שאלה לגבי הטיסות לבנגקוק של אלעל...

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

ny22

New member
מנהל
שאלה לגבי הטיסות לבנגקוק של אלעל...

האמת שיש לי כמה שאלות, אבל אני אתחיל עם אחת (שהתחלפה...).

האמת היא שרציתי לשאול למה אלעל טסה לבנגקוק רק עם ה-747 לבנגקוק, אבל עכשיו ראיתי לראשונה שהיא טסה על הדרימליינר.

אז אם יש איזה הגיון ללמה הם טסו עד עכשיו לבנגקוק רק עם ה-747 אשמח לדעת (אם ישנה סיבה מיוחדת לכך),
ולמה הם העבירו לדריימלינר עכשיו את הטיסות?

תודה רבה
 

DRTLV

New member
לא טסו רק עם 747

במשך השנים אלעל טסו גם עם 767 ו747
הסיבה ל747 מכיוון שיש הרבה ביקוש, לא מעט טיסות היו מלאות עד אפס מקום (לרוב כולל מספר מכובד של עובדי אלעל שטסים בסטנד ביי)
 

ny22

New member
מנהל
נכון, אבל אני מדבר על התקופה האחרונה,

לפני ש-767 יצאו משימוש...
&nbsp
אז מה עושים עכשיו שיש מטוסים עם פחות מקום?
(אגב, עובדי אלעל מודבר בעובדים באופן כללי או בטייסים/דיילים שלא נמצאים בטיסה בתפקיד).
&nbsp
תודה על התשובה!!
&nbsp
&nbsp
 

DRTLV

New member
עובדי אלעל באופן כללי

עובדי אלעל (כולם) מקבלים כרטיסים חינם. בנגקוק זה יעד אהוב עליהם.
 

Sephiroth

Member
הם לרוב טסו עם 747 מאוד ספיציפי שכבר לא נמצא בשירות

לאל על היו שני מטוסי 747 בתצורה של תיירים בלבד ומעט מושבי עסקים ב-upper deck (מתאים לפרופיל הנוסעים לתאילנד) מה שאיפשר למלא את המטוסים ביותר נוסעים ממטוס 747 רגיל.
&nbsp
 

ny22

New member
מנהל
ואלו שני המטוסים שהיו תמיד טסים לתאילנד?

(כי יש גם את LY81 וגם את LY82).
&nbsp
כי לפי האתר של אלעל יש להם רק ארבעה מטוסים כאלה...
&nbsp
תודה רבה!
 

LLEM

New member
עוד שתי תשובות אפשריות

1. מטוס בעל 4 מנועים יותר נוח לתכנון במסלולים, שבהם לא קיימות הרבה אופציות לנחיתה לאורך הנתיב במשך שעות ארוכות, בעיקר מהסיבה שאובדן מנוע אחד משאיר אותך עם עוד שלושה. מטוס בעל שני מנועים עם כשל במנוע במהלך טיסה עלול להיות יותר מוגבל בתכנון עקב תקנות ETOPS.
2. אחד ממטוסי ה-B747 של אל-על נכנס למוסך לבדיקה תקופתית.
 

ny22

New member
מנהל
תודה על התשובה!!

לגבי שתי התשובות:
1. אז למה הם החליפו למטוסים עם שני מנועים ויותר מכך - למה לטיסות אחרות (כמו להונק-קונג) הם טסים עם הדרימליינר? לא עדיף להם לעשות טיסות כאלה עם 747?
&nbsp
2. אם מטוס אחד בבדיקה, למה הם לא טסים עם השני? (או עם היתר...)
&nbsp
&nbsp
כרגיל, המון תודה על התשובות שלך LLEM
 

LLEM

New member
תשובות

1. יש לחברות תעופה הרבה שיקולים. אני לא יודע מה השיקולים של אל-על במקרה הזה. כמה חבר'ה פה נתנו לך תשובות אפשריות. זה יכול להיות בגלל כמות הנוסעים למשל. ג'מבו לוקח יותר מדרימליינר. יכול להיות בגלל סיבות מבצעיות. יכול להיות בגלל שיקולים של עלות מול רווח.
2. ייתכן שהאחרים טסים בקווים אחרים. אל תשכח שלאל-על יש עוד קווים "חזקים" כמו הקו לניו-יורק. אני בטוח שהאחרים משמשים את הקו הזה.
 

ny22

New member
מנהל
תודה על התשובות LLEM - כיף להחכים ממך


לגבי 1 - התכוונתי בדיוק ההפך - בגלל שה-747 לוקח יותר נוסעים - אז לתאילנד או להונג-קונג הוא אמור לקחת לא? (כי יש יותר נוסעים...).
&nbsp
לגבי 2 - אותו מטוס משמש בד"כ את אותו הקו?
כלומר שני הדריימלינרים שטסים לבנגקוק - זה תמיד אותם שניים?
 

LLEM

New member
ענו לך יפה בהמשך

ולא בהכרח אותו מטוס טס באותו קו. למטוסים יש תקלות מדי פעם, וזה מאלץ את חברות התעופה לשנות את שיבוץ המטוסים ללא דיחוי כדי להימנע משיבוש כללי בלו"ז.
 

tzvika pick

New member
עוד תשובה אפשרית

עונת שיא התיירות בתאילנד נגמרה וממאי מתחילה העונה הגשומה. מה שאומר פחות ישראלים שטסים לתאילנד מה שאומר שיש פחות דרישה לטיסות.
גם ארקיע צמצה את הלו"ז שלה לתאילנד מתחילת החודש עם ה-767 החכור.
&nbsp
ה-787 צורך בערך חצי מכמות הדלק שצורך 747 אבל לוקח רק 30-40% פחות נוסעים, ככה שאם אין אפשרות למלא את ה-747 עד תום עדיף להטיס 787 או 777. את ה-747 אפשר לנצל בתקופה הזאת ליעדים כמו ברצלונה או לונדון שהטיסות אליהם כן מלאות.
 

ny22

New member
מנהל
תודה רבה על התשובה


כן, בהחלט שמתי לב לשיקול דומה ביעדים אחרים...
למשל ללונדון או פריז אז בקיץ אלעל טסים עם 747 אבל בחורף שיש פחות ביקוש הם טסים עם ה-737.
&nbsp
תודה!
 
למעלה