שאלה לגבי סקירה מאוחרת

lulu112

New member
שאלה לגבי סקירה מאוחרת

שלום רב,
הבוקר ביצעתי את הבדיקה ובבדיקה עלה כי המוחון הקטן נמצא קטן בכ-11 ימים מגילו של ההריון. הרופא ביקש ממני להגיע עוד שבועיים-שלוש לבדיקה נוספת. רציתי להבין מה המשמעות של הדבר? האם מדובר בתופעה שכיחה שכן יש איברים שמתפתחים מאוחר יותר? האם עליי לדאוג? האם יש משהו שעליי לעשות טרם הבדיקה? אני ממש מודאגת ולא רגועה. תודה!
 
סיקרת מוח באולטראסאונד

שלום לך,
סקירת המערכות המאוחרת חשובה במיוחד להערכת מבנה המוח. ישנם חלקים ,כמו הקורפוס קלוסום אשר מחבר שאת שני חלקי המוח , אשר נצפה היטב רק בסקירה האוחרת.
בכל בדיקת מוח בודקים גם את המוח הקטן. ההתייסות היא פחות לפער (אצלך 11 יום) אלא באיזה אחוזון גדילה מדובר [פחות מאחוזון % 10, או 3%]. למעשה, חשוב במיוחד להעריך האם מבנה המוח הקטן תקין. כאשר אין ממצאים חריגים במוח הקטן יש לעקוב אחר גדילת המוח, ולכן ההנחיה שקבלת מהרופא המבצע נכונה. בבדיקה הבאה יעריכו שנית את גודל המוחון, אך יש לבדוק ביסודיות את מבנה המוח כולו. אם עדיין קיים פער צריך לפנות לייעוץ גנטי, וכן לפנות למרפאה מיוחדת העוסקת בהתפתחות מערכת העצבים של העובר. מרפאה מיוחדת כזו נמצאת באזור המרכז בבית חולים וולפסון, באיכילוב ושיבא.
כל טוב,
פרופ' יוסף שלו
 

lulu112

New member
שאלה לגבי תשובתך

תודה על המענה.
האם לדעתך כבר עליי לקבוע במרפאה העוסקת במערכת העצבים של העובר או להמתין שלושה שבועות כפי שהוסבר לי?
האם מדובר בתופעה שכיחה?

תודה!
 
תשובה לשאלתך

חכי לבדיקה הבאה. אם עדיין יהיה פער בין גודל המוחון לגיל העובר - תופני למרפאה כזו. באשר לתדיררות - רק היום ראיתי מטופלת עם ממצאים דומים. בפער שקיים אצלך זה קיים די הרבה .
ספרי לי איך תהיה הבדיקה באה.
פרופ' יוסף שלו
 
למעלה