שם.

את כותבת שנלחמת שנים על מסגרת רגילה לבנך, וצדקת. אבל את עוד לא יכולה לדעת אם צדקת, אלא רק אחרי שיעבור כמה זמן ותראי שבאמת טוב לו בכיתה הרגילה.

קשה מאוד לדעת ולתת עצה במקרים כאלה, כי גם זה עניין של מזל על איזה גן נופלים, איך הילדים ואיך הגננת. גננת טובה יכולה לגרום לילד להרגיש טוב, ולצערנו, גם להפך.
כך שאני הייתי נזהרת ללמוד מהמקרה שלך ולהכליל
כולל לך עצמך, שעוד לא יודעת איך יהיה לבן שלך בכיתה, ואני מקווה כמובן שיהיה לו נפלא ויסתבר שצדקת.
 

3מרגו

New member
אין שום קשר.אני עומדת על זה שצדקתי

הוא לא היה צריך להיות במסגרת של חולי נפש-ולא מזיז לי אם היה טוב או לא!הוא היה צריך להיות בגן תקשורת אם לא רגיל!כנ"ל לגבי בית ספר.
 
אני חושבת שכדאי לך לבדוק את הגנים הטיפולים במקום מגורייך

כדי לראות איך בכלל המקום.

אני לא מכירה גנים טיפוליים, אבל הכרתי גנים שפתיים מעולים, והמלצתי פעם לשלוח לגן שפתי, אבל הסתבר שלמרות ששני הגנים היו ממלכתיים, השוני ביניהם היה פשוט מדהים! כי הרבה תלוי בגורמים משתנים, כמו צוות, נכונות העירייה לעזור תקציבית ועוד.
בעצם, לא יודעת למה היה הבדל כזה תהומי בין שני גנים, שאמורים להיות דומים, וכך היה לי לא נעים שהמלצתי על סמך גן אחד על גן אחר, כי הנחתי שכל הגנים השפתיים דומים, וטעיתי.

כדאי לנסות לדבר עם הורים שהילדים שלהם שם ועם מישהו שעובד שם, כדי לקבל תמונה כמה שיותר מלאה, ואפילו לנסות ללכת לראות את המקום מבחוץ. לשמוע איך הגננות למשל מדברות לילדים ועוד.

להיות בגן הומה ילדים זה לא ממש פשוט לילד שיש לו קשיים ופחד חברתי, ובמיוחד פחד מזרים. תחשבי שבבת אחת הוא יגיע למקום עם המון ילדים זרים. נשמע לי די מפחיד.
אני גם לא מכירה גנים טיפוליים, כך שלא יודעת אם בכלל מתאים.
אבל חושבת שכדאי לך להשקיע כמה ימים בלבדוק את שני הגנים.
האם את יודעת לאיזה גן ילך במידה ותבחרי לשלוח אותו לגן רגיל?
 

גולשת100

New member
הוא שובץ לגן חדש לגמרי

הגן הזה ייפתח לראשונה בספטמבר כך שאין אפשרות לבדוק את הגן או צוות או לשוחח
עם ההורים. הגן הזה הוא האופציה היחידה אצלנו כאן במועצה מבחינת הגנים הטיפוליים. הוא גם מחוץ לישוב שלנו כך שהוא יצטרך לנסוע בהסעות שזה משהו שמאוד מלחיץ אותי. מלתחילה הסכמתי בכלל
לעבור וועדת השמה לגן מיוחד כי שוכנעתי ע"י הצוות המטפל שלבן שלי אין מה לחפש בגן רגיל ושהוא לא ילמד כי הוא "לא מבין" הוראות ואוצר המילים שלו דל והוא לא מסוגל לשאול שאלות.עכשיו מסתבר שאין בעיה של אוצר המילים, ואין בעיה של הבנה אז למה שלא ילמד בגן רגיל?
מה גם שלא מדובר בגן שפתי ייחודי אלא גן למעוכבי התפתחות , כשלכל ילד עיכוב בתחום אחר ולכל אחד תהיה תוכנית אישית וייקבעו מטרות אישיות. עכשיו זב נמצא בשלב ששום דבר לא סופי, יש שיבוץ אך לא ניתן לבצע את הרישום בפועל. כך שמבחינה רשמית הוא רשום לגן רגיל. וכאן אני צריכה לקבל החלטה לא פשוטה.
 
למעלה