yevgeny852
New member
שאלה לגבי הקהילות והסמכות
שלום לחברי הפורום או למנהל הפורום אבירם(יעקב אחד), יש לי שאלה: מדוע בימינו יש כל-כך הרבה קהילות שמחולקות לסמכויות שונות ואינן נמצאות תחת סמכות אחת כפי שהיה בעבר בתקופת הברית החדשה לפני שקמו קהילות רבות? האם אי אפשר בימינו לאחד את כל הקהילות תחת סמכות אחת שתהיה מן סוג של סמכות אפיפיורית? הרי ישוע עצמו אמר שהוא רוצה שכולם יהיו אחד כפי שהאב בישוע וישוע באב והם אחד. הרי כשמשהו היה צריך עזרה בתקופת הברית החדשה הוא אכן פנה לסמכות הגבוהה ממנו(השליחים) ולא פרש את דבר האלוהים בפרשנות אישית והשליחים היו אז מן סוג של "אפיפיורים" אם אפשר לומר או לפחות בעלי סמכות דומה לזאת של הבישופים. לדעתי כדאי שתהיה אחדות באמונה המשיחית תחת סמכות נראת לעין בכדי שלא יהיה פילוג וגם בכדי שכל הקהילות יוכלו לשמור על קשר אדוק ומאוחד. לדעתי כדאי שתהיה סמכות עליונה כלשהי גם בכדי שאם משהו יחליט לפרש את כתבי הקודש על בסיס פרשנות אישית ושגויה אז שאחרים לא יגררו אחריו ושתהיה סמכות שתלמד שלא לפרש את הכתוב בצורה פשוטה אלא ללמוד אותו לעומקו עם כל סוגי המשמעויות העיקריות. כי נגיד וקהילה מסויימת תחליט לפרש את הכתוב כפשוטו גם כשמדובר במשל מבלי להבינו,למרות שזה לא יקרה עדיין הבאתי דוגמא זאת בכדי להסביר את דעתי כי אם נגיד ודבר כזה עלול לקרות אף סמכות לא תגיד לקהילה מסויימת שהיא טועה אבל אם תהיה סמכות כלשהי שתחתיה יהיו מאוחדות כל הקהילות אז אף אחד לא יגיע למצב שבו הוא יכול לטעות ולהמשיך בטעות ללא ידיעה או בידיעה בגלל שאין סמכות שתמנע זאת. לדעתי כדאי גם שתהיה סמכות עליונה שכל הקהילות יהיו מאוחדות תחתיה גם על מנת שאם קהילה כלשהי טועה או מתנהלת שבדרך שאיננה נכונה יהיה משהו בעל סמכות עליונה שיוכל להתערב גם אם מדובר במספר קהילות. כך גם לגבי רועה הקהילה,נגיד לדוגמא ויש רועה קהילה שנבחר אך הוא טועה ומנהיג את הקהילה בדרך שגויה,אז אף אחד לא יוכל להגיד לו שהוא טועה או להחליפו אם אין מעליו סמכות כלשהי אבל אם יש תמיד יוכלו להתערב בנושא. לדעתי הנהגה ללא סמכות פירושה שכל אחד יכול לעשות כרצונו ובכך גם לבצע חטא וזה מוביל לפילוג וצריך אכן לשאוף לאחדות כלשהי שבה אם משהו מנהיג קבוצה מסויימת בדרך שגויה תמיד תהיה מעליו סמכות שנראית לעין שתוכל להחליפו במנהיג הראוי לתפקיד או לפחות להשפיע עליו שלא להמשיך באותה הדרך בדומה לתפקיד האפיפיור. נכון שגם אם תהיה סמכות עליונה היא עשויה לטעות אך הטוב בכך הוא שכל הקהילות יוכלו להיות מאוחדות ולא להתפלג וכך שאם קהילה או חברים מקהילה כלשהי שיפעלו בניגוד לעיקרי האמונה אז שתהיה סמכות עליונה שתוכל להתערב בכך גם וגם במקרים שבהם לא נבחר נגיד רועה קהילה אז שתהיה סמכות שתוכל למנות לפחות משהו בדרג גבוה יותר שיוכל להתערב בנושא ולשמש כמנהיג רב קהילות(כלומר מנהיג של כמה קהילות או בישוף(הגמון) ) גם בקהילות אלו בדומה לבישוף ושיוכל להדריכם אל האמת. וגם במקרה שבו יש נושאי הלכה תנכ"יים שמועלים בקהילה ואין תשובה או בעיות הלכתיות שקשורות לאמונה בישוע,צריך גם לזה סמכות שתוכל לפסוק וכך תוכל לאחד את הקהילות גם סמכותה ולשמש כעזר למי שטועה ותיצור מן סוג של קאנון עם תשובות למאמינים שישמש גם ככתב קודש חוץ מכתבי הקודש הנוכחיים בכדי לפתור בעיות שקיימות על מנת שלא יהיה בלאגן. בדיוק כמו שבמדינה מסויימת ראש המדינה הוא נשיא או מלך והשלטונות מאוחדים תחת שלטונו ולא מפולגים ומתנהלים כגוף אחד מבחינה כלשהי צריך גם בהקשר הרוחני לשאוף לכך שתהיה אחדות רוחנית אחרת אם נגיד קהילה שלמה תתחיל לסטות מהדרך ולא תהיה סמכות מעליה שתוכל למנות לה רועה קהילה אחר או שליט כלשהו שיוכל לעזור להם לחזור לדרך הנכונה אז יהיה בלאגן אם נגיד קהילה שלמה באחד מן הימים תתחיל לחטוא כנבואת הברית החדשה שיהיו אנשים שיסטו מן האמת וייתכן ונבואה זאת עלולה לקרות ובכדי למנוע זאת צריך סמכות עליונה שתוכל גם לנדות את מי שפועל בניגוד לעיקרי האמונה המשיחית ולהחזיר לקהילה מי שהתחרט על מעשיו וכו'. צריך גם סמכות עליונה גם לגבי נושאים אחרים שיש עליהם מחלוקת. לדעתי צריך קאנון לא בהכרח קתולי אבל קאנון במקביל לכתבי הקודש שישמש כמן סוג של שאלות ותשובות למאמין בכדי שלא יסטה מהדרך ולא ילך אחר תורות מטעות. אני מחכה לתשובה לגבי הנושא וסליחה שרשמתי הודעה כל-כך ארוכה.
שלום לחברי הפורום או למנהל הפורום אבירם(יעקב אחד), יש לי שאלה: מדוע בימינו יש כל-כך הרבה קהילות שמחולקות לסמכויות שונות ואינן נמצאות תחת סמכות אחת כפי שהיה בעבר בתקופת הברית החדשה לפני שקמו קהילות רבות? האם אי אפשר בימינו לאחד את כל הקהילות תחת סמכות אחת שתהיה מן סוג של סמכות אפיפיורית? הרי ישוע עצמו אמר שהוא רוצה שכולם יהיו אחד כפי שהאב בישוע וישוע באב והם אחד. הרי כשמשהו היה צריך עזרה בתקופת הברית החדשה הוא אכן פנה לסמכות הגבוהה ממנו(השליחים) ולא פרש את דבר האלוהים בפרשנות אישית והשליחים היו אז מן סוג של "אפיפיורים" אם אפשר לומר או לפחות בעלי סמכות דומה לזאת של הבישופים. לדעתי כדאי שתהיה אחדות באמונה המשיחית תחת סמכות נראת לעין בכדי שלא יהיה פילוג וגם בכדי שכל הקהילות יוכלו לשמור על קשר אדוק ומאוחד. לדעתי כדאי שתהיה סמכות עליונה כלשהי גם בכדי שאם משהו יחליט לפרש את כתבי הקודש על בסיס פרשנות אישית ושגויה אז שאחרים לא יגררו אחריו ושתהיה סמכות שתלמד שלא לפרש את הכתוב בצורה פשוטה אלא ללמוד אותו לעומקו עם כל סוגי המשמעויות העיקריות. כי נגיד וקהילה מסויימת תחליט לפרש את הכתוב כפשוטו גם כשמדובר במשל מבלי להבינו,למרות שזה לא יקרה עדיין הבאתי דוגמא זאת בכדי להסביר את דעתי כי אם נגיד ודבר כזה עלול לקרות אף סמכות לא תגיד לקהילה מסויימת שהיא טועה אבל אם תהיה סמכות כלשהי שתחתיה יהיו מאוחדות כל הקהילות אז אף אחד לא יגיע למצב שבו הוא יכול לטעות ולהמשיך בטעות ללא ידיעה או בידיעה בגלל שאין סמכות שתמנע זאת. לדעתי כדאי גם שתהיה סמכות עליונה שכל הקהילות יהיו מאוחדות תחתיה גם על מנת שאם קהילה כלשהי טועה או מתנהלת שבדרך שאיננה נכונה יהיה משהו בעל סמכות עליונה שיוכל להתערב גם אם מדובר במספר קהילות. כך גם לגבי רועה הקהילה,נגיד לדוגמא ויש רועה קהילה שנבחר אך הוא טועה ומנהיג את הקהילה בדרך שגויה,אז אף אחד לא יוכל להגיד לו שהוא טועה או להחליפו אם אין מעליו סמכות כלשהי אבל אם יש תמיד יוכלו להתערב בנושא. לדעתי הנהגה ללא סמכות פירושה שכל אחד יכול לעשות כרצונו ובכך גם לבצע חטא וזה מוביל לפילוג וצריך אכן לשאוף לאחדות כלשהי שבה אם משהו מנהיג קבוצה מסויימת בדרך שגויה תמיד תהיה מעליו סמכות שנראית לעין שתוכל להחליפו במנהיג הראוי לתפקיד או לפחות להשפיע עליו שלא להמשיך באותה הדרך בדומה לתפקיד האפיפיור. נכון שגם אם תהיה סמכות עליונה היא עשויה לטעות אך הטוב בכך הוא שכל הקהילות יוכלו להיות מאוחדות ולא להתפלג וכך שאם קהילה או חברים מקהילה כלשהי שיפעלו בניגוד לעיקרי האמונה אז שתהיה סמכות עליונה שתוכל להתערב בכך גם וגם במקרים שבהם לא נבחר נגיד רועה קהילה אז שתהיה סמכות שתוכל למנות לפחות משהו בדרג גבוה יותר שיוכל להתערב בנושא ולשמש כמנהיג רב קהילות(כלומר מנהיג של כמה קהילות או בישוף(הגמון) ) גם בקהילות אלו בדומה לבישוף ושיוכל להדריכם אל האמת. וגם במקרה שבו יש נושאי הלכה תנכ"יים שמועלים בקהילה ואין תשובה או בעיות הלכתיות שקשורות לאמונה בישוע,צריך גם לזה סמכות שתוכל לפסוק וכך תוכל לאחד את הקהילות גם סמכותה ולשמש כעזר למי שטועה ותיצור מן סוג של קאנון עם תשובות למאמינים שישמש גם ככתב קודש חוץ מכתבי הקודש הנוכחיים בכדי לפתור בעיות שקיימות על מנת שלא יהיה בלאגן. בדיוק כמו שבמדינה מסויימת ראש המדינה הוא נשיא או מלך והשלטונות מאוחדים תחת שלטונו ולא מפולגים ומתנהלים כגוף אחד מבחינה כלשהי צריך גם בהקשר הרוחני לשאוף לכך שתהיה אחדות רוחנית אחרת אם נגיד קהילה שלמה תתחיל לסטות מהדרך ולא תהיה סמכות מעליה שתוכל למנות לה רועה קהילה אחר או שליט כלשהו שיוכל לעזור להם לחזור לדרך הנכונה אז יהיה בלאגן אם נגיד קהילה שלמה באחד מן הימים תתחיל לחטוא כנבואת הברית החדשה שיהיו אנשים שיסטו מן האמת וייתכן ונבואה זאת עלולה לקרות ובכדי למנוע זאת צריך סמכות עליונה שתוכל גם לנדות את מי שפועל בניגוד לעיקרי האמונה המשיחית ולהחזיר לקהילה מי שהתחרט על מעשיו וכו'. צריך גם סמכות עליונה גם לגבי נושאים אחרים שיש עליהם מחלוקת. לדעתי צריך קאנון לא בהכרח קתולי אבל קאנון במקביל לכתבי הקודש שישמש כמן סוג של שאלות ותשובות למאמין בכדי שלא יסטה מהדרך ולא ילך אחר תורות מטעות. אני מחכה לתשובה לגבי הנושא וסליחה שרשמתי הודעה כל-כך ארוכה.