שאלה לדיון!!!

שאלה לדיון!!!

מי לפי דעתכם המלחין שהכי הרבה תרם או השפיע על המוסיקה מתחילתה ועד היום??? גל
 
איש לרוחי

בטח כולם ייכתבו ששופן.... האמת היא שהמוסיקה של באך כל כך עשירה ויש בא אלמנטים שבאים הרבה יותר מאוחר(כמו אלמנטיים רומנטיים) ובנוגע לשופן מלחין ענק לתקופתו-תרם הרבה מאוד אבל קשה להשוות את תרומתו לתרומה של באך... גל ונאשים תשתתפו פה בדיון חשוב להחיות את הפורום הזה כל כמה זמן :)
 
נקודה למחשבה

למעשה, אם חושבים על זה, המלחינים שהכי השפיעו הם המודרנים והאקספרסיוניסטים למיניהם. בעיקר דביסי, שנברג, פרוקופייב... הם הכי השפיעו מהבחינה שהם שברו את כל הכללים שהוצבו לפניהם ע"י מלחינים אחרים, בעיקר באך ותורת הפסנתר המושווה, והמוזיקה כפי שהיא היום נתפשת ע"י מה שהם (המודרנים) עשו. סתם נקודה למחשבה... ומה קרה לפורום מת פתאום...?
 

WhiteNight

New member
ובכן...

לדעתי(המאוד הענייה) בנושא זה, התואר צריך להינתן ללודויג ואן בטהובן , מכיון שהוא זה שהיה לו את האומץ להיות גמיש בתקופה הקלאסית. למשל- הוסיף פרק לסמפוניה: הסמפוניה השישית היא בעלת חמישה פרקים בניגוד לנהוג באותה תקופה - 4 פרקים לסמפוניה. וחוץ מזה, אני חושבת שהוא ידע לבטא את הרגשות שלו טוב מאוד ביצירות שלו, ואת זה ממש אפשר לראות כמעט בכל דבר שהוא הלחין. למשל -את "הגורל"-הסימפוניה החמישית - חיבר לאחר שהתחרש. הוא נהג לפי איך שהרגיש, למרות שהיה כבול בנורמות של אותה תקופה, והצליח להעביר את זה הלאה. היה לו חלק מאוד חשוב במעבר לתקופה הרומנטית.
 
לדעתי...

בטהובן תרם רבות למעבר מהקלאסיקה לרומנטיקה, וכן סלל את הדרך להבעת רגשות במוזיקה. אבל מבחינה בסיסית, כלומר של חוקי המוזיקה, המבנה, ה"מוזיקליות" נקרא לזה, של המוזיקה, אני נשאר בדעה שבאך תרם הכי הרבה. הפסנתר המושווה שלו הוא הבסיס לכל יצירות המקלדת שבאו אחריו. גם מוצארט וגם בטהובן היו ידועים בהערצתם לפסנתר המושווה. גם שופן וליסט הירבו לנגן אותם, את הקונצ´רטי שלו לשני פסנתרים הם ניגנו ביחד פעם אחת. מבחינה היסטוריה כללית של המוזיקה, באך השפיע הכי הרבה. מבחינת מלחין של סיום תקופה, לכל תקופה יש את שלה. למרות שבאך גם סימל את סיום הבארוק.
 

זליל

New member
לדעתי באך הוא אכן הכי משפיע

כל מלחין למד מבאך בטהובן ומוצארט כל הבסיס שלהם לקוח מבאך שופן למד המון באך בהיותו צעיר ולאט לאט בעצם מכל תקופה התפתח סגנון חדש אבל הבסיס הוא באך
 
באך השפיע הרבה, אבל נדמה לי שבטהובן

השפיע יותר. ההערצה איליו והצל שלו פשוט היו במעמד של אלוהי המוסיקה במשך 100 השנה החשובות שבאו אחריו. באך לעומתו היה קצת נשכח. ובכלל, בטהובן הניח יסודות יותר מבאך מפני שבאך סים תקופה. בטהובן התחיל אותה. הסונטות שלו כתובות לפסנתר. הסמפוניות שלו לתזמורת. מבינים למה אני מתכוון? ובל נשכח את מוצארט שגם אותו כל גדולי המוזיקה שבאו אחריו הכירו והעריצו (ושאף הוא היה חצוף מרדן וחדשן) מה שכן, כמו שהולכים כאן בדיון קדימה, לתקופה הבאה של שבירת החוקים, אפשר ללכת גם אחורה, שהרי גם באך למשל העריץ את קודמיו כגון פרסקובלדי, שהיה לו תפקיד חשוב ביותר בהיסטוריה של המוזיקה, או בוקסטהודה אמן העוגב, או מונטיוורדי והאופרות הראשונות - ודאי וודאי נקודת ציון אדירה בתולדות המוזיקה. בקיצור היו הרבה, אבל איך שאני רואה את זה, בטהובן היה שם הדומיננטי ביותר בתקופות הקריטיות של הקלאסיקה והרומנטיקה
 

dark eyes

New member
כל מלחין

תרם רבות למוזיקה ולהתפתחותה. אך ידוע שבאך זה הוא שהביא את הפסנתר את הנגינה לשלב אחר הוא אם אני לא טועה ממש הראשון לכתוב תווים לפסנתר ולהפוך אותו לעניין הכלל
.
 
זה ישמע קטנוני משהו, אבל...

בתקופה של באך רק התחילו לפתח את הפסנתר (כריסטופורי, הזכור לטובה:) את יצירותיו למקלדת הוא כתב לצ´מבלו (הפסנתר המושווה, למשל, או וריאציות גולדברג) ועוגב, ולפעמים גם קלוויצ´ן. יש סיפור, שבאך בסוף חייו ניגן פעם אחת על פסנתר, שהיה אז שונה מאוד מהיום. לפי מה שאני שמעתי מהסיפור הזה, הוא לא התלהב במיוחד מהכלי (!) למרות שקרל פיליפ עמנואל באך, בנו, הלחין מספר יצירות לפסנתר, ולמעשה היה בין הראשונים שהלחינו יצירות במיוחד בשביל הפסנתר.
 
באך דווקא פגש את הפסנתר פעמיים

פעם ראשונה בחיתוליו, והוא אכן לא התלהב. פעם שניה סמוך למותו ואז כבר דעתו היתה חיובית יותר. מצד שני כמו שאומרים המקטרגים - זה היה הפסנתר של המלך ואולי באך לא ממש היה מסוגל להביע דעה שלילית במעמד המדובר. בכל אופן, באך ממש לא היה הראשון שכתב תווים של ממש למקלדת. עשו את זה כבר הרבה לפניו. וירטואוזים ומלחינים רבים וטובים. ביניהם אלו שכבר הזכרתי לעיל ושהשפיעו על באך. ושוב, עם כל הערכתי והערצתי לתרומתו מקוריותו וגאוניותו, אני עדיין סבור שלבטהובן היתה יותר השפעה דרמטית, ובאשר לסגנון אישי מאוד לכלי מקלדת, את זה יש גם לשופן או דביסי. הנקודה היא שוב - באך סגר תקופה ונעלם. בטהובן פרץ דלתות והטיל חיתתו על כל אלו שבאו בעשרות השנים החשובות של הפסנתר והמוזיקה הסמפונית והקאמרית לאותם הרכבים ובאותו סגנון שהתקיימו בימי חייו ולאחריהם
 
בטהובן...

ברוב ההודעות שניכתבו פה נאמר שבטהובן היה אחד המלחינים החשובים ביותר. ואכן כך היה...אבל צויין שהוא מהיחידים שחידש וקידם ופרץ גבולות אבל זה לא נכון להגיד זאת כיוון שבכל תקופה היה את המלחין שלמעשה גישר בין שתי תקופות שונות... ובכל זאת אני נאמנה לדעתי שבאך הוא האחד והיחיד ואף אחד בכל מקום בעולם יוכל להתחרות עם הגאוניות של באך... גל
 

meraf

New member
אני חושבת ש...

לדעתי לא ניתן להצביע על מלחין אחד שהשפיע. לכל תקופה יש את קבוצת המלחינים שלה, שהובילו וחידשו...
 
למעלה