שאלה לגבי מטוס 'מוזר'

Shayks

New member
שאלה לגבי מטוס 'מוזר'

במהלך עבודתי בנתב"ג, ראיתי מטוס סילון קטן, עם שני מנועי סילון משני צדי הזנב, ועוד משהו שנראה כמו מנוע על הזנב עצמו, מה שיצר משולש כזה של מנועים... עכשיו השאלה: למנוע העליון, אין יציאה מאחורה...אז אני מניח שהוא לא מנוע - אז מה הוא עושה?! תודה...
 

B752Captain

New member
זהו YAK42D

זהו המטוס הרוסי Yakovlev Yak 42D הוא יכול להכיל עד 120 איש, טיסת בכורה ב-1990 יש לו גם אח קטן Yak 40 עם אותה תצורת מנועים בדיוק אבל הוא יכול להכיל עד 30 איש ולעיתים משמש כמטוס מנהלים
 

YHS

New member
אני בטוח שאם תביט פעם נוספת

תוכל לראות את היציאה מאחורה של המנוע האמצעי. המנוע לא נמצא "למעלה", שם רק הכונס. המנוע בקונוס האחורי. דרך אגב, טופולב 154, כמו גם יאק 42, בואינג 727.
 

itzik shpitzik1

New member
הפאלקון הזכיר לי שאלה

האם התעשייה האוירית עדיין מייצרת מטוסי מנהלים ?
 

srami

New member
ודאי

גולפסטרים 100, גולפסטרים 200 ובדרך גולפסטרים 150
 

פיספסתא

New member
לא. רק מסלולים למטוסים

את המסוקים אני ראיתי פעם נוחתים במינחת בתל השומר. באמת כשיהיה שלום עם סוריה איפה ינחת המסוק של אסד? מה דעתכם?
 

אמיר72

New member
בנתב"ג נוחתים מסוקים

זה אינו בסיס קבוע למסוקים, אבל הם נחתו, נוחתים וינחתו שם באופן קבוע (למשל בהלוויתו של רה"מ רבין נחתו שם מסוקים שהטיסו את המכובדים לי-ם)\ כנ"ל בבואו של האפיפיור.
 
לשי, לא ענו לך על השאלה

אז כך, כמה סיבות למנוע השלישי. המנוע הוא מנוע "עזר" קטן יותר בד"כ ותפקידיו: לספק חשמל להפעלת כל המערכות החיוניות למטוס בזמן "מנוחה" על הקרקע, כי צריך תאורה, מוזיקה, כל המכשירים בתא הטייס וכו. לא כלכלי וגם מסוכן להפעיל לפעמים שעות מנוע ראשי על תצרוכת קטנה יחסית נדרשת, עד שכל הנוסעים יעלו למטוס .. כמו כן הוא מספק את האנרגיה הדרושה להנצת (הנעה) של המנועים הראשיים. כך המנועים הראשיים אחראים בעיקר לטיסה, והמנוע הקטן המשני לשאר התצרוכת. כמובן יש במצב חירום אפשרות החלפה וכל מנוע יכול לספק גם את החשמל בזמן טיסה.
 
1 - לא 2 - כן

לא, אין קרבה לדרור. 2. במטוס שתמונתו מצורפת וכן במרבית מטוסי התובלה הסילוניים יש מנוע 3 כפי שתארתי. אם עומדים ליד המטוס גם בזמן חניה (כ-2 שעות לפני טיסה, וכ-1 שעה לאחריה) רואים את העשן ופתח הפליטה למנוע זה במרכז ומתחת למייצב/הגה הכוון.
 

noyfb

New member
אתה טועה עקרונית. זהו מנוע רגיל

לכל דבר . ה"אסיסט פאואר יוניט"[ APU ] שעליו דברת ,זה בכלל סרט אחר.
 

srami

New member
עוד הסבר לתלת מנועיים

בואינג 727, לוקהיד טריסטר L1011, טופולב 154 והיאק האמור לעיל הם מטוסים תלת מנועיים ומצוידים ב-3 מנועים זהים לחלוטין ששניים מהם מורכבים משני צידי הזנב והשלישי מורכב בתוך הזנב והאויר מהכונס שנמצא בבסיס מייצב הכיוון מגיע אליו בתעלה בצורת S . יחידת העזר APU מורכבת במקום אחר. לדוגמא ב 727 היא מורכבת בגחון בין כני הנסע והגזים יוצאים מפתח פליטה במשטח העליון של אחת הכנפיים. במטוסים עם מנועים תחת הכנפיים מקובל להתקין את ה APU בקצה הזנב ופתח הפליטה פונה אחורה (מאד בולט ב 757 למשל) קונפיגורציה תלת מנועית נוספת היא ה-MD11/DC10 לסוגיו שבה כל המנוע המרכזי מותקן בבסיס מייצב הכיוון מעל גוף המטוס
 
למעלה