בכל מקרה,הצלילים שמסומנים על החמשות
מחולקות לכמה קבוצות,שלהן תתי קבוצות:
קול נשי גבוה - סופרן
קול נשי נמוך - אלט(בהמשך קראו לזה מצו - סופרן)
קול גברי גבוה - טנור
קול גברי נמוך - בס
לאלה יש תתי קבוצות הידועות כיום - קול נשי נמוך עוד יותר מהאלט וגבוה מהטנור - קונטראלטו
קול גברי גבוה מהבס ונמוך מהטנור - באריטון
השימוש בחמשות נועד לתת מידה זו של חלוקה בצורת תוים:
במפתח סול - הדו המוכר לכל אחד(הדו מתחת לחמשה הראשונה עם הקו שעובר בו) - הוא דו אלט
אוקטבה מעליו הדו הוא סופרן,אוקטבה מתחתיו זה טנור ואוקטבה מתחת לטנור זה יהיה דו בס.
המוצא של המוזיקה,הסולם - ובו מה שקרוי הטוניקה,במקרה שלנו עם ההתעסקות בדו זה יכול להיות דו מינורי,מז'ורי מוקטן ומוגדל.
לכל צליל יש את השייכות שלו בקבוצות הסולמות בעלי הערכים הידועים שציינתי למעלה,וכל אלה נכתבים בחמשה ומנוגנים במפתח סול או במפתח פה או לא בזה ולא בזה בהתאם למוסכם למיקום הגובה שלהם על כליי הנגינה השונים.
- חשוב - חשוב - חשוב
אנא קח את דברי בערבון מוגבל,המידע כאן אמור להיות בסיסי,אך אני מעולם לא למדתי את הבסיס ולכן כל הנאמר כאן נלקח מניסיוני הפרטי ויש לתת את הדעת שאולי הדברים לא מדויקים או לא נכונים כלל.למיטב ידעתי וניסיוני במוזיקה ופסנתר מובא כאן מה שלמדתי,אם מישהו רוצה לתקן - הוא מוזמן.