שאלה לגבי כושר אירובי

yossi_maoz

New member
שאלה לגבי כושר אירובי

לבנית כושר אירובי מה מומלץ יותר: -שחית חתירה במשך חצי שעה רצופה בקצב ממוצע של דקה ארבעים למאה מטר, או ריצה של חצי שעה בקצב של 12-13 קמ"ש על מכשיר. -אם אני שוקל כ-95 קילו כמה קלוריות אשרוף בשני המקרים (אין לי מושג לגבי אחוז השומן שלי אך גובהי הוא 190 ס"מ)? תודה מראש.
 

רן צורי

New member
כושר

הי הפקטור החשוב הוא הדופק בשני המיקרים ,במידה ותמדוד נוכל לעזור
 

רן צורי

New member
האם אתה בטוח

הי יוסי מנסיוני הדל בשחיה(6 שנים) ובריצה לא נראה לי שמדדת בדיוק את הדופק. ריצה בקצב שציינת דורשת מאמץ לא קטן אם אתה מתמיד בה שחק אותה רן צורי
 

yossi_maoz

New member
אחרי אימון שחיה

של חצי שעה שחית חתירה רצופה, אני מניח אצבעות על הדופק בצוואר ומודד ב-15 שניות 41 פעימות. הפסקתי לרוץ לפני מספר חודשים בגלל כאבי ברכים והחלטתי לשים דגש על שחיה, חבר טוען שבשחיה לא משיגים כושר כמו בריצה, אני חולק על דעתו ולכן התעוררה השאלה.
 
שאלה יפה !

נתחיל בזה שאתה צודק ! ועכשיו הקדמה קצרה: העלות המטבולית בעמידה גדולה יותר משכיבה עקב חזרה ורידית טובה יותר בשכיבה ונפח פעימה גדול יותר שנותן לנו תפוקת לב גדולה יותר. במילים פשוטות על אותו מאמץ נשרוף בעמידה יותר אנרגיה (ללא כל קשר לשחיה). לשאלתך מה עדיף לבניית כושר אירובי אז התשובה התאורתית המתבקשת (מהסיבה שהזכרתי קודם) היא ריצה (בדרך כלל בשחיה הדופק נמוך יותר). אבל, המלצתי לך היא שחיה, כי מקצוע השחיה מאופין במספר פציעות נמוך יחסית לריצה וכמו כן הזכרת את כאבי הברכיים שלך. מקווה שעזרתי
 
רעב !

מרגישים רעב נוראי אחרי כל פעילות ממושכת. אין שום קשר פזיולוגי בין שחיה ורעב, הקשר היחידי הוא המאמץ ! בגדול - הסיבה שהגוף רעב היא הוצאת האנרגיה וניצול מאגרי הסוכר בגוף, גורמת לירידת ברמת הסוכר בדם שגורמת לתחושה של רעב. מסקנה - לאכול אחרי אימון !
 
קבל תיקון ../images/Emo132.gif

הרהרתי פעם נוספת בשאלתך. ישנה סיבה שאתה מרגיש רעב נוראי אחרי שחיה יותר מריצה והיא הטמפרטורה. ככל שיהיה יותר חם הגוף יהיה פחות רעב ולהיפך. זאת הסיבה מדוע שחיינים (טמפרטורה נמוכה יחסית) רעבים מיד אחרי האימון ולעומת זאת רצים רעבים כחצי שעה אחרי הריצה (אחרי ירידת חום הגוף). מקווה שתקרא את הודעתי !
 

אלי ו.

New member
תוכל למצוא מחשבוני קלוריות

באתרים המצורפים. זכור אלה הערכות בלבד, ולא נתונים מדויקים.
 

ronen222

New member
הנה מחשבון

ואגב מאד מדויק למרות כל הטיעונים שנשמעו לגבי הדיוק בחנתי אתו מול מודד פולסים וקליפר והוא די מדויק
 
למעלה