שאלה לגבי גרושה וטבילה במקווה

בת1 האחת

New member
שאלה לגבי גרושה וטבילה במקווה

האם גרושה יכולה לטבול במקווה למרות שאינה חייבת?
 

קליטו

New member
נוהגים שלא

כדי שהיא לא תבוא לידי חטא..
אם היא רוצה זה אפשרי מבחינת ההלכה, עובדה שיש בנות ונשים שנוהגות לטבול לפני יום כיפור, יתכן והיא תצטרך לדעת לתמרן את הדבר עם הבלנית
 
עזרת בתגובתך הראשונה אליה, לא ברור איך תעזור בזה שתדע

מה הרב יכול לענות לה, ומה תפקידו בכוח.
 
בוא ונדבר תכלס

עקרונית הרי כל אחד יכול לטבול.
אצל החסידים יש ילדים בני 13 שטובלים כל בוקר.

ברור שאישה גרושה/רווקה/אלמנה יכולה להכנס למקווה מים טהורים לטבול ולהטהר.
השאלה היא למה לה לעשות את זה?

מדובר בשאלה שעולה בזמן האחרון, נשים שאינן נשואות שחפצות לקיים יחסי אישות בעבירה אבל לא לחטוא בנידה שזה איסור כרת.
הרעיון הוא "אני רוצה לעשות חטא אחד, לא שניים".

יש שאלה השקפתית, מה עדיף?"
האם עדיף להסתכן שהיא תעבור על שני החטאים או אולי עדיף לאפשר/לעודד טבילה כדי שתעבור על חטא אחד בלבד?
מצד שני, אם תאפשר/תעודד טבילת רווקות האם אתה בעצם לא מעודד קיום יחסי אישות מחוץ לנישואים?

לכן ענו לך שלא נהוג שנשים לא נשואות יטבלו.
מעשית בודאי שאין דרך למנוע מאישה לטבול ואין בכך איסור.
 

קליטו

New member
השאלה שלי

הרי הפירוש של נדה זה שהיא מרוחקת.
השאלה, אישה שטובלת היא נהיית טהורה, או שהיא נהיית מותרת לבעלה ?
אם היא אכן נהיית טהורה, אז יש עוד סיבה לאפשר לה לטבול ושתרגיש טוב עם עצמה, ולא לחשוש לדעת האוסרים
 
אישה נידה אינה מרוחקת

היא טמאה.
גם אני ואתה טמאים בטומאת מת וכנראה בטומאת קרי ואנחנו מסתדרים עם זה. (מלבד החסידים שמקפידים על טומאת קרי ולכן צריכים לטבול כל בוקר לפני התפילה)

הסיבה לאישה לטבול ולצאת מטומאת נידה היא כדי להיות מותרת לבעלה ולכן תיקנו שפנויות לא יטבלו.
אם אישה פנויה ספציפית מעונינת לטבול כדי להרגיש טוב, שתתיעץ עם פוסק הלכה.
בימינו הרוב אוסרים מהסיבות שהוזכרו.
 

אופירA

New member
מנהל
בימינו הרבנים אוסרים על פנויות לטבול במקווה טהרה

גם לפני יום כיפור. למרות שלפני יום כיפור יש עניין - אבל העניין לגדור את הפרצה החברתית הגדולה בדור הזה גדול וחשוב מהעניין של טבילת פנויות לפני יום כיפור.
וגם מורים באופן חמור לבלניות לא להרשות לפנויות לטבילה.
בלנית שעוברת על ההוראה צפויה להיות מפוטרת מעבודתה, מאחר שמעלה באמון מעסיקיה.
לפיכך, אשה ההולכת לטבול במקווה שבו יושבת בלנית, צריכה לשקר לה כדי לטבול שם, ואין שום הצדקה לשקר המכוער הזה.
חוץ מזה, האוסרים יודעים היטב מדוע הם אוסרים, ואיסורם נבון במיוחד. ומי ששומעת לקולם ולא "עושה מה שבא לה כי היא מבינה יותר טוב", זוכה לקיים רצון הקב"ה כפי שנכון לדור הירוד הזה, שבו כל אופן של קידוש ה' הוא מיוחד במינו ונדיר. ואין קידוש ה' טהור יותר מאשר כפיפת הראש להוראת גדולי הדור ומורי ההוראה.

מה שלא אוסרים עליה, זה לטבול במקווה שאין בו בלנית, אם הסיבה שלה היא תחושה של טהרה, או כל רצון שהוא, שאינו הרצון לעבור עבירה.
הווה אומר - בים, בנהר. קצת מסובך, אבל אפשרי בהרבה מאמצים.
אבל מיותר. טבילה במקווה לאשה תכליתה להתירה לבעלה. אם אין לה בעל, אינה צריכה לטבול. ואם הרבנים מודיעים שיש פרצה קשה בדור זה ולכן הם אוסרים עליה לטבול, אין שום רצון לטהרה שאמור לגבור על הודעה זו.
 

shayus86

New member
מותר ואין איסור לטבול.

בכדי שלא תחטא זו הרחקה יפה ולא עיקר הדין.
אני במקומך הייתי טובל אם הייתי ידוע שאני הולך לקיים "יחסי אישות" ד.א. את יכולה גם ללכת לטבול בים תלמדי את ההלכות ותראי שהנושא הזה נועד לבני אנוש.
בהצלחה
 
למעלה