שאלה לגבי טיפול תרופתי

שאלה לגבי טיפול תרופתי

שלום, רציתי לשאול האם שיטת הטיפול ABA כוללת בתוכה טיפול תרופתי?
נקודה נוספת אליה ברצוני להתייחס היא חוות דעת ששמעתי בקרב חברותיי לעבודה שמשווה בין הטיפול ההתנהגותי לבין אילוף כלבים. האם יש בסיס לדברים?
תודה למשיבים
 
אני לא מבינה את ההתנגדות הזאת לתרופות כמו ריטלין

אני מכירה כל כך הרבה ילדים שהריטלין הציל אותם, החזיר אותם למסלול! הביא להם הישגים לימודיים שהם לעולם לא היו מגיעים אליהם בלעדיו. הבורות הזאת וחוסר ההבנה שבמקביל לזה נעשה טיפול מונע הנערך בבתי הספר. למה לא לתת לילד לנצל את יכולותיו? להיות אדם חברתי יותר? לשבת בכיתה?
בסדר, אז לכמה שעות הוא הופך לאפתי, אבל זה הטיפול ההכרחי, כל תרופה היא "סם".
 
לא הבעתי התנגדות


רק שאלתי האם זה כולל טיפול תרופתי. ואם כבר פתחת את הנושא, אז לדעתי קיימת בעיה גדולה מאוד עם כל מה שנוגע לילדי הרטלין. את לא רואה בעיה בכך ש"לכמה שעות הוא הופך לאפתי"?!? זה חמור מאוד!!!! רק קריאה של המשפט שכתבת גורם לי לצמרמורת.
ראיתי לא מזמן כתבה בטלוויזיה על כך שבבתי הספר, במקום להתמודד עם בעיות המשמעת של התלמידים, דוחפים להם רטלין על מנת להשתיק אותם... זו לא דרך. מורות מחפשות את הדרך הקלה, וכך גם ההורים. איפה אנשי החינוך של פעם?!
 
יש המון שקרים בתוכניות האלה

מובן שזה לא הפתרון האולטימטיבי ואם היה פתרון קסם שהופך את הילד בשניות ל"פרח" אז היו משתמשים בזה. אבל בעיקרון אין ברירה! וגם אסור לשכוח שזה לא מצב קבוע, במקביל יש גם טיפול התנהגותי עם מטפלות, כך שהתרופה היא באמת זמנית.
במקביל לסיפורים על הילדים המסוממים, יש גם המון סיפורים על ילדים שסוף סוף מתבלטים (בקטע חיובי כמובן) בכיתה, שמצליחים ללמוד, להיבחן וכו'
 

oneofus

New member
מי שיתן סמים לבן שלי-ימצאו את גופתו ב 5 מקומות שונים בארץ

הודעתי למטומטמת שרצתה שיקח ריטלין.
זה היה לפני 6 שנים.
כן , קשה לו! אבל הוא מתמודד בחוסר הסדר , בנטיה לבהות ולחלום
בקשיים להתרכז בכיתה, ובציונים נמוכים במתמטיקה ופיסיקה.
מתמודד , מפתח יכולות, מקבל תוספת זמן ו - לאט לאט אך בעיקביות מנצח.
 

anesthesi

New member
למה לא ריטלין? כי זה קוקאין

הסם מתילפנידט, שהוא החומר הפעיל בריטלין, הוא גם סם מסוכן דרגה 2 (על פי ה-FDA), באותה הרמה של קוקאין ובהרכב כימי דומה.
סיבה מספיק טובה לא לתת את הזבל הזה לילדים המסכנים?
שאלת את עצמך איך סם ממריץ (וריטלין הוא סם ממריץ) בעצם פועל כמדכא, "מרגיע", על הילדים?
כל רעל, בכמות מאוד קטנה, ממריץ.
בכמות גדולה יותר, מדכא.
בכמות עוד יותר גדולה, הורג.
הכמויות תלויות באופי הסם. קפה, לדוגמה, צריך בכמויות מאוד גדולות בכדי שיעשה נזק.
&nbsp
אגב, כל מעשי הטבח בארה"ב ב-20 השנים האחרונות נעשו בהשפעה של כדורים פסיכיאטריים, לרבות ריטלין.
ממליץ מאוד על האתר של ד"ר פיטר ברגין, אחד המתנגדים החריפים של תעשיית התרופות.
 

eli884

New member
אני לא הייתי מסכים שיסממו את הילדים שלי

הבעיה היא מערכת החינוך. בשבילה הדבר הקל ביותר הוא להגיד שלילד יש בעיה רפואית ושבאחריות ההורים לתת לו טיפול תרופתי. אבל אתם שוכחים שלדור המבוגר יותר לא היו ריטלינים למיניהם והמורים הצטרכו לעבוד קשה!
 
מסכימה עם כל מילה


היום כולם נאחזים בתרופות כאילו זה הפתרון... זה פתרון של חלשים!
 
זה פתרון מעשי שנשען על מחקרים רפואיים

בדיוק מו שלא תבקשי מילד שלא רואה טוב ללמוד בלי משקפיים אי אפשר לבקש מילד עם בעיות קשב להתרכז,ף והיום יש מענה.

פעם, לא היו כל כך הרבה בעיות קשב, כיאנחנו חיים בעולם בו האויר\ האוכל והמים שאנו שותים אינם נקיים, ומצד שני אנו חשופים לקרינה משסוגים שונים שמשנה את הכרומוזומים שלנו בגנים. ילד שנולד היום חשוף לקרינה מכל עבריו: טלפונים, מכשירים חשמליים, WIFI וכו,
אי אפשר להאשים בכל את מערכת החינוך.
זו לא מערכת מושלמת ויש הרבה מה לתקן - בעיות קשב אינן אשמתה של מערכת החינוך אבל היא זו שצריכה להתמודד איתה
 

קרן ארז1

New member
טיפול התנהגותי ABA, טיפול תרופתי ואילוף

מתנצלת על העיכוב במענה!!
תשובתי בעניין הטיפול התרופתי מתחלקת לשתיים:
א. אין לניתוח התנהגות התנגדות עקרונית לטיפול תרופתי. אין שום בעיה לשלב טיפול תרופתי כאשר הוא טוב ומותאם לילד.
פעמים רבות, הטיפול התרופתי מסייע לילד בצורה משמעותית ומשפר את איכות חייו.
כמובן, זוהי החלטה של ההורים וצריכה להיות תואמת להשקפת עולמם.
ב. חשוב ביותר לשלב הקניית מיומנויות קשב וריכוז- הארכת משך זמן קשב, מיומנויות איפוק ושליטה ומיומנויות אירגון יחד עם הטיפול התרופתי או בלעדיו. חשוב ללמד את הילד טכניקות להתמודד עם קשייו ולהתגבר עליהם.
מנסיוני, ילדים רבים מצליחים לרכוש מיומנויות רבות ולהתמודד עם חלק גדול הקשיים.

טיפול ברטלין אינו טיפול קסם ותפקידו לא להפחית בעיות התנהגות!! תפקידו לשפר את יכולת הקשב והוא יכול לסייע בלמידה במיומנויות למידה. אין מקום לתת רטלין (או כל כדור במטרתו לשפר קשב) כדי לפתור קשיים התנהגותיים.

לשאלתך בנוגע לטיפול התנהגותי- האם הוא דומה לאילוף?
עניתי בהרחבה על סוגייה זו בשרשור קודם ואשמח לענות שוב.
ההבדל המרכזי והמהותי ביותר נעוץ במטרת הטיפול. מטרתו של הטיפול ההתנהגותי היא לשפר את איכות חייו של האדם. לסייע לו לחיות חיים טובים ומלאים ולהיות מסוגל לספק את צרכיו ולהביע את עצמו (= חינוך). מטרת האילוף היא ללמד את בעל לספק את צרכי האדם. אין המטרה לשפר את איכות חייו של בע"ח אלא של בעליו.
כל מטרה שנבחר לשינוי חיייבת להיות בעלת חשיבות חברתית- בעלת משמעות והשפעה לחייו של האדם, כל מטרה נבחרת בקפידה, כמו גם ההליכים בהם משתשמשים. בעוד שאילוף אינו מתייחס לכך כלל.
נוסף על כך, הטיפול ההתנהגותי מתמקד ביצירת מוטיבציה (הנעה) ושיתוף פעולה, בלמידה חוויתית ביצירת תנאים נוחים וטובים ללמידה ושימוש בחיזוקים לשיפור הביטחון העצמי של האדם, האוירה ותחושת המסוגלות. אילוף אינו משתמש בכלים אלו ואינו חולק את אותן המטרות כלל וכלל.
הן אילוף והן עבודה התנהגותית, מסתמכים על חוקי הטבע ומשתמשים בהם לצורך הקניית מיומנויות חדשות וזה מהות הדימיון שבין חינוך ואילוף.
 
למעלה