שאלה לגבי חבילה שלא הגיעה ליעדה בשלום

חֵן

New member
שאלה לגבי חבילה שלא הגיעה ליעדה בשלום

לפני כחודש הזמנתי חבילה מ nailsetc והיא לא הגיעה ליעדה עד עצם היום הזה. באתר הם מתחייבים על משלוח תוך 18 ימי עבודה, כך שכתבתי להם ושאלתי אותם מה קורה עם החבילה. התשובה היתה שהם יבדקו את הנושא ושאם החבילה אבדה הם ישלחו אותה שוב. ומאז עבר שבוע ויוק. אין קול ואין עונה... (למרות שפניתי בשנית). מה לעשות עם זה? אני שוקלת לפתוח דיספיוט בפייפל. זה ממש מעצבן אותי ! חברה אמרה לי לבדוק אם החבילה תקועה במכס או בדואר, ואני תוהה איך אני יכולה לעשות את זה אם אין לי מספר חבילה או שום מידע אחר פרט למספר ההזמנה ב nailsetc. למישהי יש רעיון? מילות נחמה? השתתפות בצערי ?
 

Harlot

New member
דחוף לפתוח דיספיוט

כי אם עוברים 45 יום מהקניה את מאבדת את ההגנה מפייפאל. אגב, מה עם החבילה מטראנסדיזיין? גם שם היו לך בעיות לפי מה שזכור לי...
 

חֵן

New member
תודה ../images/Emo140.gif

דווקא בטראנס הכל הלך נהדר... תוך שבוע החבילה היתה בידי. בדקתי עכשיו ב paypal וראיתי שהכסף נגבה ממני ב- 7.4. אני נותנת לnailsetc עד יום שלישי, ואם אין תשובה- אני פותחת דיספיוט. מרגיזים
 

Harlot

New member
אין שום מניעה שתפתחי דיספיוט עכשיו

מקסימום אם החבילה מגיעה את מבטלת אותו. הבעיה היא שלפעמים הזמן עובר ושוכחים לפתוח דיספיוט, ואז מגלים שמאוחר מדי. כשזה קורה זה מבאס
 

tokit

New member
את יכולה לפתוח דיספיוט

אבל סביר להניח שלא ייצא מזה כלום, כי המשלוח היה לא מבוטח וללא מספר מעקב. nailetc פשוט יטענו להגנתם שלא התעקשת על משלוח עם מספר מעקב ובזה נגמר הסיפור. מעבר לזה - אם הם באו לקראתך ואמרו לך שהם ישלחו לך את החבילה שוב - למה לא להאמין להם? הם לא בהכרח יודיעו לך על משלוח מחודש של חבילה ויכול להיות שתוך כמה ימים היא פשוט תגיע אליך. באמת חבל על העצבים. מה גם, שזה ממש לא אשמתם כשחבילה לא מגיעה. רוב החבילות מגיעות, אבל יש כאלו שלא.. ברוב המקרים הבעיה היא דווקא שרותי הדואר ונטייה של עובדים מסוימים לחמוד חבילות חמודות מחו"ל. זה שהם הסכימו לשלוח לך את החבילה שוב מראה שהם די לוקחים אחריות על החבילות שלהם, למרות שהם לא ממש חייבים.
 

Harlot

New member
ממש לא נכון

את פייפאל זה לא מעניין אם עשית ביטוח או לא. אני אף פעם לא עושה ביטוח, ואת הסיפורים של המוכר שאני הייתי צריכה לעשות ביטוח שיספר למי שהוא רוצה. מבחינת פייפאל הוא חייב להוכיח מסירה. ברגע שאין לו הוכחה כזאת הם מחזירים לך את הכסף. נסיון של עשרות דיספיוטים מאחוריי - בדוק ומוכח. אגב, הרבה אנשים לא יודעים את זה וחושבים שאם אין להם ביטוח אין להם קייס בדיספיוט. זו ממש טעות! חובת המסירה היא בכל מקרה על המוכר.
 

Marble Arch

New member
אבל הם אמרו שהם ישלחו לה חבילה חדשה..

זה לא שהם לא שלחו את החבילה, סביר שהיא פשוט אבדה בדרך או מתעכבת במכס.. זה קורה.
 

Harlot

New member
אין שום בעיה לבטל דיספיוט ברגע שהיא מקבלת את

החבילה. הכי גרוע זה לעבור את 45 הימים ואז לגלות שאת גם בלי חבילה וגם בלי הגנה מפייפאל. בדיספיוט לא מחזירים לך את הכסף מיד. פייפאל מחכים לפחות 10 ימים ונותנים לחבילה הזדמנות להגיע. אם היא מגיעה הדיספיוט מתבטל, ואם לא - הכסף יוחזר.
 

tokit

New member
הנסיון שלי בתור מוכרת הוכיח אחרת

אבל מעבר לזה, ועכשיו אני מדברת מהצד של המוכר.. אני מציעה לכל הקונים שלי משלוח מבוטח. בממוצע, קונה אחד מתוך 20 מבטח את החבילה שלו, כי אף אחד לא רוצה להוציא עוד 2 יורו על משלוח. ברוב המקרים - המשלוח מגיע ליעדו. אבל תמיד תמיד יש איזה משלוח אחד שלא מגיע ליעדו, ממליון סיבות, שאף פעם אינן תלויות במוכר. רוצה דוגמאות? השם של הקונה לא מופיע על תיבת הדואר, כך שלדוור אין איפה לשים את הדואר, הקונה מסר כתובת שגויה, הקונה פתאום עבר דירה אבל "שכח" לשנות את כתובת הדואר שלו בפייפאל. מליון סיפורים ומעשיות. ולפעמים הדואר פשוט לא מגיע בגלל שירותי הדואר. זו אף פעם לא טעות שלי, כי אני מדפיסה את הכתובת למשלוח ישירות מאיביי. הכי הכי מעצבן זה לקבל דיספיוט מקונה כזה, שמודה שמשהו לא היה בסדר עם הכתובת אבל בכל זאת רוצה את הכסף שלו בחזרה. אני ברוב המקרים מפצה את הקונה בחצי מהסכום, אבל הסכנה היא כמובן שקונים "ינצלו" את זה. מישהי שאלה אותי למה אני לא מוכרת מחוץ לאירופה, אז התשובה שלי היתה שאני בפירוש לא צריכה את כאב הראש הזה, עליו מתווספות גם בעיות מכס. ולכן, מבחינתי, אדם צריך להיות ישר עם עצמו.. קנית משהו? לא ביטחת? לא הגיע? - בעיה שלך!! ואם מציעים לך פיצוי נאות, שב בבית וחכה שהוא יגיע. לא מגיע עד יום 44? אז פתח דיספיוט, אבל לא קודם.
 

Harlot

New member
הנסיון שלי כמוכרת הוכיח שפייפאל במקרה

כזה תמיד יהיו לצד הקונה. וזה נכון שזה מעצבן לקבל דיספיוט לא מוצדק מלקוח. אבל דיספיוט מסיבה של Item not received לגמרי מוכר על-ידי פייפאל כדיספיוט מוצדק, וברגע שלקוח מדווח על Item not received חובת ההוכחה היא על המוכר בכל מקרה. אם המוכר שלח את המשלוח ללא נתוני עקיבה ידו תהיה על התחתונה במקרה זה - בין אם הלקוח שילם ביטוח ובין אם לאו. מסיבה זו בדיוק אני שולחת את כל הפריטים שלי בדואר רשום עם נתוני עקיבה (ועם ביטוח עד 550 ש"ח). אני מודעת לעובדה שבארץ זול לשלוח דואר רשום ובחו"ל לא, ומסיבה זו הרבה מוכרים באיביי מבקשים אקסטרה כסף על המשלוח. לגמרי מבינה אותם, אבל הסיכון שהם לוקחים הוא לגמרי שלהם, והם צריכים לקחת בחשבון שאם משלוח מסוים לא יגיע (גם אם לא באשמתם וגם אם הלקוח סירב לשלם ביטוח), מחובתם להחזיר את הכסף. אלה כללי המשחק בפייפאל. אני במקומך - כדי שקונים לא ינצלו את היעדר נתוני העקיבה על מנת לטעון שלא קיבלו את המוצר - פשוט הייתי מחייבת אותם בתעריף גבוה יותר של משלוח, שיכסה בשבילך את מחיר הביטוח, ולעולם לעולם לא הייתי מוציאה משלוח לא מבוטח Whatsoever. הסיכון פשוט גדול מדי, ובדר"כ לא מצדיק חסכון של שני יורו במשלוח (זה תלוי כמובן באיזה סכומים מדובר. אם מדובר בסכומים קטנים אולי כדאי לחסוך בביטוח ולקחת את הסיכון שהפריט לא יגיע, אבל בסכומים גדולים ממש לא כדאי).
 

tokit

New member
אני עושה את זה בסכומים גבוהים

אבל בסכומים נמוכים לא משתלם לי. ואם אני אחייב את כל הלקוחות שלי לרכוש ביטוח ב-2 יורו - לא יהיו לי קונים.
 

tokit

New member
לא, לא מוכרת לקים ../images/Emo13.gif

אבל אולי אתחיל בקרוב..
 

Harlot

New member
זה כמובן שיקול שלך

אבל את צריכה לדעת שמבחינת פייפאל ואיביי - כשזה מגיע לדיספיוט - אם משלוח מסוים לא הגיע חובתך היא להחזיר את מלוא הסכום. עם ביטוח או בלי.
 

חֵן

New member
תודה לכולכן

החלטתי לחכות עד יום 43 ממועד התשלום, ואם עד אז החבילה לא תתקבל- אפתח דיספיוט.
 
למעלה