שאלה לגבי להיכנס לכושר- ריצות וכו'

OzTheOne

New member
שאלה לגבי להיכנס לכושר- ריצות וכו'

שלום, אני בן 18 וחצי ואני ממש אבל ממש לא בכושר והבעיה שבעוד כחודש וחצי אני מתגייס. התחלתי לפני כמה ימים בריצות יומיות בערב ורציתי לבקש שתתנו לי כמה טיפים ל"רץ המתחיל" בהתחשב בכך שלא רצתי כמה שנים טובות. לדוגמא: איך לנשום נכון בזמן ריצה? בזמן הריצה קשה לי לנשום במיוחד דרך הפה אז איך אתם ממליצים לנשום הכי נכון? ועוד משהו- איך אפשר להיכנס לכושר? כלומר חוץ מריצות שכבר התחלתי. ועוד משהו אחרון- אני מאוד רזה. הבעיה שלי שכשאני אוכל ארוחות אני לא אוכל הרבה, כלומר אני נהיה סבאה מאוד מהר. אז רציתי לשאול אתכם איך אפשר לעלות במשקל בצורה הטובה ביותר. איזה סוג מזון הכי ממולץ שיש בו הרבה קלוריות, איך לאכול נכון וכו'... תודה מראש לעונים ומתנצל אם שאלתי יותר מידי שאלות :)
 

חן M

New member
אז זה קצת בעיה

אם יש לך רק עוד חודש וחצי אסור לך לנסות תוך חודש וחצי לנסות להתאמן באינטנסיביות בכדי להיכנס לכושר משום שאתה תגיע "שרוף" לטירונות... מה שאתה כן יכול לעשות זה לנסות לרוץ 3 פעמים בשבוע ולהתחיל ממש בהדרגתיות גם מבחינת משך הריצה וגם מבחינת המהירות... נסה לרוץ בקצב קבוע שבו אתה תוכל להתמיד לכל אורך הזמן.. מהי הסיבה שקשה לך לנשום דרך הפה??? בזמן ריצה מתרכזים דוקא בהוצאת האויר... כלומר בנשיפות, נסה למצוא קצב נשיפה מסויים שמתאים לקצב הריצה שלך כל 3-4 צעדים למשל... [תלוי גם בקצב הריצה] בהקשר של להיכנס לכושר טוב תוך חודש וחצי כשאתה מציין שלא עסקת בפעילות גופנית בתקופה האחרונה זה בעייתי המטרה שלך היא דוקא לנסות להקנות לגוף בסיס או יסודות של כושר גופני התחלתי... מרכיבי הכושר שאתה אמור לעבוד עליהם הם: סיבולת לב-ריאה[ע"י ריצות נפח],סיבולת שרירים[ע"י ריצות נפח בעיקר] וסבולת כח[תרגילי כח שונים] כמובן שגם רצוי שתתאמן על גמישות...
 

mr lavi

New member
מה זה ריצות נפח?

ד"א, זה טוב לדעתכם לבנאדם שלא רץ קבוע (רק מהימים האחרונים) 4 ק"מ בלי עצירות במהירות קבועה ב-23 דקות (בדיוק, חחח)? מדדתי זמן מול מרחק. יש לי כרגע 23 ל-4ק"מ, ורק התחלתי לרוץ, זה סביר? (יש מוטיבציה חחח)
 

חן M

New member
mr lavi

ריצות נפח הן ריצות לאורך זמן או מרחק גדול... למשל ריצת 10000 אך באימון עושים את הריצות הללו לאו דוקא בקצב תחרותי אלה רצים ריצה קלה-בינונית לאורך זמן בכדי להקנות למתאמן יסודות בסיסיים של סיבולת שרירים וסיבולת לב ריאה.
 

OzTheOne

New member
אז מה שאתה אומר

שכדי להקנות לגוף בסיס או יסודות של כושר גופני התחלתי מספיק רק ריצות? ומה זה תרגילי כוח שונים? משקולות? ואיך אפשר להתאמן על גמישות? ובקשר לזה שקשה לי לנשום דרך הפה אז הסיבה לכך היא שכשאני נושם דרך הפה (לוקח אוויר ולא נושף) אז אני מרגיש מן קושי בנשימה, הגרון קצת צורב לי וכואב וקשה לי לנשום. ותודה על הטיפים. יש עוד טיפים איך לרוץ נכון?
 
למעלה