שאלה לגבי לוחות זמנים במגרש מרמ"י

שאלה לגבי לוחות זמנים במגרש מרמ"י

שלום וברכה, רכשנו מגרש מרמ"י לפני כשנה באזור עמק יזרעאל (רמ"י נצרת). בחוזה עמם כתוב שיש לקבל טופס 4 לאחר 4 שנים מהזכייה במגרש. רצינו לשאול האם מישהו יודע עד כמה אוכפים סעיף זה? כלומר - עד כמה הם דורשים טופס 4 במועד הנקוב, או שהמטרה היא לראות שהבונה אכן מתקדם, אבל לא ממש עומדים על התאריך. כמובן שאינני מחפש תשובה מחייבת, אלא רק אם ידוע למישהו מניסיון אישי/מקצועי. תודה רבה מראש לעונים.
 
זה בא עם פקדון סגור בבנק לצורך העניין. שאלתי בבנק.

הפקיד אמר לי: "אה, פשוט מאריכים את השעבוד של הפקדון". כמובן שזה עולה עוד עמלות מופקעות. אבל זה הכל..
 

Sanchez

Member
לצערי אף אחד לא אוכף את זה...
וכך נוצר מצב, שהראשונים שמחליטים לבנות, מסיימים ונכנסים לביתם וכך הם ממשיכים לחיות באתר בניה, כיון שכל אחד מחליט מתי בא לו להתחיל/להמשיך בניה.
כן שמעתי שאחרי תקופה מסויימת, רמ"י מאיימים עם קנס מצחיק של 20,000 ש"ח. אבל זו רק שמועה.
 

בינא

Member
מבין שרכשת מגרש כהשקעה לעתיד... נכון?


כמובן שנכון! שים לב לתשובותיי כבורר מוסמך לנושאי בניה ותשתיות, שכן ההסכם מחייב... השאלה רק את מי...?
1. ..."בחוזה כתוב שיש לקבל טופס 4 לאחר 4 שנים מהזכייה במגרש" ... וגומר... למיטב ידיעתי המקצועית, אין יותר טופס 4, אלא תעודת גמר הכוללת שלבים כדי להגיע אליה, הכוללים כיום את מה שהיה נדרש בעבר לטופס 4... משמעות הדבר היא: הסעיף לא רלוונטי יותר... 2. משבר הקורונה יאפשר כשייגמר, כתוצאה מהוראות השעה במשרד הממשלתי שלו יהיה שייך משרד השיכון באותו זמן...
... לדחות כל תאריך בחוזים הממשלתיים...
 
תודה רבה לכל המשיבים

דווקא ממש לא רכשנו את הקרקע להשקעה. שאלתי נובעת מכך שכבר חלפה שנה, והפיתוח יסתיים בעוד שנה. מה שאומר שלפי החוזה עם רמ"י יוותרו שנתיים להעמיד את הבית. אני מעדיף מאוד לא לסגור שום תכניות לפני שמוסרים לי את המגרש, או לפחות בזמן בו אני ממש יכול לעמוד על המגרש ולראות. כרגע יש שם מטעים ושום דבר לא מפותח. כלומר - שנתיים לסגור תכניות, לקבל היתר ולהעמיד את הבית. הבנתי שממש לא כדאי לבנות בלחץ, ולכן שאלתי האם הדד ליין של 4 שנים הוא קריטי או לא.
 

בינא

Member
עכשיו הבנתי. אין עליך שום לחץ. חכה בסבלנות לגמר הפתוח...

כולל תשתיות חשמל, מים, ביוב, ניקוז, כבישים ומדרכות, תאורת רחובות והקצאת מגרשים, כולל קירות תומכי כביש וכיו"ב. רק לאחר מכן תוכל לקבל תוכנית מודד של מגרשך שחייבים לתת לך עם גמר עבודות הפתוח, כדי שמתכנן יוכל בכלל להתחיל לתכנן... אין לך מה להתחיל לתכנן לפני שאתה מקבל גובה רצפה מתוכנן, גובה כניסה לביוב, הכנה לשעון מים ותשתית חשמל עובדת עם נישות לארונות חשמל, בזק וכבלים, הכנה לפח וכניסה לחניות וכיו"ב... הארכת ההסכם אמורה להתבצע אוטומאטית ע"י המנהל, אבל רצוי לעקוב ואם אתם לא מקבלים פנייה מהמנהל עד חצי שנה לפני תום המועד בהסכם, רצוי שתפנו לעו"ד במתמחה במנהל = ר.מ.י = רשות מקרקעי ישראל (השם הנכון להיום) שיחייב אותם לחידוש חוזה...
 
תודה רבה בינא, הרגעת אותנו.

וזו ההזדמנות להודות לך ולכל חברי הפורום המקצוענים על מידע אין סופי שאנחנו מקבלים מכם דרך הקריאה בפורום. תודה רבה!
 
למעלה