ממליצה בחום על תכנית השילוב הבטוח
אתם במקרה ממודיעין? (ראיתי שגרים באזור השפלה).
תכנית ה"שילוב הבטוח" קיימת רק באזורים מסויימים בארץ. במודיעין התכנית פועלת כבר מספר שנים.
אנחנו ממודיעין ובני היה בתכנית זו בגן חובה, לפני מספר שנים.
התכנית מאפשרת מעבר קל יותר, מעין מעבר מדורג לשילוב יחידני. משבצים 2- 3 ילדי PDD בגן חובה רגיל, מאגדים את שעות הסייעת של שלושתם (שעות הסיוע שנקבעו בהתאם לרמה שנקבעה בועדת שילוב) כך שיש סייעת אחת לשלושתם לכל שעות הגן (כל השבוע). בנוסף, הילדים מקבלים במסגרת שעות הגן טיפולים - אני חושבת שקיבלו פעמיים בשבוע קלינאית, פעמיים בשבוע מרפאה בעיסוק, הייתה קבוצת מיומנויות חברתיות , טיפול רגשי, פסיכולוגית שעקבה והדריכה את הגננת , הסייעת השניה ואת הסייעת /משלבת. היו פגישות קבועות עם ההורים כמו שנעשות בגן תקשורת. כל הצוות המקצועי של התכנית מטעם אלו"ט ואלו"ט מפקחים על התכנית.
יש לאלו"ט אינטרס שהתכנית תצליח ולכן בוחרים בקפידה את הגנים שבהן התכנית פועלת. בוחרים רק בגנים שבהם הייתה הצלחה קודמת (המשך בגנים מסויימים) או בגנים שבהם הגננת מגלה נכונות ורצון להיכנס (מחייב הרבה לימוד מצד צוות הגן והשקעה).
אמנם זה שילוב מלא בגן חובה רגיל אך יש את כל המעטפת המוכרת והתומכת של גן תקשורת. השנה הזו נותנת שקט נפשי .
חסרונות
1. ילד משולב זכאי לשעות סייעת גם בתקופת חופשות (אם משולב בקייטנה עירונית). מאחר ומאגדים את השעות של 3- 2 ילדים, מבחינת המערכת מוקצות פחות שעות לילדכם. ייתרת השעות הלא מנוצלות עוברת לטובת ילדים אחרים הזקוקים לשעות. אם תזדקקו לסייעת בקייטנה ייאמר לכם שיש לכם X שעות, זה לא יספיק להעסקת סייעת בכל שעות הקייטנה.
2. הסייעת אינה 1:1. היא מחלקת את הקשב שלה על 2-3 ילדים משולבים. אצלינו זה לא היה בעייתי, אולי במצבים מסויימים יכול להיות בעייתי. הם גם בוחרים סייעות עם נסיון.
לסיכום, ממליצה בחום על התכנית.
ממליצה ללכת למפגש הסבר על התכנית. במודיעין בשעתו ניתן היה לקבל מידע והסבר מהאחראית על התכנית בשפ"ח ולאחר מכן קיימו מפגש הסבר להורים.
מבחינת תהליך- בכל מקרה חייבים לעבור ועדת שילוב שקובעת שהילד יכול להכנס למסגרת של שילוב יחידני ובאיזה היקף סיוע. במסגרת ועדת השילוב כבר צריך לומר אם מעוניינים בתכנית זו. הם מבהירים שאם אין מספיק נרשמים לא ניתן יהיה לפתוח את התכנית .