שאלה לגבי מולאן

שאלה לגבי מולאן

לפני הפגרה ראינו את מולאן מצטרפת לחברה של רובין הוד, נכון? לאיפה היא נעלמה עכשיו? היה לגביה משהו שאולי פספסתי?
תודה!
 

Macphista

New member
הדמות נעלמה כי השחקנית

התחילה לעבוד בסדרה אחרת.
אז לא נראה אותה עוד העונה.
 
אממ הבנתי

חבל שלא אמרו על זה משהו. נגיד שמולאן החליטה לעזוב את החבורה או משהו. למרות שזה לא באמת משנה, היא לא כזאת חשובה, אז בסדר. סתם מוזר קצת
 

Im All That

New member
סתם חבל

כי הם ניסו להתחיל איתה משהו וזה בסוף לא יצא לפועל.
זה סתם נראה כאילו הם עשו את זה כדי לסמן וי וזהו (בערך כמו מה שהם עשו עם רפונזל).

אסור לתכנן רחוק לדמויות שהם לא קבועות.
 

Serf SaN

New member
הם לא שמעו על להחתים שחקנים??

מה הולך שם.. זה ממש הורס את הסדר הלא רציף גם ככה של העלילה \:
 

Macphista

New member
גם את אלה שהם כן מחתימים

הם לא מצליחים להעסיק לאורך זמן ונפרדים מהם...

זה גם מתקשר לטינק. עברה לשחק בסדרת זומבים כלשהי.
 

Im All That

New member
זה עניין של חוזים

או שזה פר פרק או שזה פר עונה.
הם לא יכולים להחתים את כולם כי אז זה אומר שהם צריכים לשלם להם יותר כסף, ושהם צריכים להופיע ברוב הפרקים של העונה.
וכמובן שאין תקציב לזה.
 

Macphista

New member
נכון, אבל צריכה להיות מחשבה קדימה

לפני תחילת כל עונה עושים מעין סקיצות של מה יהיה בכל פרק, זה בעצם השלב הראשון של כתיבת התסריט לפרקים.
ולכן אמורים לדעת איזה שחקן יופיע באיזה פרק והחוזים אמורים להיות מוכנים מראש לחצי עונה או לעונה שלמה (במקרה של שחקן אורח חוזר) או פר פרק במקרה של שחקן אורח לפרק אחד.
אבל, בסדרה הזו יש קצת יותר בלגן.
בעונה השנייה אמנם הוכנה סקיצה שכזו מראש, אבל כבר בזמן שידור הפרקים הראשונים הכותבים קיבלו אישור להשתמש בדמות של פיטר פן ולכן הם סיימו את קו העלילה של סנואו ואמה ביער המכושף והחזירו אותן מהר מהצפוי כדי להתקדם לכיוון עלילת ביילפייר (שהייתה אמורה להתחיל בשלב מאוחר יותר) ומשם לעלילת פיטר פן. לא סתם ביקורות של הסדרה התייחסו לפרקים באמצע העונה (שניל, אמה ורמפל נפגשים והפרק שקורה מתה) כפרקים ברמה של סוף עונה. הם ככל הנראה נועדו להיות בסוף העונה.
מה היו ההשלכות? דמויות שהיו אמורות לקבל יותר פוקוס בעונה השנייה ואפילו קיבלו קידום לשחקן קבוע בתחילת העונה (רובי!) נעלמו כי התוכניות שונו וכך גם מקום הדמות (אם בכלל) בעלילה.
ובואו לא נשכח שהיעלמות דמות קבועה באמצע עונה התרחשה שוב בעונה השלישית (ניל!).
אז אמנם יש סדר כלשהו, ויש מחשבות כלשהן לעתיד (למשל- דמות אורחת מהעונה הקודמת שידעה שתופיע גם בזו ואמרה זו מראש וזה אכן מתרחש- ספויילר) אבל בסדרה הזו קיים הרבה מאוד אי סדר בכל הנוגע להפקה ולחוזי השחקנים.
ואי המחשבה קדימה ו/או החתמת שחקנים על חוזים בהתאם לצרכים עתידיים של הסדרה משפיע על הסדרה עצמה ועל העלילה.

דוגמא אחת למקרה שזה לא השפיע אבל עדיין יצא לא משהו- רובין הוד... שתי עונות, שני שחקנים. האם החליטו שרובין הוד יהיה בן הזוג של רג'ינה כגחמה בעונה השלישית או שחשבו על זה כבר בהופעה הראשונה של הדמות בעונה השנייה?
ואם כן, למה לא החתימו שחקן על חוזה עתידי? או לפחות ביקשו מהסוכן שלו "לשמור מקום" בלו"ז כמו שעשו עם הדמות האחרת מהעונה השנייה שתחזור עוד מעט?

ומהסתכלות אחרת- אולי זה לא רק עניין של חוזים, אולי זה פשוט זלזול בקהל שלא חושבים שתפריע להם היעלמויות של דמויות בלי סיבות מספקות.
 

Serf SaN

New member
מעניין מה שרשמת.

זה נשמע לי דבילי שהם זירזו לעלילת ביילפייר/פיטר פן. למה? למה לעשות את זה? מה רע להם אם כבר יש להם עלילה כרגע שיכולה להמשיך לעוד מספר פרקים?
 

Macphista

New member
because they were very excited

because they were very excited, and they just wanted to do it and follow their vision...
בלה בלה בלה

פרפרזה לדברים שבאמת נאמרו בנושא הזה על ידיהם ועל ידי מייגן אורי (רובי) אחרי שנעלמה.


אתה לא לפעמים מקבל את הרושם שהסדרה מנוהלת על ידי ילדים עם בעיות קשב וריכוז?
 

Serf SaN

New member
כן, קצת מאוד.

זה למה אני מכיר הרבה אנשים שלא יכלו להמשיך לצפות בה.
הם צריכים להיות מודעים לזה שסדרה שקופצת גם ככה בין שני זמנים (עבר והווה) חייבת להיות עקבית מבחינת העלילה והדמויות...
 

Im All That

New member
אלה דברים דינאמיים

בהרבה סדרות יש שינויים באמצע בגלל אילוצים כאלו ואחרים.
הרבה דמויות שלא היו אמורות להופיע הרבה זמן ממשיכות להופיע כי לצופים יש אהדה כלפי אותה דמות.
כנ"ל לגבי דמויות לא אהובות במיוחד.
אותו דבר ניתן לומר על העלילה. או פתאום השחקנית שלנו נכנסה להריון אז צריך איכשהו לשלב את זה (גם זה תלוי מתי כי לפעמים מעדיפים להסתיר את הבטן).

בכל אופן, אלה דברים שלא ניתן לתכן, סוג של בלת"מים.

לגבי עונה 2, אני מסכים איתך. אני לא אוהב שמפצלים עונות ככה, בעיקר כי לסיפור של קורה היה פוטנציאל ובעיקר כי "the miller's daughter" הרגיש לי יותר כסוף עונה מאשר "and straight on till morning" שהרגיש יותר כ midseason. בכלל הרגיש לי כאילו הם התחילו את העונה השלישית החל מ2.17 וזה מעצבן כי אני מרגיש שעלילות צריכות להיות פר עונה.
הייתי הרבה יותר מעדיף אם היו ממשיכים עם קורה עוד 6 פרקים ומסיימים את זה בסוף העונה.
ואז 11 פרקים ראשונים של עונה 3 זה גרג ותמרה, ו-11 פרקים הנותרים זה העלילה של נברלנד עם "going home" בסוף שמשמש כסוף אמצע סדרה. (ומשמיטים את הסצינה האחרונה שהוק בא להזהיר את אמה).
 

Macphista

New member
יש דינאמי ויש דינאמי

כן, יש בלתמים אבל צריך להיות תכנון, היגוי כלשהו מגבוה.
אני מצטערת, אבל עם כל העזיבות, ההיעלמויות ואפילו הדמויות הקבועות שהופכות להיות תפאורת רקע, נראה שחסר קצת היגוי בסדרה הזו.

אגב, איפה אפשר לשים ידי על תסריט הסדרה?
יש סדרות שבסוף התסריט שלהם יש ספירה של מספר מילים לכל דמות ושם יש לפעמים הפתעות מעניינות.
יעניין אותי לסכם את כל הטקסט של כל הדמויות בעונה האחרונה.
 

Im All That

New member
כשמישהו מקבל תפקיד קבוע

זה לא אומר שהוא תפקיד ראשי. זה רק אומר שהוא משחק ברוב הפרקים של העונה ושהוא לא יכול לעשות דברים אחרים. אבל זה עדיין דמות משנית.
יש להם 6 שחקנים ראשיים. כל השאר (גם אם הם starring או recurring הם דמויות משניות - או שזה הנבל ואז יש לו יותר זמן מסך כי הוא זה שמניע את העלילה). כיפה אדומה, בל, הוק, ניל, גראהם, ג'ימני - אף אל פי שהם היו starring - הם עדיין דמויות משניות ולכן יהיה להם פחות מילים בתסריט מאשר לדמויות כמו אמה, שלגיה, דייויד, רמפל, רג'ינה והנרי. (אלא אם כן הפרק הוא פרק עליהם כמו 1.05, 1.07, 1.15, 2.04, 2.06, 2.07, 2.14, 2.22, 3.05, 3.15, 3.17)
 

Macphista

New member
הוק הוא דמות משנית?

הוק הוא דוגמא טובה עבורך לדינאמיות- דמות שהייתה צריכה להיות אורחת ונשארה בגלל הפופולאריות שלה.
שים לב מי מופיע על הקאבר של הDVD של העונה השנייה- אמה, רג'ינה, רמפל, הצ'רמינגס, והוק. חמשת הדמויות הראשיות הפכו לשישה כשהוק נכנס לתמונה. וגם זמן המסך שלו שווה ואפילו עולה על הדמויות הראשיות האחרות (גם כשזה לא פרק עם פלאשבקים שלו).
בכל מקרה לגבי כל השאר, כן, צודק.
מעניין אם בתחילת כל עונה כשהשחקנים הקבועים אך המשניים מתחייבים לכל העונה הם יודעים שיהיה להם תפקיד כל כך שולי או שחושבים שהנה, העונה הזאת הדמות שלי תפרח ואז מסרבים להצעות עבודה אחרות.
 

Im All That

New member
בכל אופן, מה שאני מנסה לומר

זה שהעזיבה של השחקנית של מולאן לא באשמתם, בדיוק כמו שמייגן עזבה.
בסך הכל אין סיבה שהם יחזיקו אנשים אם יש להם הזדמנויות אחרות יותר גדולות.
מה שכן מעצבן זה שהם החליטו לעשות את מה שהם עשו בפרק 3.3 (או 3.2, אני כבר לא זוכר) רק כדי לסמן וי על דמות ביסקסואלית בשביל אלה שרוצים שתיהיה אחת כזו (או בשביל ביקורות חיוביות) ואז הם אמרו שהם ימשיכו עם זה כבר - אבל זה דבילי, למה להתחיל את זה בכלל? הייתם מתחילים את זה בצורה רציפה כשיש לכם הזדמנות מתאימה.
 

Macphista

New member
מולאן ורובי שני סיפורים שונים.

מולאן הייתה דמות אורחת. חוזה של שחקנית אורחת לפרקים ספורים.
רובי קודמה בעונה השנייה לדמות קבועה.
באמצע העונה היא הבינה שהדמות שלה נשכחת ודיברה עם אדם ואדי (יוצרי הסדרה) שאמרו לה שהם מתקדמים לכיוון עלילת פיטר פן והם לא בטוחים איך רובי משתלבת בזה.
היא שאלה אותם אם כדאי לה לחפש משהו אחר והם אמרו שכן.
הם פשוט יצרו קו עלילה שלם בלי לשלב בה דמות קבועה.
ההופעה האחרונה של רובי היה בפרק 2.17 אבל מאחר והיא הייתה שחקנית קבועה בעונה הזו היה לה קרדיט עד סוף העונה למרות שלא הופיעה בעוד פרקים.

מייגן אורי זה לחלוטין אשמת היוצרים.
 

יסמין@

New member
כל מה שכתבת

ובייחוד המסקנה הזו "" מזכירה לי דיון שהיה כאן פעם (אחד מכמה דיונים שעסקו בנושא זה): האם רמפל איבד את כל זכרונותיו כשהגיע לSB כמו כולם, או לא. היו שטענו שהיוצרים אמרו שהוא שכח וזהו. ואני טענתי שאי אפשר להסתמך על מה שהם אומרים באופן מוחלט, מהרבה סיבות. ואחת מהן היא שהם לא תמיד יודעים מראש מה יקרה בעונות הבאות, משום שסדרה חיה מעונה לעונה ותמיד צריך לקבל החלטה אם לחדש את הסדרה לעוד עונה או לא. ואז טענו נגדי שהיוצרים הם האלוהים של הסדרה
ואני טענתי שהם בורג לא מאוד גדול בתוך כל המערכת הסבוכה של אילוצים ושל מתחים וכו' וכו'. והנה בדברייך אלו את מתארת חלק מהאילוצים שמעצבים את פני הסדרה, לא פחות - אם לא יותר - מאשר הכוונות האמנותיות של היוצרים.

כל הנושא הזה של דינמיקה בין היוצרים לבין כל המנגנון המסובך שמעורב בעניין ובהחלטות (כולל האמנותיות) מאוד מעניין. ומציעה מאוד לראות את הסדרה EPISODES שעוסקת בדיוק בנושא זה.
]
 

יסמין@

New member
שכחתי להוסיף
לדברייך

וגם שכחתי להעתיק את מסקנתך שכל כך הסכמתי איתה: "ואי המחשבה קדימה ו/או החתמת שחקנים על חוזים בהתאם לצרכים עתידיים של הסדרה משפיע על הסדרה עצמה ועל העלילה"
 
למעלה