שאלה לגבי חוק הגנת הצרכן

נוסעת27

New member
שאלה לגבי חוק הגנת הצרכן

היי לכולם
לפני מספר ימים הצטרפתי לאתר בתשלום שמסייע לחפש דירות, שילמתי 250 ש"ח לחודשיים מנוי, במהרה התחרטתי ושלושה ימים לאחר מכן שלחתי להם מייל שמבקש לבטל את המנוי שרכשתי.
הם סירבו, בדקתי בחוק להגנת הצרכן וראיתי שמותר לבטל עסקת מנוי, גם אם זה מנוי לטווח קצר, תוך 14 יום, ויש לשלם דמי ביטול ו/או על הימים שבהם הייתי חברה באתר. וניתן לבטל גם אם השירות כבר החל. שלחתי להם את החוק ומאז הם מתעלמים ממני. אני עוד אתן להם צ'אנס להגיב ואנסה להתקשר מחר. האם אני צודקת או שפספסתי משהו? האם יש עוד תנאי שאני צריכה לבדוק? במידה והם אכן ימשיכו להתעלם אני מתכננת לבטל את עסקת האשראי, מה שעלול להוביל לתביעה מצידם וחשוב לי לדעת שאני צודקת בסיפור הזה לפני שנכנסים לכל זה.
 

נוסעת27

New member
לא מדוייק

במסמך שאני קראתי יש עדכון בסעיף שאתה מדבר עליו מ 2011 שאומר שניתן לבטל שירות, גם אם התחיל, 14 יום מתחילתו.
 

dani666

New member
זו להבנתי *אינה* עסקה מתמשכת. שילמת תשלום אחד ...

.. לקבלת שירות במשך חודשיים. השרות התחיל. לא רואה מדוע החוק יחול כאן.
 

נוסעת27

New member
הסעיף שקראתי

אמר במפורש שגם אם העסקה מוגבלת בזמן נתון, חוק הביטול חל עליה.
 

dani666

New member
תקנות ביטול עסקה ... . התקנות האלה חלות רק על מה ש...

... חוק הגנת הצרכן לא מכסה. רכישה באינטרנט מכוסה על ידי חוק הגנת הצרכן עצמו ולכן התקנות אינן רלוונטיות לה.
&nbsp
חפשי את "חוק הגנת הצרכן" וקראי את שכתוב בו על בטול עסקת רכישת שירות.
 
ביטול עיסקת מכר מרחוק שהיא עיסקה מתמשכת

אני מסכים אתך.
לדעתי מדובר בעיסקה מתמשכת למתן שירות במשך תקופה קצובה, כהגדרתה בסעיף 13ג(א) לחוק הגנת הצרכן, ואם היא גם עיסקת מכר מרחוק, כהגדרתה בסעיף 14ג(ו) לחוק, הרי שהצרכן רשאי לבטלה בתוך ארבעה-עשר יום מיום עשיית העיסקה, או מיום קבלת המסמך המפרט את הפרטיים המהותיים בעיסקה כנדרש בסעיף 14ג(ב) לחוק, לפי המאוחר; זאת גם אם הוחל במתן השירות, בהתאם לסעיף 14ג(ג)(2) לחוק, ובכפוף לתשלום דמי ביטול, לפי סעיף 14ה(ב)(1) לחוק (12.5 ש”ח במקרה שלך), והתמורה היחסית עבור השירות שכבר ניתן, לפי סעיף 14ה(ב1) לחוק (למיטב הבנתי עלייך לשלם עבור שישה ימי שירות, שלושה עד הודעת הביטול ושלושה לאחר ההודעה בהתאם לסעיף 13ד(ג) לחוק).
 

prizman

New member
סליחה שאני כותב את זה, אבל נראה שישראל קצת התחרפנה

(גם) בנושא הזה. מרוב חוקים ותקנות לא רואים את היער ולא כל חוק קולע למטרתו.
ניקח מקרה היפותטי. נרשמתי לאתר הכרויות ושילמתי עבור חודשיים. לאחר שבוע מצאתי דרכו מישהי שנראה לי שהיא אהבת חיי.
כמובן שאין בכוונתי להמשיך ולפגוש נשים נוספות בשלב זה אלא כל רצוני הוא לקדם את אהבתי החדשה.
נראה לך סביר שאפנה לאתר ההכרויות ואדרוש את החלק היחסי מכספי חזרה?
הרי השגתי בדיוק את מה שחיפשתי ואפילו דרך האתר.
 

נוסעת27

New member
אוקיי ומצב היפותטי אחר

נרשמת לאתר היכרויות והחלטת אחרי 3 ימים שאתה לא מעוניין בשירות ואתה מתחרט. אז ככל הנראה זה כן היה נראה לך לגיטימי. מכיוון שע''פ חוק אי אפשר לבדוק כל מקרה לגופו למה בדיוק אדם מחליט לבטל, נותנים פרק זמן קצר שיש הזדמנות לבטל. אני נרשמתי ביום חמישי ובשבת בערב כתבתי להם שאני לא מעוניינת להמשיך את השירות.
 

prizman

New member
"אספו ברזל, המליכו מלך ולימדו לצחוק".

זו הייתה צוואתו של שמשון הגיבור ע"פ ז'בוטינסקי בספר הנושא את שמו.
מדינת ישראל נתקעה איכשהו בשלב הראשון כאשר השלב השלישי, "לימדו לצחוק", אומר למעשה תתחילו לחית כמו אנשים נורמלים.
ממש לא התייחסתי למקרה הספציפי שלך כי אפשר להביא אלפי דוגמאות לכאן ולכאן. אני מדבר על תופעה רחבה בהרבה,
של חוסר אמון מינימלי ובסיסי בישראל בין צרכנים ומוכרים כאשר כל צד יטיל כמובן את האשמה על הצד השני.
אני מאוד בספק אם יש מדינה עם כ"כ כרבה חוקים צרכניים וכמספר החוטים ברשת כן מספר החורים.
למה לעזאזל אני יכול לקנות טלוויזיה או מכנסיים בארה"ב, אוסטריה או תאילנד, שיגידו לי לשמור את הקבלה
למקרה שארצה להחזיר, אני כמובן אאבד אותה וכשארצה להחזיר בית המסחר יהפוך את העולם כדי לשחזר
את העסקה ולהחזיר לי את הכסף וגם אם לא ימצאו יחזירו ובישראל יעשו כל מאמץ כדי לא להחזיר לי?
למה אני יכול להזמין מוצר בטלפון, לשמוע שכבר שלחו אותו אלי אבל מחזירים לי את הכסף ורק יבקשו בנימוס
שכשמגיע אשלח אותו חזרה ויאמינו שאכן אעשה את זה ובישראל יחכו שהמוצר יגיע אלי, יחזור אליהם, וגם אז
רק אחרי חודש במקרה הטוב אקבל את הכסף (בד"כ, יש חריגים לטובה)?
זה ממש לא בגלל שיש חוק בנושא. אם יש אף אחד לא מכיר אותו. יש דבר אחר שנקרא אמון. על זה אני מדבר.
אז אני מקווה שהבנת שאני לא מדבר עליך, עלי או על עופר בן אברהם (סליחה). אני מדבר על תופעה.
 

נוסעת27

New member
כן

גם חלק מכיעור התופעה הוא התעלמות מנותן השירות ברגע ש"דחקתי אותו לפינה".
הם מעדיפים לא לענות לי ולהשאיר את זה ככה. לא פעם ראשונה שזה קורה לי בסיטואציה מסוג זה.
אני מתכננת לבטל את חיוב האשראי, מה שיכול להוביל לתביעה משפטית מצידם.
ולפני שאני עושה זאת אני רוצה לוודא מעבר לכל ספק שאני צודקת.
 

ugu1211

New member
לדעת אם את צודקת מעבר לכל ספק

זה לא כאן, אלא רק בבית המשפט, וגם זה רק בע"ם.
הרי גם השופטים טועים לפעמים.

נ.ב. (קראי את הכתוב בכותרת של הפורום)
 

נוסעת27

New member
תודה

פניתי לוועדה לצרכנות ישראלית, הם אמרו שאני צודקת, הם עוברים על החוק והפצירו בי להגיש תלונה נגדם. החלטתי לא לבטל את האשראי אלא ללכת למשפט.
 
המקרה נראה לי נדיר עד בלתי סביר

על כל פנים, לא ניסיתי להצדיק או לשלול את החוק, אלא אך להשיב על השאלה, לפי מיטב יכולתי והבנתי.
 
למעלה