שאלה לגבי מטוסים גדולים

שאלה לגבי מטוסים גדולים

יש לי שאלה :) במטוס כמו ג'מבו שטס לארה"ב לדוגמא. את כל הביוב שנצבר מהשירותים במטוס במהלך הטיסה.... אוגרים אותו או שזורקים אותו לים? בסופו של דבר זה כמות דיי גדולה של ביוב... מחכה לתשובות ותודה מראש כל העונים.
 

yportnoy37

New member
אם כך אז שאלה...

אם אוגרים את כל הפסולת אז למה כשמורידים את המים יש אפקט ואקום ששואב את הכל למטה בהפרשי לחץ אוויר? לדעתי, זורקים את זה מהמטוס גם ככה אי אפשר לקום לשירותים לפני שמגיעים קרוב לגובה שיוט. ובגובה כזה, כל פסולת אורגנית שנזרקת - מתפרקת לפני שהיא מגיעה לקרקע...לא כך?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שלילי - הביוב נשאב מהמטוס

לאחר נחיתה. יש לי ידידה שהיא ע. קב"ט באלעל - ומזהירים אותם במפורש לא לעמוד מתחת למטוס לאחר נחיתה כי... ובכן שלא יפול להם החרא על הראש...
 
לא מדויק. זה לא "נופל על הראש"..

יש איסור חמור, בכל העולם, על השלכת פסולת ממטוסים. כל הפסולת המצטברת בטיסה -נאספת בצורה מסודרת אחרי הנחיתה -ורק על הקרקע. מטוס נוסעים "מייצר" מספר סוגי פסולת: (הכמויות שאתאר מתייחסות ל-747 ממוצע, בטיסה טרנסאטלנטית ממוצעת) 1. שאריות מהמטבחים - מזון. ארוחות, שתיה - כ-150 ק"ג. נאסף ע"י חברות הקייטרינג ומטופל בצורה מרוכזת. 2. שאריות מתא הנוסעים- מתוך כיסי המושב ומתחתיהם - כ- 300 ק"ג (בעיקר עתונים, מגזינים וניירות) - נאספים ובדרך כלל הולכים למיחזור. 3. פסולת מבתי השימוש- כ- 2.500 ליטר מי ביוב (בערך 3 טון במישקל). ארחיב מעט בנושא: אסלות וואקום - בניגוד למחשבה הפופולריח שהוואקום שואב את הפסולת ומעיף אותה החוצה- זה בדיוק הפוך. על מנת לחסוך במים(משקל!!), שיטת השטיפה היא ע"י התזת כמות קטנה מאד של מים ובעקבותיהם משאבות רבות עוצמה שואבות בלחץ אויר שלילי- וואקום- בעוצמה רבה במשך כ-3 שניות את כל הפסולת המוצקה ולכן יש אעש חזק ומעצבן. כל הפסולת- הנוזלית והמוצקה נשאבת לתוך מיכל (או מיכלים) מיוחדשים הנמצאים בחלק התחתון של המטוס. הכל נשאר שם עד לנחיתה בשדה היעד- ואז מגעי רכב מיוחד ומתחבר בצינורות מיוחדים אל פתח הריקון ושואב את כל הפסולת בצורה נקיה - ואין "חרא שנופל על הראש". בנוסף לכף- יש שסתומי הורקה שניתן לפתוח אותם רק מבחוץ. לצוות המטוס אין שום אפשרות לפתוח את השסתומים ולפנות את הפסולת
 

davidfainshtein

Member
מנהל
צודק, ואני מחדד את דברי

לא התכוונתי שכאשר המטוס נוחת - פשוט זורקים את הפסולת על הקרקע. הכוונה שלי הייתה - שלאחר שרכב הפסולת שואב את הפסולת מהמטוס ומתנתק, יש מצב שיטפטף קצת מפתח הפסולת של המטוס... ומי שבדיוק עומד מתחתיו... מקבל על הראש.
 
תיקון קטן למידע של טרול השער

החרא ממיכלי המטוס לא נשאב,ולא בטיח. הטכניקה מבוסת על כח המשיכה של כדה"א שכידוע שוכן בכל שדה תעופה. צינור עבה מאד מחובר לפתח ניקוז החרא במטוס,וצינור יותר דק הפולט מי אפסיים מחובר לחור שני,המים הנכנסים למיכל החרא דוחפים את הפסולת בצורה גראוויטיציונית למטה.מה שקורה לפעמים,הצינור העבה מתנתק,ואז ,לא עלינו,אם תעמוד שם יפול החומר על ראשך,ומה שבד"כ קורה נשפך החומר האורגאני למסלול,נאכל ע"י עורבים בתאבון או מנוקה ע"י מחלקת כיבוי אש של רשות שדות התעופה.בקיצור:"ספור חרא".....
 

falash

New member
רבותיי אני מבקש, זה שרשור חרא!

נראה לי מיצינו
 
לצורך המחשה

בתמונה נראה הצינור העבה(להורקה) ומעליו הצינור הדק הממלא את המיכל במי אפסיים,ודוחף את ה"סחורה" למטה.
 
למה השאלה נשאלה רק לגבי מטוסים

גדולים? האם היא לא קיימת גם לגבי מטוסים יותר קטנים, לא רק ג'מבו?
 
תודה לכולם על התגובות!!

שאלתי לגבי מטוסים גדולים כי במטוסים קטנים נראה לי יותר קל לאגור את ה"זבל" כי יש פחות אנשים שהולכים לשירותים
ד"א מה קורה במקרה חירום שופכים את הדלק ויתר הדברים ביחד?
לא חייבים להגיב על השאלה הזאת :) ושוב תודה על התגובות
 
למעלה