יהודי פשוט ענה יפה.
עם זאת אני חושב שכל המושג הזה עוות לחלוטין מצורתו הטובה. אני חושב שלו היה הבעל שם טוב קם היום ורואה את החצרות והגבאים והטירות , היה מזדעזע. אין לי בדרך כלל מילים טובות על הליטאים , אבל בעניין הזה של הצניעות - כל הכבוד להם. חכמי ישראל היו בעלי מלאכה , וזה כולל את רבי יהושוע הנפח , ורב אחר שהיה פחמי , ורב אחר שהיה סנדלר. על רבי חייא ורבי אושעיא הגמרא מספרת שהיו אוכשפי (רצענים = עושי סנדלים) בשוק של זונות , והיו אפילו מודדים להן נעליים ! (ובזכות שמירת העיניים שלהם נקראו רבנן קדישי דארעא דישראל ! כי הם היו מודדים להן את הנעליים אך לא מסתכלים יותר למעלה . . . כך כתוב בגמרא מסכת פסחים קיג: יש לציין כי כל ברייתא שהם לא שנו אותה לא נחשבת ברייתא כך שהם מגדולי גדולי האמוראים). ואמרו חכמים "אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות" ואמרו חכמים "אל תעשם עטרה כדי להתגדל בהם , ולא קרדום לחפור בהם". כל הטירות והחצרות הללו הם בושה וחרפה בעיני , ובזיון גדול לתורה. לכתחילה אדם צריך לעבוד וללמוד כדעת הרמב"ם. אם אדם לא עובד ולומד ורוצה רק ללמוד ולעסוק בתורה , יש לו אומנם על מי לסמוך ,אך שלא ינקר עיניים ויבנה טירות וחצרות. גם במרוקו לא היו דברים כאלו , וזוהי איננה דרכה של תורה !