בימינו הרבנים אוסרים על פנויות לטבול במקווה טהרה
גם לפני יום כיפור. למרות שלפני יום כיפור יש עניין - אבל העניין לגדור את הפרצה החברתית הגדולה בדור הזה גדול וחשוב מהעניין של טבילת פנויות לפני יום כיפור.
וגם מורים באופן חמור לבלניות לא להרשות לפנויות לטבילה.
בלנית שעוברת על ההוראה צפויה להיות מפוטרת מעבודתה, מאחר שמעלה באמון מעסיקיה.
לפיכך, אשה ההולכת לטבול במקווה שבו יושבת בלנית, צריכה לשקר לה כדי לטבול שם, ואין שום הצדקה לשקר המכוער הזה.
חוץ מזה, האוסרים יודעים היטב מדוע הם אוסרים, ואיסורם נבון במיוחד. ומי ששומעת לקולם ולא "עושה מה שבא לה כי היא מבינה יותר טוב", זוכה לקיים רצון הקב"ה כפי שנכון לדור הירוד הזה, שבו כל אופן של קידוש ה' הוא מיוחד במינו ונדיר. ואין קידוש ה' טהור יותר מאשר כפיפת הראש להוראת גדולי הדור ומורי ההוראה.
מה שלא אוסרים עליה, זה לטבול במקווה שאין בו בלנית, אם הסיבה שלה היא תחושה של טהרה, או כל רצון שהוא, שאינו הרצון לעבור עבירה.
הווה אומר - בים, בנהר. קצת מסובך, אבל אפשרי בהרבה מאמצים.
אבל מיותר. טבילה במקווה לאשה תכליתה להתירה לבעלה. אם אין לה בעל, אינה צריכה לטבול. ואם הרבנים מודיעים שיש פרצה קשה בדור זה ולכן הם אוסרים עליה לטבול, אין שום רצון לטהרה שאמור לגבור על הודעה זו.