שאלה לגבי הרמוניה

orbiti

New member
שאלה לגבי הרמוניה

איך מתייחסים להרמוניה שיש בה שלושה אקורדים מז'וריים במרווח של סקונדה גדולה אחד מהשני? מהלך כמו F G A (פה מז'ור - סול מז'ור - לה מז'ור) מאד נפוץ במוזיקה פופולרית (אפילו בג'ינגל הבחירות של שינוי יש את המהלך הזה, לעזאזל) אבל לא קיים בצורה הבסיסית של ההרמוניה המסורתית.
 

elad2040

New member
נפתלי ואגנר

מתייחס למהלך הזה בהרחבה בספר שלו על הביטלס "הביטלס, שבע השנים הטובות". לצערי אני לא זוכר את המינוח שהוא טבע והספר לא לידי. אני אנסה להזכר.
 

elad2040

New member
נפתלי ואגנר

מתייחס למהלך הזה בהרחבה בספר שלו על הביטלס "הביטלס, שבע השנים הטובות". לצערי אני לא זוכר את המינוח שהוא טבע והספר לא לידי. אני אנסה להזכר.
 

elad2040

New member
בקשר להתייחסות

למהלך שהצגת הייתי מתייחס כ VI-VII-IM, בAm.
 

orbiti

New member
זה גם מה שאני חשבתי

אבל בחלק מהמקומות זה מופיע בקונטקסט מז´ורי לגמרי. מוזר...
 

elad2040

New member
"מיקסטורה"

דרגות של סולם מינורי בסיטואציה מאז'ורית.
 

giladsh

New member
מסכים, וישנם עוד הסברים...

אפשר בהחלט להסביר את המהלך בדרך המסורתית יותר- כשימוש בדרגות bVI ו-bVII מהסולם המינור הטבעי, בסביבה מז´ורית (בעצם השאלה ממינור למז´ור). עם זאת, המהלך המסויים הזה אופייני הרבה יותר למוסיקה "קלה", או פשוט מאוחרת יותר, ה"עובדת" לעיתים בפונקציונליות שונה או "מועשרת" לעומת המוזיקה המסורתית. את המהלך הנ"ל אפשר אכן להסביר גם ע"י תיאוריות אחרות, מודרניות יותר, כמו תאוריות שפותחו לגבי ההרמוניה של הג´אז והמוסיקה הקלה וההרמוניה המודאלית. קשה להסביר את זה בשתי מילים אך אוכל להמליץ על ספרים בנושא: "ההרמוניה של הג´אז והמוסיקה הקלה" של עמיקם קימלמן ואלי בנאקוט ו"הרמוניה מודאלית וטכניקות ברה- הרמוניזציה" (מקווה שלא טעיתי בשם) של אלי בנאקוט. אלה ספרים המשמשים גם כספרי קורסים ב"רימון" ויש כמובן ספרים נוספים ורבים באנגלית. לי היה בהחלט מעניין לגלות תפיסות נוספות ה"נותנות מענה" לסגנונות מוסיקה כמו ג´אז, פופ, רוק ופיוז´ן.
 
למעלה