שאלה לגבי תאורת סצינות גדולות

preacher

New member
שאלה לגבי תאורת סצינות גדולות

קורה לי שאני מנסה לבנות במקס סצינות עם רקע גדול (נאמר, הרים במרחק, או עיר ברקע) אבל שהסצינה עצמה צריכה להתמקד על דמות אחת קטנה (יחסית לכלל הסצינה). אם אני רוצה שהדמות תטיל צל תמיד יש לי בעיה. צל ב-SHADOW MAP יצא מטושטש מדי מקרוב אם הוא על כל הסצינה. צל ב-RAYTRACE על כל הסצינה מעלה את זמן הרינדור בצורה מטורפת. אור כיווני רק על האזור של הדמות יוצר הבדלי תאורה בין יתר הסצינה לאזור של הדמות. מה הדרך הכי טובה לעשות את זה?
 

eldarinn

New member
המפתח לבעייה

נעוץ בשימוש נכון בתאורה, במיוחד בסצינות שאתה מנסה ליצור, שצריכות להיות בעלות ערך ריאליסטי. שתי עצות עיקריות: 1. לא משנה באיזו תכנה אתה משתמש, רק מקור אור אחד בכל הסצנה צריך להיות מוגדר עם צל. כל היתר צריכים להיות מקורות אור בלבד. צל כפול הוא מאפיין של "אולפן" בד"כ. 2. יש מדריך לתאורה נכונה שיוכל לתת לך קצת יותר כלים להתמודד עם הבעיה בהיבט הטכני. זה קישור ש EJAY הביא והוא בטאגליינס ונדמה לי שגם בקישורים.
 

ejay

New member
במקרים כאלה, הפתרון היעיל ביותר הוא

שימוש במספר מוקדי תאורה שונים לאובייקטים הראשיים ולרקע. אני מבין שניסית, אבל זה יצר הבדלי תאורה- כדי להפטר מהם נסה להשתמש באפשרות ה exclude/include של האורות השונים- כך שהאור שמכוון אל הדמות, למשל, יאיר רק אותה ויטיל צללים רק ממנה, ולעומתו האור שמכוון אל הרקע יאיר רק אותו. זה דורש קצת עבודה, אבל התוצאה יכולה להיות אמינה. ולגבי shadow map מטושטש- תגדיל בצורה משמעותית את גודל המפה, והבעיה תפתר. זה פתרון פשוט יותר מהקודם, אבל הוא תלוי בכמות הזכרון שיש לך. אני מעולם לא ניסיתי את זה- אבל אני חושב שניתן לשנות את הפרמטר הזה לאורך הזמן, כך שכשהמצלמה רחוקה הוא יהיה נמוך, וככל שהיא תתקרב הוא יגדל ויתן צללים מדוייקים יותר.
 
למעלה