שאלה לגבי מנוע אחורי

singera

New member
שאלה לגבי מנוע אחורי

האם ל1011 ל727 לDC10 לMD11 לפלקון 900 ולחבריהם מרוסיה יש APU? איפה האגזוז? איך ניתן לטפל במנוע באמצעי בעיקר ב727 בטופולב ובTRISTAR? במידה והתשובה לשאלה הראשונה היא לא, אז המנוע האמצעי דולק על הקרקע כAPU?
 

goldengate

New member
בכל המטוסים הנ"ל ה"איי פי יו" נמצא

בחלק האחורי של המטוס(ב 727זה בערך באמצע)ומתחת למנוע האמצעי. המנוע האמצעי לעולם יכובה לאחר עצירה,ואיי פי יו(במידה וקיים) יופעל.אגב,בטרמינל 3 בב"ג, חלה חובת כיבוי ה"איי פי יו" גם כן עד כ 10 דקות לפני יציאה מחודשת לטיסה, מהשרוול.בעיות רעש.
 

gilgor

New member
APU בנתבג

רעש הוא לא ממש עושה, הוא יותר מזהם. אני דווקא שמעתי שAPU יודלק מקסימום חצי שעה לפני הטיסה שלפני זה המטוס יהיה מחובר לכוח חציוני, מישהו מהנתבגיסטים יכול לענות יותר בפירוט?
 

goldengate

New member
אומנם רק אורח בנתב"ג אבל...

apu עושה רעש והרבה,שומעים אותו עד אור יהודה,שקודם לא שמעה אותם כי היו יותר רחוקים ממנה(טרמינל1).הנוהל הוא בערך כך:המטוס יכבה את ה apu עם התחברותו למתח חיצוני מהשרוול. ויתניע את הapu סמוך למועד ההתנעה אך לא יותר מחצי שעה,לפני מועד ההתנעה והניתוק מהשרוול.
 

נועם04

New member
כן

XYA1184 GG ENHBZEZN ENZZNESI 301133 LLADYNYX (A0379/05 NOTAMN Q) LLLL/QFAXX/IV/NBO/A/000/999/0000N00000E005 A) LLBG B) 0506301100 C) PERM E) USAGE OF A.P.U AT TEMINAL 3 PERMITTED AS FLW: ARR ACFT: 1. ACFT ARR TO P.L.B STAND- A.P.U WILL BE SHUT DOWN 5 MIN AFTER P.L.B CONNECTED 2. ACFT ARR TO H.S- A.P.U WILL BE SHUT DOWN 5 MIN AFTER WHEEL CHOCKS INSERTED DEP ARR: 1. ACFT DEP FM P.L.B STAND- A.P.U START-UP 15 MIN PRIOR TO P.L.B DISCONNECTION 2. ACFT DEP FM H.S- A.P.U START-UP 15 MIN PRIOR TO P.B.) >>> END-OF-BULLETIN <<<
 

YHS

New member
יש טעות נפוצה, לגבי התלת מנועיים

הממקמת את המנוע בשורש מייצב הכיוון, ולא כך הוא. המנוע ממוקם ממש בזנב. ה"עיבוי" בשורש המייצב הוא רק הכונס. כמו שניתן לראות בתמונה, בה חסרים המנועים, המנוע המרכזי מותקן ממש בקונוס הזנב. מאחר ובמטוסים אחרים זהו המקום בו נהוג ונוח להתקין את ה APU הרי שזה "יוצר בעיה", ב 727. הפתרון שלהם הוא פשוט, וקיים גם במטוסים אחרים. ה APU מותקן בגחון המטוס, בין כני הנסע. לגבי התפעול של ה APU. כל עוד המטוס מקבל "מתח קיר" אין צורך ב APU. בקטע של ה"דחיפה אחורה", אם אין אספקת מתח (ולרוב הבעיה היא גם בעיית מיזוג לנוסעים) יש צורך ב APU. ספציפית לגבי ה 727 -מטוס זה תוכנן גם כמטוס עצמאי. מי שמכיר יודע שיש לו גם מדרגות בחלק האחורי, בין שני המנועים, כך שהוא לא נזקק לשירותי שדה. זו להערכתי הסיבה להעברת ה APU קדימה, כך שהנוסעים היורדים לא יפגעו מהגזים היוצאים. לגבי מטוסים אחרים - בהכירי את עולם התעופה, אני מניח שזה דומה. בודאי שחיפוש ברשת יעלה פתרונות.
 

YHS

New member
עוד הערה

ב DC-10 והבן שלו, המנוע בהחלט נמצא בשורש הכנף. אבל שני המנועים האחרים בכנפיים. אין לו גם מדרגות בזנב. לכן במטוס זה ה APU נמצא בזנב, כמו במטוסי נוסעים אחרים. נשאלה גם שאלה לגבי תחזוקה - זו אינה בעיה כלל. לרוב יש פתחים (=חיפויים) מתחת למנוע. מספר ברגים וה APU גלוי לחלוטין, בדיוק כמו המנוע של ה 727 בזנב.
 
למעלה