שאלה לגבי מטוס הלביא...

mr lavi

New member
שאלה לגבי מטוס הלביא...

האם כאשר המטוס ביצע פנייה אז הקנארדים שלו גם נטו לכיוונים שונים? או שהאפקט של המאזנות נוצר רק ע"י המאזנות בכנף הראשית (האחורית)...??? ואותו הדבר לגבי הגובה.. כאשר הקנארדים עלו או ירדו גם הייתה תוספת של הגה גובה מהכנף הראשית (האחורית)...??? ושאלה דומה לגבי מטוסי הF15 וה F16... האם גם אצלם הגהי הגובה פונים לכיוונים שונים כאשר הם מבצעים פנייה? בברכה בר.
 

נועם04

New member
ננסה לענות כי מערכת ההיגוי של הלביא

דומה לזו שמותקנת בנץ/ברק. כאשר הטייס יזיז סטיק שמאלה קנראד ימין יעלה שמאל ירד כמו מאזנת שמותקנת על כנף הדלתא אך לא באותה מידה (המאזנת על הכנף תזוז יותר) , אך כאשר מזיזים סטיק מעלה/מטה המאזנת עעל הכנף לא תזוז (בכדי לחכות לפקודת גלגול שעלולה לבוא תוך כדי טיפוס) , בנחיתה משמשים הקנארדים כסוג נוסף של מעמורי אוויר. לגבי בז/רעם לא יודע אבל לגבי F14 תציץ בסרט TOPGUN יש שם קטע של F14 באוויר מבצע באז ותשים לב להגאי הגובה.
 

נועם04

New member
טעות קטנה וסליחה

סטיק ימינה מאזנת ימין עולה מאזנת שמאל יורדת סטיק שמאלה מאזנת שמאל עולה מאזנת ימין יורדת המקלדת יותר מהירה ממחשבה , סליחה
 

mr lavi

New member
אוקיי, תודה... (ובקאנרד זה קצת הפוך

...תלוי מנקודת המבט, כי אם מסתכלים על חלקו הקידמי אז כאשר אתה פונה ימינה הוא יורד...וההיפך...)
 

mr lavi

New member
ישה, אתה מוכן להרחיב בבקשה

על "הגה גובה דיפרנציאלי"? תודה.
 
למעלה