שאלה לגבי עובדים זרים

מגי ברוכה הבאה לפורום שלנו - תשובה :

אנסה לעשות לך סדר-
כשאת מקבלת שירות מחברת סיעוד – ומקבלת דרכה את ההשתתפות של ביטוח לאומי בשכר העובדת זרה – יש שתי אפשרויות:
אחת שחברת הסיעוד נותנת לך את סכום ההשתתפות שנקבע ביניכם "נטו" ללא הפרשות לזכויות סוציאליות עתידיות ואז היא אכן תשתתף בחלק היחסי העיקרי בפיצויים העתידים של העובדת.
אפשרות שניה שחברת הסיעוד נותנת לך את סכום ההשתתפות שנקבע ביניכם "ברוטו" – ובתלוש שהם מוציאים לעובדת מופיעים ניכויים שהם לכאורה על חשבון ההשתתפות העתידית בפיצויים. ואז בבוא היום היא תסרב להשתתף בחלקה (כשני שליש) בפיצויים.

2 הדרכים חוקיות ! אבל האפשרות השנייה שבסוף גורמת לחברת הסיעוד להטיל על הקשיש את מלוא הפיצויים אם יגיעו לעובד היא בעיניי סוג של מרמה והטעיה, שכן רוב המשפחות לא מודעות לכך, והחברה לא תטרח להסביר להם, וכן יש פה בכוונה מצג ראשוני למשפחה שהם מקבלים סכום גדול בעבור כל שעת זכאות של ביטוח לאומי בעוד שלעיתים קרובות הצעה אחרת "אמתית" שנראית נמוכה יותר היא בפועל גבוהה יותר.
לכן בכל שלב שהוא יש לפנות לחברת הסיעוד לברר אם התשלום שהם משלמים לכם הוא כזה שמחייב אותם להשתתף בחלקם בפיצויים העתידיים, אם יהיו. ובמידה והם עונים שלא כך, לאיים בעזיבה לחברה אחרת אם לא יתוקן העיוות בינכם בכתב לאחור וקדימה. ובמידה ויסרבו לעזוב מיד לחברת סיעוד אחרת שתיתן לכם את כספי ההשתתפות בשכר העובד הזר בצירוף התחייבות לשאת בחלקה היחסי של פיצויים וזכויות סוציאליות עתידיות.
בקיצור קחו את התלוש שאתם מקבלים מחברת הסיעוד עבור שכר העובדת - לחברה אחרת - תשוו תתמקחו ותשפרו - זה הכסף שלכם וחברות הסיעוד מרוויחות מספיק על גבכם.
בהצלחה
 

raanansh

New member
אסור לחברת סיעוד לשלם בשוטף פנסיה ופיצויים

אם חברת הסיעוד משלמת את חלקה בפיצויים ובפנסיה כחלק מהשכר החודשי זו עבירה על החוק וחוזה הבטל"א. לחברה יש חובה לשלם את ההבראה והחופשה כחלק מהשכר החודשי מהיום הראשון לעבודה , זאת על מנת למנוע שכסף זה ישאר בחברה (למשל, שחברה תפטר עו"ז לאחר פחות משנה )
 

מגי 336

New member
תודה רבה חיים


עזרת לי מאד, תבורך!!
 

מגי 336

New member
שאלה נוספת - בענין שכר

חופשות, חגים ודמי הבראה - האם התשלום חל על המטופל או שחברת הסיעוד אמורה להתחלק בתשלום היחסי?
 
למעלה