שאלה לדיון

SoulDancer

New member
שאלה לדיון

העליתי אותה גם בפני החניכים שלי, הייתי שמחה לתגובות נוספות.. דיסטנס מדריך-חניך, כן או לא? <ולמה> שבת שלום
 
אממ..

אני חושבת שצריך להיות טיפה מרחק- לא להפגש אחרי בצפר ביחד לקניון.. אבל שלא יהיה יותר מידיי דיסטנס. בסך הכול- כולנו בני אדם.
 
כן

בטח שכן.. ברור..חייב להיות דיסטנס.. בכל זאת מדריך לא יכול לקלל ליד החניך.. ומדריך גם לא יספר לחניך שלו מה הוא עושה אחר הצהריים ועם מי.. חייב להיות גבול כלשהו..
 

cenas girl

New member
אין פה שאלה אפילו.

דיסטנס, בין בוגר בכלל ומדריך בפרט לחניך, הוא לא רק חשוב, אלא הדבר הכי בסיסי שקיים לדעתי. אני יודעת שקיימת איזשהי צביעות וסתירה גדולה, כי בכל זאת גם לבוגרים יש חיים ולא כולנו טלית שכולה תכלת, אבל יש דברים שחניכים לא צריכים לדעת. חניך שלי בא לסניף כדי לעבור פעולה מסויימת בנושא מסויים, התפקיד של המדריך הוא להקנות לו ערכים וגם לגרום לו להנות, אבל זה נורא חשוב שיהיה את המרחק הזה, כי אז המדריך כבר לא נחשב סמכות, החניך לא מקשיב לו ברגע שהוא מרגיש "חשוב" כי המדריך שלו סיפר לו כמה דברים מהחיים שלו. מצד שני, מדריך באיזשהו מקום ברגע שהוא נהיה קצת יותר מדי סמכותי- ההנאה יורדת והפעולה לא עוברת כמו שצריך, אני חושבת שצריך למצוא את האיזון, לעשות מה שנראה לכם הגיוני (המדריכים), לשתף/לא לשתף וזה הכל
.
 

anat135

New member
כן אפילו עם הוא קטן--

היה לי יומולדת לפני משהו כמו 3 חודשים, בתחילת השנה, וחניכות שלי פשוט הגיעו אלי הבייתה עם בלונים והכל ומה אתה יכול להגיד? איזה חמודות.. אבל הם לא! זה באמת כבר.. חגגו לי יומולדת בפעולה שלפני, אז לבוא הבייתה??.... זה נשמע נורא אכזרי, אבל מסנגר של מדריכים, וטלפונים שלנו ולא להפסיק לצלצל... זה נראה לי מוגזם מאוד!! ואזס עשינו להם פעולה על זה, והם לא השתכנעו, ואז קרה מה שקרה, והחלטנו לבצע צעד יותר אכזרי, וזהו זה נפסק. צריך להיות, תמיד צריך להיות.
 
בהחלט סוגיה מעניינת ../images/Emo69.gif

את האמת. בתור אחת החניכות היחידות בפורום אני יכולה להגיד לכם מה קורה מהצד השני, של החניכים כלפי המדריכים. anat135 סיפרה על חניכים שהגיעו אליה עד הבית כדי לברך אותה ולתת לה בלונים. העניין הוא, שאני לא חושבת שהן רואות בה מדריכה, כשהן באות אליה הביתה, אלא יותר אדם, מכר, שכמו שהן רגילות לעשות את זה לכל אדם אחר הן באות אליה ונותנות לה בלונים. תתקני אותי אם אני טועה. איך אתם מגדירים דיסטאנס בין החניכים? שיחות אייסיקיו שהן לא קשורות למכבי? אני חושבת שיש גבול אמנם, נכון, אבל אם יהיה דיסטאנס 'נוקשה' בין חניך למדריך תיווצר הרגשה נורא קרה בין החניך למדריך וזה יכול להיות גרוע יותר מאשר שחניך ומדריך ישוחחו על הא ודא באייסיקיו
. מעבר לעניין ההדרכה, המדריכים, אולי רק ביישוב שלנו? (אבל אני מניחה שלא) נורא קרובים אלינו ממילא. אנחנו חיים ביישוב קטן, לכל אחד יש קשר כלשהו לאחר, וקשה מאוד לשמור על יחסי מורה-תלמיד (וסליחה על ההשוואה) ביני לבין המדריכה שלי. מקווה שהצלחתי להעביר מה שאני חושבת לגבי זה
.
 

anat135

New member
אז זהו.. שלא.\

אני לא רוצה לפרט כ"כ. כי הם יכולות להגיע לכאן, אבל הם מצלצלות אלי, ובאות אלי הבייתה בשביל שהיחס שלי יהיה מועדף אליהם... אני מעדיפה לא לפרט כי באמת הם יכולות להגיע לפורום.. מקווה שהבנתם...
 

anat135

New member
אני חושבת =---

שזה נחמד, זה מעלה את הקרבה לחניכים מהמצב של בואו אני אעביר לכם פעולה ולכו. זה יותר באמת להעמק בהם, ושיראו במכבי עוד אוזן קשבת.וזה ככה. השאלה איפה הגבול. כל מדריך צריך להעביר לדעתי את המקום איפה הגבול. כי זה באמת חשוב, זה לא יכול להיות משהו קבוע אצל כולם אפילו לא באותה שכבה, כי יש מדריכים שאיך נקרא לזה (לא יודעת אם זה נכון) "יש להם יותר חיים?"וזהו. אין לי יותר מה להוסיף...
...
 

SoulDancer

New member
איך שאני רואה את זה...

אני בכיתה י', מדריכה ח'. באופן טבעי הדיסטאנס כבר לא משו, כי שנתיים פער זה מעט. יש לי את האיסי והמסנ' של כמעט כל החניכים שלי, ואנחנו מדברים חופשי-עליהם, לא עליי. יש לי חניכה אחת ספיציפית שיוצא לי להיות איתה בקשר יותר הדוק, והיא יודעת גם דברים עליי, אבל איך שהבנו שאניעומדת להדריך הגדרנו את ההבדל בין מכבי ליום יום. במכבי אני מדריכה, מחוץ אני חברה. מה שעוד, איזה 5 חניכות שלי רוקדות איתי בלהקה, מה שגם צמצם דיסטאנס, אבל אותו סיפור. <מסקנה מכל הסיפור הזה...> אפשר שלא יהיה דיסטאנס ענקי ומגעיל, אבל שיודעים מתי זה ככה ומתי זה ככה.
 

ver ver

New member
מה זה צבא..?

לא דיסטנס, אבל מרחק מוסרי לפחות כן צריך להיות. לא תעשן ליד חניך שלך, לא תזמין אותו לסיגריה.. אבל לצחוק איתו ולדבר איתו סתם באמצע הרחוב אפשרי ורצוי ביותר.. הוא צריך לדעת שגם בזמנך הפנוי אתה שם בשבילו! בשביל זה אתה המדריך שלו!!
 

idanshaf2

New member
כן אבל....

לא הייתי קורא לזה ממש דיסטנס כמו שיש בצבא... הרי אנחנו בתנועת נוער ואחרי הכל גם המדריכים וגם החניכים הם בני נוער וילדים... אני אישית חושב שכשיש קשר טוב בין המדריכים לחניכים אז הפעולות עובורת כמו שצריך והקבוצה מתנהלת טוב... והרי אין מה לעשות בסופו של דבר נוצר קשר.. אז נכון אני לא מצפה ואני גם לא חושב שזה נכון שיהיה קשר שהוא ממש של חברות (אלא אם כן זה ככה עם אחד או שניים במקרים חריגים) כי בסופו של דבר המדריך הוא גם סמכות וכדי לשמור על הסמכות צריך לשמור על טיפה של ריחוק... אז לסיכום... אני אישית חושב שצריך שיהיה קשר שהוא מעבר לפעולות בין המדריכים לחניכים אבל כמו שרובכם אמרתם צריך שיהיה גם גבול מסוים..
 
אם כבר, אז באמת תהיתי בשאלה...

איך יתנהלו פעולות טוב יותר - אם המדריך יהיה בקשר קרוב וטוב לחניך או בקשר רחוק וסמכותי כלפי החניך? כמובן, ברור לי שנמצאת הדרך באמצע ובכל זאת, קצת קשה לי לענות על השאלה הזאת בתור חניכה.
 

idanshaf2

New member
לפי עניות דעתי

תפקידו של המדריך הוא להיות בקשר טוב עם החניכים כי הוא למעשה עוד דמות בחיים שלהם שאליו הם יכולים לפנות לעזרה או לתמיכה.. אז אם לא יהיה להם קשר טוב זה יפגע בתפקידו... אבל קשר טוב זה לא אומר לצאת לקניון ביחד אחה"צ אלא שהמדריך ידבר עם החניכים בגובה העיניים ושהחניכים ירגישו שהם יכולים לפנות אליו בכל בעיה... או לאו דווקא בעיה...
 
אם ככה, איך זה ישפיע על הפעולות?

הרי אם המדריך ייצור קשר טוב עם החניך, זה יכול להשפיע על הפעולות לרעה -החניך יריגש חופשי יותר לעשות 'מה בראש שלו'.
 

cenas girl

New member
זה לא ככה..

לא הכל שחור או לבן, יש גם אפור. מדריך יכול להיות אחלה עם החניכים, להתעניין במצב שלהם בחיים, לא להיות אטום ורק להעביר פעולות, כי בכל זאת אלה ילדים/נוער חיים ונושמים, עם כל הבעיות האכזות והשמחות בחיים שלהם.. אנחנו לא בבצפר ואין שום סיבה שלא נדבר אחד עם השני מחוץ לפעולה, אבל לא לערב דברים מהחיים של המדריך-אם כבר, רק של החניך. בכל זאת אני אביא דוגמא של בצפר: מורה שלי בחיים לא תגיד לי שאתמול היא רבה עם בעלה, אבל אני בהחלט יכולה לספר לה על ריב עם ההורים או משהו בסגנון כדי שתעזור לי או תקשיב לי.
 
למעלה