שאלה לגבי שימוש בברצלונה עם סים שנקנה ברומא

שאלה לגבי שימוש בברצלונה עם סים שנקנה ברומא


שלום.

לפני כשנה קניתי ברומא כרטיס סים של חברת LYCAMOBILE.
אני מניח שהדקות שהיו טעונות בכרטיס כבר פגות תוקף.

השאלה - האם ניתן להשתמש בברצלונה בכרטיס הזה ואם אפשר שם לטעון אותו בסכום נוסף
 
כמה אמור לעלות בברצלונה סים לשימוש מקומי?

ותוך כמה זמן מרגע הקניה הוא אמור לעבוד?

אשמח לעזרתכם
 

Ccyclist

Well-known member
לייקה אמורה להיות חברה לשיחות בינ"ל, אז לא יזיק לנסות.

החברה הספציפית הזו שונה מכל חברות הסלולר האחרות באירופה בכך שהיא הכלאה בין חברת סלולר וכרטיס חיוג בינ"ל. לכל חברה אחרת הייתי אומר תעזוב וקנה סים מקומי.
&nbsp
כל עוד ברצלונה נמצאת בספרד ההטענה שם נעשית בקופה בסופרמרקט ויש הטענת מינימום של כ €10, אבל תברר מה שאפשר לברר באתר החברה.
&nbsp
בכל חברה אחרת הסים האיטלקי ייועד לאיטליה ובכל מדינה אחרת באיחוד תחוייב בעלויות נדידה. האיחוד רוצה לבטל את עלויות הנדידה בקרוב אבל זה נגרר כמה שנים (הם היו אמורים לבטל אותן ב2016 אבל חברות הסלולר לחצו) וכרגע הן תחת פיקוח.
 
לפי מה שאני מבין ממה שאתה כותב

אז אני יכול להשתמש עם הסים שקניתי ברומא, בזמן שאני מטייל בברצלונה?!?!
 

Ccyclist

Well-known member
עיינתי באתר לייקה הבריטית, זה יעבוד אבל תשלם יותר.

לפי האתר הבריטי על סים לייקה בריטי בספרד תשלם €0.25 לדקת שיחה מקומית, ו €0.07 להודעה מקומית, וכן €2.03 לדקת שיחה לארץ אז אני מניח שהמחירים עם סים איטלקי יהיו דומים, ולא נראה שיהיה אפשר להוסיף לו קרדיט בסופרים כנהוג בספרד.
&nbsp
אם אתה נוסע לתקופה של פחות משבוע וצריך את הכרטיס ליצירת קשר מקומי זה נסבל.
&nbsp
אם אתה נוסע לשבוע פלוס קנה סים מקומי, לקשר מקומי ואינטרנט אני די ממליץ על אורנג' (בספרדית "אורן", אינני יודע מה הקטלונים עושים עם הG בסוף המילה) שיש לה חבילה של שיחות, טקסטים, וגיגה מידע ב €10 לחודש בערך (Belana) כשהשיחות המקומיות עולות משהו מגוכח כמו סנט לשיחה, אך אינני יודע מה המחירים לארץ.
&nbsp
אם עיקר השיחות יהיו לארץ קנה Lyca או Lebara ספרדיות (שתיהן חבורת דומות המכליאות סלולר ושיחות זולות לחו"ל).
&nbsp
חנויות The Phone House די מומלצות לקניית סימים שאינם של החברות הראשיות, זו חברה שמוכרת את כל הרשתות בחנויויה ואינה מחוייבת לרשת אחת. בסופרים כמו Carrefour או Hipercor וכן בכולבו El Corte inglés דוכני הסלולר ירכזו את כל הרשתות הראשיות ביחד ויתכן שהם ימכרו את הרשתות המשניות שם, אך לפעמים העובדים מייצגים כל אחד חברה ספציפית.
&nbsp
יש חנויות סלולר עצמאיות קטנות אבל קשה יותר למצוא אותן ולפעמים זה עיסוק שמתאים לבני דודנו...
 

Ccyclist

Well-known member
תגגל את The phone house, Barcelona כדי למצוא אותם מראש.

בספרד בדרך כלל הWifi במלון הוא בחינם אבל למקרה שתיפול על מקום שדורש סכומים מופקעים (קרה לי דווקא באיטליה, מחירים של לפני עשור ל24 שעות, בסוף קניתי סים מקומי של החברה היחידה שנקלטה בחדר והשתמשתי במידע סלולרי) תמיד עדיף לגגל מידע מראש במקום לקושש דקות אינטרנט חינם בלובי.
&nbsp
כמו כן - במבנים ישנים לפעמים קולטים רק רשת אחת או שתיים באיכות מלאה. תגיע למלון קודם, תנסה להתחבר ידנית עם הסים הרגיל שלך ותראה לאיזו רשת יש את האות החזק ביותר, ורק אז תלך לחנות. Lyca ו Lebara הן מפעילות וירטואליות אז צריך לברר עם המוכר בחנות העצמאית או בPhone house על אילו רשתות אמיתיות (Orange, Vodafone, Movistar וכו') הן פועלות.
 
אני רק צריך אינטרנט לטיולים בחוץ

חשוב לי לא להתכסק בזה יותר מדי, אלא פשוט לקנות סים, דקות ולטייל. כלומר, שזה יופעל כמה שיותר מהר
 

Ccyclist

Well-known member
ב Phone house יתנו לך את הסים על המקום.

היתרון הוא כל החברות ברשת אחת עם מספר סניפים בברצלונה (וסניפים אחרים בכל רחבי ספרד, צרפת, ובריטניה) שמשווה את כל הרשתות בלי מחוייבות לאף אחת מהן (בניגוד לחנות ששייכת לרשת ספציפית). אם אתה יכול להסתדר בספרדית הנה השוואת המחירים באתרם:
&nbsp
http://www.phonehouse.es/movil/comparativa-tarifas-movil.html
&nbsp
את הגדרת המידע והדקות אפשר לעשות בקלות בלי יותר מדי ספרדית, בחר ב Sin permanencia שזה "ללא קביעות".
 
בדקתי באורנג. אין להם חבילות כאלה

אני לקוח של אורנג והם די יקרים בשימוש הטלפון בחו"ל.

אני טס ל 5 ימים נטו. לא מחפש לעשות שיחות לארץ וגם לא שיחות מקומיות. רק צריך פחות מחצי ג'יגה לשימוש יום יומי.

לאחר מכן אני טס ליום שלם לרומא - אז אם הסים הספרדי יהיה רלוונטי גם שם (לאינטרנט בלבד), מה טוב. אם לא, לא אשקיע כסף נוסף לצורך זה.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לאורנג' ספרד. יש חברה לגלישה בלבד

אם אפשר להסתדר על הויפי של המלון אל תטרח אבל אם אתה רוצה לגלוש כשאתה ברחוב ולהשתמש באפליקציות ניווט / מידע וכו' כשאינך במלון ישנה חברה שטובה בעיקר לגלישה, יתכן שזו Youigo אבל ב phone house ימליצו לך על החברה הנכונה למידע בלבד כי היכולת להשוות את כל החברות היא היתרון הייחודי שלהם.
&nbsp
אם אתה ממשיך לאיטליה תשתמש בשרידי המידע שיש על הסים האיטלקי. לצערי אירופה אינה שוק אחיד כמו ארה"ב אלא מדינות נפרדות וחברות נפרדות הרשומות בכל מדינה ומדינה.
 
לא מבין ספרדית. אני מניח שחברת p.h נמצאת בכל מקום

כלומר, אפשר לקנות סים שלהם בסופר מרקט הקרוב, או שצריך לנסוע/להזמין במיוחד?
 

Ccyclist

Well-known member
p.h. מוכרת סימים של כל החברות השונות

זו לא רשת סלולרית ספציפית אלא חנות שהקטע שלה הוא למכור את הסימים של כל הרשתות ולהשוות מחירים ביניהן.
&nbsp
אתה בא לשם, אומר שאתה רוצה כרטיס נטען (prepago בספרדית, אינני יודע מה המושג הקטלאני, המקבילה באנגלית היא pay as you go) עם כמה מידע וכמה שיחות שאתה צריך (בימינו ניתן לטעון מראש סכום ולהעביר אותו לכמות מידע מסויימת שתקפה לחודש ע"י טקסט או אפליקציה - כך קונים מספר גיגה בסכומים נמוכים) והמוכר משווה לך את כל החברות הסלולריות הפועלות בספרד ומציע לך 2-3 חברות שונות שמתאימות לצרכים שהגדרת.
&nbsp
ההשוואה הזו וחוסר המחויבות לרשת ספציפית היא הסיבה שאני ממליץ עליהם לסימים מקומיים בספרד, צרפת, בריטניה וכל מדינה אירופאית אחרת בה הם קיימים.
 
למעלה