הייתי קצת רוצה לתקן את ציקי
בחשיבה של יותר לכיוון שלך ולא XC הייתי אומר את הדבר הבא (בהסתייגות שאינני רוכב בסיגנון שלך ולכן לא יכול להכנס לפדליך ב100%): 1. בירידה המסלול ארוך יחסית למסלולים מקובלים כמו כרמי יוסף, דרך הקיסר וכד'. 2. ניתן לבצע בנוחות הקפצת רכבים להתחלה ולסיום כך שתצמצמו את העליות למינימום. התחלה בהר הרוח ממש מחניון הרכב והסיום בשער הגיא או אפילו טוב יותר בישוב מבוא חורון שבפאתיו מסתיים הסינגל (אחרת יש טיפוס לא ארוך חזרה לכיוון שער הגיא). 3. בזמנו, באירוע קק"ל שחנך את המסלול דובר על נקודה בה יש פיצול לחלק מהמסלול שהוא יותר פרירייד באופיו. אני לא עשיתי את החלק הזה ולכן קשה לי לומר מה מאפיין אותו אולם מעצם ההגדרה נראה לי מענין בשבילך לבדוק. 4. מבחינת התואי, אזי הוא מתחלק לחלקים הבאים: * סינגל יחסית קצר על המדרון כשמשמאל נחל יתלה - רכיבה זורמת כשמשמאל התהום. לסינגל מובילה ירידה רחבה ומהירה עם דרדרת קלה. * עליה חזרה לדאבל הרחב - עליה קצרצרה (אין לכם בעיה) כשבהמשך הדאבל עדת כלבים מזויעה. * ירידה מהירה ודרדרתית בדאבל (לא תלולה) עד שהסינגל מתחיל שוב בפניה ימינה (יש סימון). יכול להיות שכאן הפיצול לשביל ה"פרירייד" (שממשיך ישר)אבל לא בטוח. * סינגל מהיר יחסית ללא דרופים כאשר הקושי העיקרי הוא רכיבה ממש על צלע ההר כשבחלק מהמקומות אין ממש שביל אלא רכיבה על אבנים. זה החלק עם יותר אדרנלין במסלול. * קטע מישורי כשמגיעים לערוץ למטה, חצית ערוצים עדין בסינגל. * ירידה דרך שער ברזל לקטע מאד טכני וקצר. הדגש כאן אינו מהירות שכן יש פיתולים של כמעט 180 מעלות, סלעים גדולים ונדרשת יותר טכניקה. מכאן מגיעים למבוא חורון. סה"כ לדעתי משהו כמו 7-8 ק"מ אבל אני לא זוכר במדויק.