לדברים שלך אין כל קשר למציאות.
סטימצקי היא הקובעת דה-פקטו של מחירי הספרים בארץ. היא קובעת את גובה העמלה שהיא מעוניינת בה בנוסף למחיר הבסיסי של הספר (שצריך לכלול את החזרה ההוצאות של הוצאת הספרים פלוס רווח), ולהוצאות אין שום אפשרות להתנגד לזה. הוצאה שתסתבך עם סטימצקי, סטימצקי יחרימו אותה, וההוצאה תפשוט רגל בתוך חודשים ספורים. והעמלה של סטימצקי, ידידי היקר, יכולה להגיע לחמישים אחוז (כן, אמרתי חמישים אחוז) ממחירו לצרכן של הפריט שהיא מוכרת. זה אומר שבהחלט יכול להיות שמפריט שסטימצקי מוכרת בשמונים ש"ח, ההוצאה תקבל ארבעים. וכמובן, ההוצאות לא יכולות למכור לחנויות אחרות את הספרים על יסוד מחיר מחירון שונה, כי סטימצקי, שוב, תחרים אותם אם דבר כזה יקרה. לסטימצקי יש כוח שלא יתואר בשוק הספרים הישראלי. שמת לב שבחנויות הוירטואליות ספרים עולים הרבה פחות מאשר בסטימצקי ובחנויות "רגילות" אחרות? שאלת את עצמך פעם למה? זה פשוט כי החנויות הוירטואליות הוציאו את עצמן, חלקית, מהמערכת שנשלטת על ידי סטימצקי, ולכן התמחור בהן מבוסס על רכיבים קצת שונים. סטימצקי הם מונופול הלכה למעשה, ואני כבר שנים לא קניתי אצלם כלום, מתוך תיעוב עז למה שהם עושים לשוק הספרים בארץ.