שאלה לגבי פסיכולוגים

רוזט

New member
שאלה לגבי פסיכולוגים

האם פסיכולוגים יכולים לקבוע אם יש לילד פיגור? אם הוא כבר סובל מ-ADHD ? כי משסובל מ- ADHD הרי הוא לא לומד , מפריע בשיעור מפזם , שר , זז כל הזמן , ותמיד באי שקט, אז גם מבחינת ללמוד או לקלוט חומר הוא לא קולט כך זה במשך שנים ואז יש לו פער גדול מחבריו, גם מבחינה חברתית הוא לא מקובל כי הילד לא משתף פעולה ולפעמים רוצה לעשות מה שהוא רוצה , אז גם מבחינה חברתית הוא לא מקובל .ואז הילד מתבודד ומרגיש בדידות ,הבטחון העצמי יורד וככל שהוא בודד ומנודה בחברה הבטחון יורד ויורד, כל זה משפיע על חייו של הילד, וכך חולפות השנים . ואז כשבאים לעשות לילד אבחון מגלים שהילד עם פיגור מבחינה אנטלקטואלית וגם מבחינה חברתית וכל זה בגלל ה-ADHD. איך אפשר להפריד בין השניים? ןהאם אתם מכירים פסיכולוגים קליניים שאפשר ללכת אליהם באופן פרטי. כי אם זה מהרווחה אוממשרד החינוך אז לפני שהילד מגיע לאבחון התיק מגיע לפניו ואז המאבחנים כבר יש להם רקע על הנבחן.אני רוצה מישהו נטו. מבלי שידע כלום על הילד. תודה
 

החורזת**

New member
פסיכולוג יכול לקבוע פיגור.

אבחון פסיכולוגי כולל בין השאר גם בדיקת אינטליגנציה ונעשה שימוש במבחנים פורמליים לקביעת מנת המשכל. עם זאת ברגע שיש חשד לפיגור, הילד צריך לעבור אבחון נוסף על ידי השרות למפגר. בדרך כלל, אך לא תמיד, ניתן לערוך אבחנה מבדלת האם הפיגור ראשוני (מולד) או משני, דהיינו התפתח במשך השנים עקב חסכים שונים. ובאופן עקרוני, ADHD אינו מוביל לפיגור שכלי, גם אם הילד צובר פערים בחומר הלימוד, אז יראו חסכים בתחום הלמידה הפורמלית, אך הפוטנציאל השכלי לא יפגע. עם זאת טיפול נכון בהפרעת הקשב והריכוז, כשהיום ידוע ששילוב של טיפול תרופתי עם טיפול התנהגותי הם היעילים ביותר, והילד יכול לתפקד באופן משביע רצון בכיתה, למרות ה- ADHD. ולגבי האבחון, את שואלת אם יש פסיכולוגים קליניים אליהם ניתן לפנות באופן פרטי. יש ויש. אם זאת מהדברים שכתבת נראה כי הילד זקוק לאבחון של פסיכולוג חינוכי (ולא פסיכולוג קליני). פסיכולוג חינוכי מיומן לבדיקת התפקודים והכישורים של הילד הנדרשים ללמידה, כולל האם קיימים ליקויי למידה (ואצל אחוז נכבד מהילדים הסובלים מ- ADHD יש גם ליקויי למידה נוספים). אם זאת מומלץ לפנות לפסיכולוג חינוכי שמיומן גם בבדיקת החלק הרגשי, כדי לעשות אבחנה מבדלת לגבי מקור הקשיים ואיך לטפל בהם. זה בגדול. אם את מעניינת במידע נוסף לגבי פסיכולוגים ואיך ניתן להגיע אליהם, פני אלי במסר אישי.
 

Diana M

New member
גורם מוסמך לעריכת אבחון

פסיכולוג אינו רשאי לקבוע כי קיים פיגור שכלי. הוא יכול לציין כי קיים חשד לפיגור רק השרות מפגר ראשי לקבוע כי מדובר בפיגור. אין קשר בין הפרעת קשב וריכוז (ADHD) לבין פיגור. אם כי ישנם מפגרים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז. לכן אין שום סיבה שאחד יהיה קשור בשני. מה שכן יכול להיות שלא נוצר קשר טוב עם המאבחן, שקיימות בעיות ריגשיות ולכן לא נוצר שיתוף פעולה עם המאבחן ובנוסף לכך הפרעת קשב וריכוז שלא אפשרה מיקוד קשב, והתוצאות בהתאם. אני תומכת ברעיון שהעלית לפנות למאבחן נוסף. אם כי יש לקחת בחשבון כי הילד כבר נחשף לאיבחון וחזרה על אותו איבחון עצמו בהפרשי זמן קצרים בהחלט עלולה להשפיע על תוצאות האיבחון. מי שמבצע איבחונים מסוג זה הם פסיכולוגים חינוכיים ולא קליניים. בהצלחה
 

רוזט

New member
שינוי בתפקוד

דיאנה שלום: לקחתי פעם את הבן לאבחון פרטי, כשהסתיים האבחון שהוא התחלק ל-3 פעמים בזמנים שונים לקחה אותי המאבחנת והראתה כל מיני דברים שהילד לא ידע,התפלאתי מאוד וכעסתי מאוד מאוד על הבן כי הוא כן יודע את השאלות שהיא הראתה לי , כעסתי מאוד וקראתי לו להכנס לחדר, ובנוכחות המבחנת שאלתי אותו את אותם השאלות ש"לא ידע לפני כן"והוא השיב נכונה, בסיכום האבחון ציינה המאבחנת שלידי הוא השיב על כל מיני דברים שכשלא הייתי הוא לא ענה, וזה הפחד שלי , כי כשהוא יכנס לעשות אבחון הוא יכנס לבד ואני בטוחה שהרבה דברים שהוא יודע, בזמן האבחון לא יענה עליהם. מה עושים? תודה
 

Diana M

New member
אבחון

שלום רוזט התופעה שאת מתארת אינה חריגה. זו תופעה מוכרת. הילד לא יוצר קשר תקין עם המאבחן , מסיבות שונות, חלקן תלויות מאבחן חלקן תלויות אישיותו של הילד ומתקבלת תוצאה שאינה משקפת את יכולתו השכלית האמיתית. עושה רושם כי המאבחנת עשתה מאמצים להגיע לילד ולשם כך כנראה גם נפגשה איתו שלוש פעמים, באופן עקרוני ניתן לעשות איבחון זה בפעם אחת. אני מניחה כי על רקע של בעיות קשב וריכוז הוא לא הצליח להתרכז לאורך זמן והיא ניסתה בכל זאת לאפשר לו למצות את מלא יכולתו. לפני שאתם ממשיכים לאבחון נוסף, האם תוכלי לספר מה מטרת האבחון? מדוע בכלל עלה הצורך לערוך אותו ומה הממצאים נועדו להשיג? אני לא ממליצה לרוץ לאיבחון נוסף ללא ברור יסודי של מטרות האיחבון והסיבות בגינן יכולתו לא באה לביטוי באבחון. יתכן ומדובר בבעיה ריגשית הדורשת התייחסות, בעיה של הפרעת קשב וריכוז הדורשת טיפול? בקיצור הממצאים שהתקבלו מלמדים רבות על הילד ומומלץ לעשות בהם שימוש תוך הכרה בכך שהניקוד שהתקבל אינו משקף את יכולתו השכלית בפועל, בגלל הקשיים שמנעו ממנו לתפקד באופן תקין. אם בכל זאת תחליטו ללכת לאיבחון נוסף , ניתן לאפשר לך לשהות יחד איתו ועם המאבחנת בחדר, זה לא נהוג בדרך כלל (את לא ציינת נדמה לי, את גילו של בנך) אך מדי פעם גם זו אפשרות, בעיקר כאשר מדובר בילדים צעירים מאוד. אם תזדקקי להכוון נוסף אל תהססי לשאול. דיאנה
 

רוזט

New member
תגובה לדיאנה

דיאנה שלום:כל פעם שעשו לבן שלי אבחון קבעו שיש לו פיגור קל, כמובן שאני לא מקבלת את זה. לפני שנה בערך נעשה לו אבחון במרכז לאבחון בבאר שבע,ושם לא ידעו להגדיר אותו בין גבולי לפיגור קל,בסוף הלכו על פיגור קל, ואמרו שבעוד שנתיים נחזור לאבחון נוסף כדי לקבוע בוודאות.בנתיים עברה שנה שבה הוא לא למד, כי לא קיבל עזרה מאף אחד, ואני עצמי זהו נגמרתי אין לי כבר כוחות כי עשיתי המון המון.ובכל זאת עדיין יושבת איתו ומסבירה ומלמדת. כעת אסביר למה אני רוצה אבחון שוב.לילד יש יכולות, בבית הוא גיבור עושה דברים ומתנהג רגיל, עושה כל מיני דברים והתחכמויות שבשביל זה צריך להפעיל את הראש, הוא יודע לשחק יפה מאוד בסוני פלייסטיישן, יודע להפעיל מצלמת וידאו, יודע לשקר כשצריך יודע לרמות ולהכחיש, לרוב שם לב שמנסים לעבוד עליו שומר על החפצים האישיים שלו, מתעקש על דברים ויודע מה הוא רוצה,עומד על שלו כשהוא רוצה משהו עד כדי ויכוח,עוקב אחרי תוכניות שאהובות עליו ומבין אותם לפרטי פרטים. ובאופן כללי לעיתים קרובות הוא מתנהג בצורה ש10 מאבחנים לא יגידו שיש לו איזושהי בעייה פשוט מתנהג רגיל, ילד לכל דבר בלי בעיות משמעת או התנהגות.הוא בעל זכרון מצויין גם של פרטים,וגם של מקומות. לעומת יכולתו והתנהגותו בבית בחוץ הוא ההיפך הגמור. הוא בעל ביטחון עצמי נמוך מאוד ודחוי על ידי החברה ולדעתי זו הסיבה לכשלונותיו באיבחונים.
 
למעלה