תשובה
1. מנוע סילון אכן זקוק לחשמל להפעלת מערכות שונות, אבל עקרון הפעולה היה ונשאר מכאני כמו כל מנוע - ערבוב של דלק עם אוויר דחוס שגורם לבעירה והתפשטות מהירה של גזים אל פתח הפליטה. כל מערכות החשמל מוגנות היטב על ידי החיפוי שמסביב למנוע. מים משפיעים לרעה על ביצועי המנוע, מאחר שהם מפחיתים את נפח האוויר שהמנוע זקוק לו, אבל המנוע ימשיך לעבוד.
2. בהמראה יש הרבה אלמנטים להתחשב בהם, אבל נדבר על שניים חשובים.
האחד - גרר. מים מפריעים להתקדמות המטוס ויוצרים גרר במגע עם הצמיגים. הגרר יפחית את יכולת התאוצה של המטוס ויגרום להארכת ריצת ההמראה.
השני - חיכוך. בדיקת ביצועי המראה של מטוס בכל טיסה תמיד כוללת בדיקה של ביצועי הבלימה במקרה של ביטול המראה במהלך הריצה. תוצאות הבדיקה משפיעות על אורך המסלול הנבחר, שימוש במהירויות שונות ועוד. מים על המסלול יפחיתו את יעילות הבלמים ומרחק הבלימה יתארך. לא שונה בהרבה ממכונית, ואת זה אתה בטח מכיר.