שאלה להנהלת הפורום

שאלה להנהלת הפורום

היה כאן שרשור בעניין תהילים, ובהמשך כתבתי את דעת הרמב"ם שאסר לומר תהילים על החולה, למה נמחקה ההודעה?!
 

tamarhp

New member
כן,

גם אני חיפשתי את השירשור רציתי לענות לאור בת, נדמה לי, בעניין ההתנשאות..
 

התולעת 1

New member
the prist

ציין בדיוק איפא הרמב"ם אומר שאסור לומר תהילים על החולה. ואז נתיחס אליך ברצינות
 
כאן מקור הרמב"ם

הלכות עבודת כוכבים פרק י"א וזה לשונו: הלוחש על המכה וקורא פסוק מן התורה... לא די שהם בכלל "מנחשים" ו"חוברים" (שזה איסור דאורייתא) אלא שהם בכלל הכופרים בתורה שהן עושין דברי תורה רפואת הגוף. אבל הבריא שקרא פסוקין ומזמורי תהילים... מותר.
 

lala897

New member
אתה יודע?

זה גם מה שאבא שלי טוען
אני יודעת שאנשים נוהגים כך. לא יודעת למה.
 

התולעת 1

New member
הלוחש על המכה,,,,

הלוחש על המכה,,,,אסור לאדם לקחת כתב קודש לשים אותו על הפצע ולקרא פסוק מהתורה כדי שהפצע תבריא אלה איך צריך להתפלל?ריבונו של עולם תבריא לי את הפצע כדי שאוכל לעבוד אותך כראוי בלי הפרעות. אותו דבר לגבי חולה,אם מתפללים לה' על חולה זה בגלל שאתו חולה יזכה לרפואה שלמה כדי שיעבוד את ריבון העולמים. זה הכונה שאמר הרמב"ם וזה גם גמרא מפורשת בסנהדרין נקח לדוגמא מזוזה כתוב שאסור לשים מזוזה כדי שישמור על הבית. אלה חיבים לשים מזוזה כי כך ה' ציווה זאת אוצרת אנחנו חיבים לעשות את כל המצוות לא בגלל רפואה,עושר,וכדומ. אלה אך ורק כי כך ה' ציווה. והגמרא אומרת כל המתפלל על חברו נענה תחילה,
 
סלפן מס' 1

אתה מסלף דברים מפורשים של הרמב"ם ואתה אומר "זה הכונה שאמר הרמב"ם". לגבי הגמרא בסנהדרין: לא פעם ולא פעמיים הרמב"ם חולק לחלוטין על דברי חז"ל. איפה כתוב שאסור לשים מזוזה כדי לשמירה?
 

lala897

New member
זה עניין אותי אז שאלתי את אבא שלי

והוא אמר שכתוב גם בגמרא שלא לומדים תורה בשביל צרה. אבל יש כאלה שסוברים שזה דרך תפילה ולכן מותר.
 

התולעת 1

New member
סלפן?הוחכת שאתה בור

כל מצווה שאנו מקימים אומרים,ברוך אתה ה'....אשר קידשנו במצוותיו וצונו...אנחנו מתקדשים אל פי צווי הבורא,ולא באמונות תפלות. הבנת?
 

מתנדב

New member
השרשור נמחק, היות ואת אותה הודעה

פתחו פעמיים, וביקשתי בעבר אם פתחתם כבר שרשור וברצונכם להקפיץ אותו אנא בקשו ממני או מיויו, שנעשה זאת עבורכם, ואנו נדון בבקשתכם, ללא כל התחייבות, אך ההודעה של התהילים נפתחה פעם שנייה בזמן מקוצר מאוד להודעה הראשונה, לכן יוחנן ההודעה נמחקה, ללא כל קשר למה שכתבת את דעת הרמב"ם לשיטתך...
 
למעלה