שאלה לגבי שלט על המסלול

  • פותח הנושא ny22
  • פורסם בתאריך

ny22

New member
מנהל
שאלה לגבי שלט על המסלול

ראיתי תמונה שבה כתוב 2642M (של צלם בשם Kobi Ben Navi),
הבנתי שזה אורך המסלול (מסלול 30),
אבל אני תוהה - למה צריך שלט כזה על המסלול?
כלומר, זה לא מידע שהטייסים יודעים לפני שהם ממריאים?

ועוד שאלה - יש בקידמת התמונה שלט שכתוב עליו:
T3 K SKF
מה המשמעות שלו? כלומר, איזה מידע הוא נותן?

תודה וחג שמח


 

LLEM

New member
תשובות

כמובן שטייסים יודעים מה אורך המסלול, אבל המטרה של השלט היא להנגיש את המידע בצורה מהירה במקום הצורך לפשפש בדפי המידע ולבדוק. אגב, שלט כזה בד"כ לא מופיע בתחילת מסלול, אלא דווקא בכניסה למסלול ממקום שבו המרחק להמראה הינו קצר יותר מאורך המסלול המלא. בקיצור, השלט מזהיר את הטייס או נותן לו מידע מהיר.

באופן כללי, שלטים מחולקים לכמה קטגוריות. הנה כמה:
רקע צהוב (כיתוב שחור) - מידע והכוונה.
רקע שחור (כיתוב צהוב) - מיקום נוכחי.
רקע אדום (כיתוב לבן) - אזהרה לקראת כניסה למסלול או אזור רגיש.

T3 - השלט הזה קצת הפתיע אותי, כי הרי אין מסלול המראה כזה, אבל מדובר במסלול הסעה קצרצר ("מחבר"), שמשמש כנתיב פינוי מהיר של מסלול נחיתה, ולכן מבחינה תעבורתית הוא "חלק" מהמסלול. השלט מזהיר מפני כניסה אליו.
K - השלט אומר שאתה נמצא על מסלול הסעה K
SKF - השלטים הכחולים בנתב"ג מסמנים בין היתר את המיקום של ה-"Stop Bar". מדובר במנורות קטנות שנמצאות על מסלול ההסעה, מזהירות מפני כניסה למסלול ונשלטות ממגדל הפיקוח. ה-S זה קיצור של "Stop Bar" וה-KF אומר שהוא ממוקם בצומת של מסלול ההסעה K עם המחבר F. יש לא מעט כאלה בנתב"ג, ומגדל הפיקוח משתמש בהם כדי לעצור מטוסים לפני מסלול.
 

ny22

New member
מנהל
המון המון תודה על התשובות LLEM
(+שאלה על ה-SKF)

תמיד כיף לקרוא את התשובות שלך!

&nbsp
לגבי ה-SKF, הכוונה באורות שמגדל הפיקוח מכבה/מדליק אותם וככה הטייס יודע אם הוא יכול להיכנס למסלול?
&nbsp
תודה
 

LLEM

New member
אכן כן

כמו רמזור על הכביש.
SKF זה רק הכינוי של ה-Stop Bar הספציפי בתמונה.
כמובן שזה לא מחליף את ההוראות של המגדל.
 

ny22

New member
מנהל
שוב תודה!! אז איך זה משתלב?

כלומר, בשביל מה צריך את זה אם יש הוראות ממגדל הפיקוח?
ובמקרה שיש חוסר התאמה, למי הטייסים מקשיבים?
&nbsp
תודה רבה!
 

LLEM

New member
הכל זה עניין של בטיחות

בכל העולם יש בעיה רצינית של חדירות לא מבוקרות לאזורים רגישים כמו מסלול פעיל, וגם אם הוא לא פעיל. זה נקרא "Runway Incursion".
ה-"Stop Bar" הזה נועד למזער את הסיכוי שזה יקרה. הגיוני, לא?
אם יש חוסר התאמה, מספיק "לא" אחד ואתה לא חוצה. שוב - בטיחות. מותר לחצות רק אם יש אישור מהמגדל יחד עם Stop Bar כבוי. בכל מקרה אחר, גם אם המגדל מרשה וה-Stop Bar דלוק, לא חוצים. מבקשים מהמגדל לכבות.
 

ny22

New member
מנהל
המון המון תודה על התשובה!

כיף ללמוד מהתשובות שלך!
 
למעלה