שאלה לגבי הארכת כביש 20 עד כביש 2 באזור שפיים

שאלה לגבי הארכת כביש 20 עד כביש 2 באזור שפיים

במסגרת המגה-פרויקט כביש 531 - כביש 20 - מסילת השרון, כביש 20 יוארך עד למפגש עם כביש 2 באזור שפיים.
יצירת הרצף הזה בין כביש 2 לכביש 20 תעביר כמובן חלק נכבד מהתנועה (אם לא את רובה) מהקטע ההרצלייני של כביש 2 לכביש 20.
אבל מה....
במחלף גלילות מזרח בין כביש 20 לכביש 5 אין מעבר מכביש 20 לכיוון דרום לכביש 5 (לאף אחד מהכיוונים ובפרט לא לכיוון מזרח).
האם חשבו על הבעיה הזו ויש איזשהו תכנון לפתור אותה?
 

XrayCharlie

New member
אין הצדקה לבנות יציאה יקרה מ-20 דרום ל-5 מזרח

מי שמגיע מכביש 2 ורוצה לנסוע מזרחה על כביש 5, שישאר על כביש 2 (שהוא עדיין יהיה כביש מהיר ועכשיו גםהרבה יותר פנוי) ויפנה מזרחה במחלף גלילות מערב. הוא ממש לא חייב לעבור לכביש 20 בשפיים.

הבעיה (אם תהייה כזאת) יכולה להיות למי שיגיע מ-531 מערב ויפנה ל-20 דרום (וירצה ל-5 מזרח) אבל עכשיו עולה השאלה למה הוא על 531 מערב?
שיסע על 531 מזרח, 4 דרום וכאשר יגיע לכביש 5 יפנה מזרחה (או מערבה אם הוא רוצה להגיע למחלף הכפר הירוק).

לגבי יציאה מערבה.
שוב, מי שנמצא על כביש 2, שישאר שם. מי שמגיע מכביש 20 דרום כבר היום אפשר לצאת ל-5 מערב (יציאה קצת מסורבלת, אבל קיימת).

אין פה באמת בעיה.
 
יש בעיה, כי כשכביש 20 יתחבר לכביש 2 באזור

שפיים ההמשך הראשי לנוסעים דרומה יהיה ל-20 ולא ל-2 ו"המשך" בכביש 2 יהיה בעצם יציאה.
המסלול הטבעי של הנהגים שלאא מעוניינים ליסוע להרצליה פיתוח או לדרך נמיר יהיה להמשיך בכביש 20.
כביש 2 דרומית למחלף עם כביש 20 אמנם יהיה כיש ממוחלף עד גלילות מערב אבל הוא יהיה כביש משני יחסית לכביש 20.
מחלף 20/5 יהיה מחלף בין כבישים ראשיים ברמה הארצית ולכן ראוי שיהיה מחלף שלם.
 

XrayCharlie

New member
מצטער, אבל זאת ממש לא בעיה

אתה (כנראה) צודק, ההמשך ה-"טבעי" של כביש 2 דרום יהיה כביש 20. אז נכון, מי ירצה / יצטרך להגיע למחלף גלילות מערב יצטרך "לצאת" מהכביש בשביל להשאר עליו. אז מה?
עושים את זה בכביש 70 במחלף תות (לכיוון מערב) או כביש 40 במחלף מאחז (לכיוון צפון). מה קרה? אני בטוח שזו תיהיה יציאה מהירה מאוד והנהגים ממש לא יאטו והם לא ירגישו שהם נוסעים בכביש "משני". אז מה באמת הבעיה?

מחלף 20/5 קרוב מידי ל- 20/2 וכל בניית יציאה / כניסה במחלף אחד חייבת התיחסות למחלף השני. דווקא במקרה הזה יהיה מדובר על שפיכת כסף.
 

guyweiss

New member
לפי openstreemap מתוכנן להשלים את המחלף

קרי 20 דרום ל - 5 מזרח ו 5 מזרח ל - 20 צפון.
אמנם כל אחד יכול לערוך את המפה (כמו ויקיפדיה) אך בד"כ המידע המוצג באתר מהימן. אולי זה בתכנון אבל לא קיבל אישור בתב"ע
 
אבל אז יפגשו ברמזורים של מחלף מורשה

כביש 531 הוא כביש אזורי.
אם יתבססו עליו ככביש שינקז תנועה ארצית שבאה מצפון ויעדה דרומית לאזור השרון הוא יהיה פקוק מהר מאוד.
חייבים לדאוג שתנועה מכביש 20 מכיוון צפון תוכל להתנקז גם לכביש 5.
 

darkshadow1

New member
זאת ממש לא בעיה, להיפך.

רכבים שנוסעים היום על כביש 2 כדי להגיע לכביש 20 יוסטו לכביש 20 מוקדם יותר מהמצב הנוכחי. רכבים שנוסעים על כביש 2 כדי להגיע לכביש 5 ימשיכו במסלול הנוכחי שלהם- רק שהעומס יפחת משמעותית כי כאמור חלק משמעותי מהתנועה יוסט לקטע החדש של נתיבי איילון. הקימו גשר גדול כחלק ממחלף גלילות מערב שמאפשר לנפח גדול של כלי רכב לפנות מכביש 2 לכביש 5, אין שום סיבה להקים גשר גדול נוסף במחלף גלילות מזרח.
 
טוב נראה בעוד 3 שנים מה תהיה רמת השילוט במחלף

2/20 (מחלף חוף השרון דרום), האם תהיה שם הכוונה ברורה לסטות לכביש 2 על מנת להגיע לכביש 5 (הסטייה תהיה להמשך כביש 2 ולא לכביש 20) וכמה נהגים יטעו בדרך.
אם זה התכנון, היה עדיף שמחלף 2/20 יהיה כמו מחלף חולות (4/20) - שהיציאה היא לכביש 20 ולא להמשך כביש 2.
אם לא יהיה שילוט גדול, ברור, מוקדם ובלתי ניתן לפספוס עם ציון בולט של כביש 5, תהיה בעיה.
כמו שאנחנו מכירים את השילוט בארץ, לא יהיה שילוט כזה.
 

darkshadow1

New member
גם אם אתה צודק- זה לחלוטין לא רלוונטי,

וברור שעדיף להשקיע 5 מיליון ש"ח בשילוט ברור מאשר 100 מיליון בגשר דו-נתיבי באורך 500 מטר.
 
למעלה