לשי, לא ענו לך על השאלה
אז כך, כמה סיבות למנוע השלישי. המנוע הוא מנוע "עזר" קטן יותר בד"כ ותפקידיו: לספק חשמל להפעלת כל המערכות החיוניות למטוס בזמן "מנוחה" על הקרקע, כי צריך תאורה, מוזיקה, כל המכשירים בתא הטייס וכו. לא כלכלי וגם מסוכן להפעיל לפעמים שעות מנוע ראשי על תצרוכת קטנה יחסית נדרשת, עד שכל הנוסעים יעלו למטוס .. כמו כן הוא מספק את האנרגיה הדרושה להנצת (הנעה) של המנועים הראשיים. כך המנועים הראשיים אחראים בעיקר לטיסה, והמנוע הקטן המשני לשאר התצרוכת. כמובן יש במצב חירום אפשרות החלפה וכל מנוע יכול לספק גם את החשמל בזמן טיסה.