שאלה להורים המשלבים

SMADAR55

New member
שאלה להורים המשלבים

בני בשילוב יחידני כתה ג'.
מידי שנה עוברים ועדת שילוב שבה נקבעת זכאתו לשילוב יחידני, רמת התפקוד ושעות נוספות (טיפול רגשי/ קבוצת מיומנויות חברתיות/ הוראה מתקנת).
מידי שנה אני מקבלת מכתב רשמי שהתקיימה ועדת שילוב ונקבעה זכאותו לשילוב ללא פירוט סופי של ההחלטות.
ידוע לי שאמורים לקבל מכתב סופי לגבי השעות שאושרו . אני אף פעם לא קיבלתי מכתב כזה. חייבת לציין כי עד כה תמיד מקבלת את מה שסוכם בעל פה במסגרת הועדה
האם אתם מקבלים מכתב רשמי מפורט? אם כן, מי הגורם ששולח - האם המתי"א או בית הספר? מתי בערך נשלח המכתב?
 

רואה 6 6

New member
אני משלבת כבר שנה שלישית

ושום מכתב לא קיבלתי.

מעולם.

נאדה.

אבל הסתפקתי בהודעות בעל פה שאושר כך וכך כי תמיד נהגו בדיוק לפי ה"כך וכך".
 

SMADAR55

New member
כשבני היה בכתה א' הגשתי בקשה לתוספת שעות סייעת.

הוא עד כה קיבל בכל שנה 24 שעות שבועיות (מינימום השעות ברמת התפקוד שנקבעה לו).
לא הייתה לי שום אסמכתא כתובה מה נקבע לו. גם תשובה כתובה לבקשת התוספת לא קיבלתי (רק בעל פה).
 

רואה 6 6

New member
כן,אבל אם הם מתנהגים כפי שמוצהר

זה יהיה כך עד סוף השנה.
בכולופן,לא מכירה מי שקיבל אפילו סיכומים של ישיבות ועדות השמה/שילוב.
 

SMADAR55

New member
סיכומים אני מקבלת. את הפרוטוקול לא מקבלת.

בפעם האחרונה הבטיחו לשלוח ולא שלחו.
זה לא היה לי כנראה מספיק חשוב להילחם על זה ולהמשיך ולדרוש. אני מניחה שאם אדרוש אקבל.
 

רואה 6 6

New member
פייר, להגיד לך,

לא אכפת לי שאין מכתבים. גם ככה צריך לרוץ אחריהם כדי לקבל איזו תשובה למשהו אז אם היא נמסרת בעל פה...
ם זה רע,מכתב רק יעשה אותה רע יותר ואם זה טוב,מה זה משנה...?
 

TikvaBonneh

New member
יש הורים שמעדיפים את הודאות של תשובה בכתב

כי הם מגייסים סייעת ומסכמים איתה מספר שעות לפי התשובה הזו.
 

asa112

New member
לבן שלי השנה שינו רמת תפקוד

ובועדת השילוב לא היה ברור שזה יקרה.

לא קיבלתי שום הודעה, גיליתי את זה רק כאשר לסייעת בבית ספר אמרו, שהיא צריכה לעבוד 16 שעות בשבוע, ולא 24, כמו שהיא התכוונה לדווח.
הגשתי בקשה למתי"א, אז הם התקשרו ואמרו, שיש לו תוספת שעות , ויוצא ביחד 24 שעות, כמו שהיה קודם.
ושוב אין שום מסמך כתוב.
 

Anat Shemer

New member
בעיני זו דווקא

בעיה, או פוטנציאל לבעיה עתידית שאין סיכום כתוב. בוודאי שזו התנהלות לא תקינה, מכיוון שמצהירים ש"תקבלו סיכום כתוב" ולא עושים את זה. אני לא חושבת שכדאי לצת למלחמות כדי לקבל סיכום בכתב, מכיוון שיש להורים מספיק מלחמות מול המערכת וגם אין צורך "להציק" ולצבור טינה - במיוחד מכיוון שמה שסוכם בעל פה מיושם בפועל.
אבל אני חושבת שההורים צריכים למצוא דרך לתעד את הסיכום, כך שאם יקרה בעתיד מצב של צורך בתיעוד הזה הוא יהיה בידם. אני בטוחה שאפשר לעשות את זה בעזרת הטכנולוגיה המתוחכמת ומהירה שיש היום ובצורה נעימה ולא מציקה. למשל, תוך כדי הישיבה לכתוב על הסמרטפון את הסיכום ולשאול "אז הסיכום שלנו הוא X? הנה, כתבתי את זה כאן לעצמי - אם זה מקובל עליך אשמח לשלוח לך במייל" ואז יהיה להורים תיעוד שנשלח למערכת אי-מייל שהתוכן שלו הוא "כפי שסיכמנו בישיבה בתאריך X, אושרו לביתי X שעות...".
אני מניחה שיש עוד אפשרויות דומות לזו (אין לי סמרטפון, אז אני לא ממש ערה לכל האפשרויות...).
 

SMADAR55

New member
ועדת השילוב היא בראשות מנהלת בית הספר. מעבר

להחלטת הועדה על רמת התפקוד של הילד (שלמיטב הבנתי המתי"א לא יכולים לערער עליה אלא יכולים רק להחליט על חלוקת מינימום / מכסימום בטווח התפקוד ) יש את הסוגיה של כל השעות הנוספות במסגרת הסל בבית הספר- במקרים אלו כנראה שהועדה אינה הסמכות הסופית להחלטה.
לדוגמא- בשנה שעברה הועדה החליטה כי הבן שלי יקבל הוראה מתקנת. בסופו של דבר גורם כלשהו (כנראה המתי"א) בחן את הנושא והחליט כי לא יקבל (גורם מחוץ לבית הספר).
אי קבלת אישורים כתובים מקשה. את מסכימה שאין כוח להוציא עוד אנרגיות על מאבקים לקבלת מסמכים כתובים. יש מספיק מאבקים אחרים
 
ועדת שילוב לא קובעת רמת תפקוד או זכאות

את זה קובעים בועדת ההשמה לחינוך מיוחד.
ועדת שילוב היא ועדה בית ספרית שבה משתתפים המנהלת או הסגנית, היועצת, המחנכת הפסיכולוג הבית/ספרי...היא מקצה את הסיוע שניתן במסגרת בית הספר. החלטותיה תלויות בהמון שיקולים כגון תקציב הסיוע העומד לרשות בית הספר, כמות הילדים שזקוקים לעזרה והיכולת למתן עזרה. לא ידוע לי שהיא חייבת לרשום פרוטוקול...זה אפילו יכול להיות טלפונית...
בגלל האופי המאוד בעייתי של תקציב בתי הספר כיום אף פעם לא יודעים מה ניתן לתת ומה לא...
מה עוד ששמעתי על בתי ספר שמעבירים תקציבי סיוע למען פעילויות אחרות של בית הספר...
 

1דרור ב

New member
יש לך טעות,ואתה מערבב בין כמה

תחומים.בשילוב יש שני סוגים של וועדות,אחת וועדת שילוב שנניח בוחנת את יכולת ההשתלבות בבית הספר ומאשרת אותה,בהמשך לאותה וועדה (נניח שזה קורה לפני כיתה א' ,כי אחרי זה זה כל שלוש שנים-וועדת שילוב) ,יש וועדת סייעות שממליצה על כמות שעות הסיוע שתינתן לילד. הוועדה הזאת מתכנסת כל שנה מחדש. צריך להדגיש הוועדה בבית ספר רק ממליצה,מי שמאשר זה וועדה עלומה במשרד החינוך,בדרך כלל מה שמומלץ למשרד החינוך זה מה שמתקבל,כשיש הנחיה של משרד החינוך תמיד לתת את המינימום של אותה דרגה.לדוגמא 30 שעות ,רוב הסיכויים שהילד יקבל 24 שעות,אבל אם ימליצו על 24 שעות זה מה שהילד יקבל.במקביל,כל בית ספר מקבל שעות לעזרה פרטנית או קבוצתית והבית ספר מחלק אותן פי השיקולים שלו.
שעות סיוע שייכות רק לילד ולא לבית ספר,כמו גם השעות של הטיפולים הפרארפואיים,גם הם שייכים לילד בלבד ואף אחד לא יכול לשחק איתם או להשתמש בהם מלבד הילד.אמנם אני לא אתפלא שיכול להיות שזה כן נעשה
אבל לפחות אלו התקנות של משרד החינוך.
 
הועדה הראשונה שלך היא בעצם ועדת השמה לחינוך המיוחד

יכול להיות שלאחר מכן יש עוד ועדה שנתית....
אבל מעבר לזה יש ועדת שילוב בית ספרית שקובעת חלוקת משאבים פנימית ללא התערבות משרד החינוך, או התערבות "על הנייר,"
 
תקבלי פרוטוקול רק עפ"י בקשה מפורשת שלך

לרוב מקבלים רק מכתב שX עבר ו. שילוב ונמצא זכאי לשילוב .
&nbsp
הבי"ס שולח מי שיושב ראש הועדה זו מנהלת בי"ס והיא חתומה על המסמך הזה
 
למעלה